Bölüm 22

12 0 0
                                    

-anne, bu akşam uygun mu bilemiyorum ama bazı şeyleri bilmem gerekiyor dedi pelin annesinin ellerinden tutarak.-geçen gün söylediklerini takip edemedim yorgunluktan... dedi sustu.-anlıyorum dedi yaşlı kadın başını öne eğerek.-tamam anne, büyük annem olayını kavradım ve.... dedi biraz sessizlik sonrasında -senin bu olayı bilmene özellikle anlam veremiyorum. kadın başını hafifçe kaldırdı, peline baktı gözlerinde yaşlar birikmişti. odayı sessizlik sisi kapladı. kadın yavaşça dudaklarını araladı.-kübra olayını mı dedi.-hıı hıı.kadın başını tekrar öne eğdi ve elbisesine gözyaşları damladı.-anne belki de yarın konuşmalıyız bunları dedi pelin, aklında hala annesinin tedaviye ihtiyacı olduğunu düşünüyordu.-yok kızım dedi bu akşam konuşalım.sana büyük annenden bahsetmiştim ve eğitiminden dedi kadın, sesindeki sıcaklık ve samimiyet son derece belli oluyordu.-bende de varmış dedi.-sende de varmış diye tekrarladı pelin sesi şüphesini ve belirsizliği belli ediyordu.-evet annemin güçleri ve diğer .... -diğer ? diye tekrarladı pelin, gözleri artık çukuruna dar geliyor gibiydi.-diğer özellikleri yani üçüncü oda özelliği de var gibi dedi kadın yüzünü tekrar eline çevirirken.-hani ölen kişinin son gördüklerini görme olayını diyorsun galiba.-evet o kızım dedi yaşlı kadın, ciğerlerindeki havanın tamamını dışarıya vermiş gibiydi.-anne bu olayın tesadüf olmadığını mı söylüyorsun diye çekinerek sordu pelin.-evet tesadüf değil kızım, ben bunu hissettiğimi sana söylemiştim.son bir muhalif duraksamadan sonra pelin başka bir soru sordu.-kübra nın orada olduğunu nasıl anladın anne?-bana inanmayacaksın gene biliyorum bunu kızım ama ....dedi ve söyleyeceği kelimeleri bulmaya çalıştı aklından.-karga dedi, o gösterdi.-karga mı?-hani sende fark ettin galiba o kargayı, o gösterdi.-anne, bana karganın sana bir şeyler anlatmak için yanında uçtuğunu ve sana kızın cesedini göstermek istediğini mi anlatıyorsun?-evet tamamen öyle dedi.pelinin aklı karışmıştı bu durumlardan.kargayı gördüğü doğruydu ama sonrası için diyeceği bir şeyi yoktu.-anne bu durumu açıklamaya yeterli mi sence?-bende biliyorum yetmediğini ama dışarıya çıktığımda o karganın çığlıkları ve yolun aşağısına uçup geri gelmesi bana bir şey anlatmak istediğini gösterdi dedi kadın, artık bezginlik akıyordu ses tonunda.-tamam dedi pelin annesine sarılarak.-bir açıklamasını bulacağız.kadın içine düştüğü bu kör kuyunun dipsizliğini fark etmişti ve suskun kalmayı tercih etti.kızına nasıl açıklayabilirdi ki bunu.kübrayı saatlerce aramışlar ve bulamamışlardı.sonrasında bir karganın davranışlarına yorum yaparak kızı bulmuşlardı.buna kimse inanmayacaktı ve her ikisi de biliyordu bunu.ama neşe hanımı düşündü pelin, annesinin ihtarları geldi aklına.kadın için ne anlama gelecekti bu ve yakında göreceklerdi tepkisini.korku duygusu midesinden boğazına doğru yayıldı.annesinin yüz hatları iyice gerilmiş ve soluklaşmıştı.sıcak ve teminat gösteren bir vücut diliyle sarıldı annesine pelin-her şey düzelecek dedi, her şey yoluna girecek anne, hiç de inandırıcı olmayan bir ses tonuyla çıkmıştı kelimeler ağzından.yaşlı kadın gözlerini kapattı ve akan gözyaşları pelinin omuza damladı.

Zor bir pazar sabahı olmuştu yaşlı kadın için. yatağında yarı uykulu yarı uyanık bir şekilde kıvranıp durmuştu.erkenden kalktı yine ve tepsiye yiyecek bir şeyler hazırladı, bahçeye çıktı.yağmur dinmişti ama havanın soğukluğu devam ediyordu.maha ağacının altına bıraktı tepsiyi kadın ve geri çekildi, çömeldi.kısa bir süre sonra kargalar tepsinin etrafına konmaya başladılar.kadın iri kargayı aradı ama göremedi içlerinde.tepsideki ekmek, meyve,fındık ve ceviz parçalarını hızlı bir şekilde bitirdi kargalar, sonrasında havalanıp uçtular.esin hanım hala çömeldiği yerden uçuşan kargalara bakıyordu.-neredesin diye kendi kendine söylendi.dirseklerini bacaklarına dayadı yaşlı kadın, avuçlarınla yüzünü kapattı.yaşadığı bu olaya çok üzülüyordu, sonra kanat seslerini duydu ellerini çekti yüzünden.maha ağacına doğru baktı kadın. İri kargayı gördü gagasında bir şey vardı.karga uçtu tepsiye kondu ve gagasındaki ölü kargayı tepsiye bıraktı.göz göze geldiler.karga kadına doğru ilerledi zıplayarak.kadın kolunu ileriye doğru uzattı, karga koluna kondu kadının.-çok teşekkür ederim dedi kadın ve bir şeyler mırıldanmaya başladı.karga gözlerini kapattı söylenen her bir mırıltıyı anlıyormuş gibiydi.kadının gözlerinden iki sedef yaş aktı.karga kanatlarını açtı ve maha ağacına doğru uçup kondu.yaşlı kadın tepsideki ölü kargaya bakıyordu ve kapıdan bütün olayları gören pelin de annesine.....

Adli tıp kurumun raporuna beraber baktılar.- dediği doğru çıktı tabibin dedi pelin sevcana.-kübrayı bir bezle boğmuş katil.hem de fuşya renginde bir bezle.pelin fuşya rengini söylediğinde aklında onu rahatsız eden bir şeyin olduğunu fark etti.bu renk onu böyle ne kadar rahatsız etmişti.biraz daha detaylı düşününce o sabahı hatırladı.büşranın çantasından sarkan tişörtün rengi de aynıydı.-olamazzz diye sesli düşündü pelin ve sevcanın ona meraklı bakışlarını gördü.-ne oldu komiserim?-umarım düşündüğüm değildir dedi pelin-hadi gidiyoruz sevcan.-nereye komiserim?-büşrayla konuşmaya.

KARGA GÖZLERİNDEKİ CİNAYETLERHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin