Çocukları zeliş anneme bırakıp konağa döndüm zerdayı ikna etmek zor olmuştu ama en doğrusu buydu bu olayda onların hırpalanmasını zarar görmelerini istemiyordum. Zeyna ne kadar ağlasa da zeliş annem onu kandırmayı becerebilmişti o kadında herkesi esir altına alabilme büyüsü vardı. Annem kapıda beni bekliyordu tam merdivenleri çıkarken yanıma geldi şuan kimseyle konuşmak istemiyordum sinirden birini kıracağım kesin.
"Oğul lütfen iyi düşün sende artık bir babasın onlar senin kardaşındır gel etme vazgeç"
"Hüküm yerine gelecek ana"
"Oğul iyi düşündün mü kimse duymamışken kapatalım bu konuyu"
"Olmaz baba eskiden burada işler nasıl yürürdü bilmem sana saygısızlık yapmak istemem ama ben bu toprakların ağasıysam benim olduğum yerde adalet olacak herkes eşit kimsenin canı kimseden kıymetli değildir bu böyle biline töreler sadece halka değil hepimizedir. Ben herkese töreden bahsederken bu gerçeği bile bile insanların yüzüne Nasıl bakarım sizin oğullarınız ölümü hak etmiştir törelerimizi çiğnemişlerdir şimdide bunun cezasını canlarıyla ödeyecekler"
Anamın ağlamasına dayanamadığım için odaya girdim zerda bana cevap bekler gibi bakıyordu ağlamaktan gözlerinin altı şişmişti.
"Şuan çok sinirlisin ani kararlar verme baran pişman olacağın şeyler yapma"
"Onlar bana oyun oynarken hiç pişman durmuyorlardı"
"Baran neler oluyor bilmiyorum ama yapma onlar senin geçmişin herşeyin"
"Senin bu olaya karışmanı istemiyorum"
"Annen ve baban beni suçluyor bence bir açıklamayı hakkediyorum"
"Hayır hayır hiçbirşey senin suçun değil. Aslında bizim hayatımızda ki en masum şey sensin sakın kendini suçlu hissetme"
Ona yaklaşıp yüzünü avcumun içine aldım.
"Sen benimsin ve bu hep böyle olacak seni seviyorum zerda kimse sana benim baktığım gibi bakamaz bunu öğrenecekler"
Zerda bana anlamamış gibi bakıyordu. Şuan ona açıklama yapmak istemiyordum aslında nasıl anlatacağımıda bilmiyordum korkuyordum onu kırmaktan üzmekten baran ağa ilk defa korkuyordu. Zerdanın anlına öpücük kondurup odadan çıktım.
"Abi eminmisin?"
"Yeter sende başlama"
"Ani karar verme kardeşim iyi düşün"
"Hala benim karımı seviyor lan"
"Bunu başında da biliyorduk baran böyle olacağını bilerek evlendin sen zerdayla"
"Unutur sandım bizim iki tane çocuğumuz var ve arkamdan iş çevirtmekte ne demek oluyor ben onun için töreleri çiğnedim Fatma'yla evlendim kardeşim düzenini kursun diye ona müsade verdim o ne yaptı peki!! ölümü çoktan hakketti"
"Berat nasıl bu oyuna gelmiş"
"Onunda beynini yıkamış gözü hiç birşey görmüyor."
"Zerda yı sevdiğini biliyormu?"
"Bilmiyorum"
O kadar çok içmiştim ki ayağa kalkmaya çalışınca tekrar kendimi koltuğa attım.
"Burada kal bu gece bu halde gidemezsin"
Bir türlü uyuyamıyordum nasıl böyle oyun oynarlardı. Sonuçlarını bile bile bu kadar mı çok seviyordu zerdayı. Sabah konağa girdiğimde direk odaya girdim kimseye bir açıklama yapmakla ilgilenemezdim zerda uyuyordu banyoya girdim ılık bir duş alıp siyah takım elbisemi giydim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ben çok küçüğüm{TÖRE}
General FictionGerçek töre hikayelerini merak ediyorsanız okuduğunuza pişman olmicaksınız