Pozvanie

386 27 0
                                    

Utekala som cez polovicu školy a zastavila pred dverami našej triedy. Zaklopala som a následne otvotila. "Dobrý deň, prepáčte ja som zaspala." Stála som medzi dverami ako debil.

"Jasné a ja som Shakira." Celá trieda vybuchla do smiechu. "Sadnite si Rose a nech sa to už neopakuje." "Ďakujem." Prešla som pomedzi lavice a sadla si na miesto vedľa Katie.

Učiteľka sa o chvíľu postavila, chytila do ruky kriedu a začala ňou písať na tabulu. "Tak dnes si preberieme....." Ako som ja neznášala chémiu. Túto hodinu som horko-ťažko pretrpela.
"Bože konečne je po tom terore." Oprela som sa o skrinku a prehrabla si vlasy. "Och." Povzdychla som si.
"Oni sú tak zlatí."
"Áno sú, počkať čo?" Otvorila som oči a pozrela sa na Julie a Grace. "Nevidíš?" Katie mykla hlavou za mňa.

Ani som sa neotáčala, pretože presne som vedela na koho sa pozerajú. "Baby vás to ešte baví?" Zakňučala som. "Rose, keď sa zamiluješ pochopíš nás." Obidve sa uškrnuli.
"Ale veď oni sú takí tupelovia, aj tak nechápem ako do nich môže byť polovica školy??"

Bola to skôt rečnícka otázka, no Julie to asi nepochopila. "Polovica?? Skôr celá..." Uprene som sa na ňu pozrela, a tak dodala. "Česť výnimkám." Zdvihla ruky na znamenie, že sa vzdáva.

"A keby len škola, drahá." Ešte dodala Katie a všetky sme sa na ňu pozreli. Ona sa totižto k témam o nich 4 nevyjadrovala. "Čo je?" Nechápavo sa na nás pozrela. My sme na seba hodili len pohľady ako čo to malo byť a nechali to tak. Veď Katie sa o nich nikdy nezaujímala.
"Čawte." Z nášho rozhovoru nás vytrhli Luke s Ashtonom. "Áno?"

"Idete na tu party?" Baby sa na seba pozreli a potom na chalanov. "Máme to brať ako pozvanie?" Julie zaklipkala na Ashtona tými svojimi dlhými mihalnicami. Ja som asi nejako mimo. Aká party?
"Pokojne." Žmurkol na ňu a zaškeril sa. Tak toto bolo jednoznačné balenie.
"Preláčte, že ruším túto romantickú chvíľku, ale aká party ušlo mi niečo?"

"Derek chystá party u neho doma a je ako vždy mimochodom moja pozvaná celá škola, tak sa vás pýtame či tam idete aj vy." Luke sa na mña usmieval ako na debila.
"Ďakujem za podrobné objasnenie, Luke." Povedala som skrz zaťaté zuby.
Juuuj ten chlapec mi ale vedel urobiť nervy.
"Tak čo, pôjdeš?" Grace sa na mňa pozrela prosebným pohľadom. Keďže Julie jej vysnívaný doprovod už mala psie oči na mňa házdala len Grace.

"Hej pôjdem nenechám si predsa ujsť ožratého Hemmingsa nie??" Zasmiala som sa. " A ja Hoodovú." Zaškeril sa na mojom priam zabijáckom pohľade a odišli.

...(po škole)

"Toto je môj najšťastnejší deň v živote, nie počkať..." Zaškerila sa a doplnila, "...to bude naša svadba, alebo keď sa nám narodia deti a čo ak keď sa po prvýkrát spolu vy....." Katie Julie zapchala ústa. "Tak dosť, toto naozaj nepotrebujem počuť." Súhlasila som s Katie.
Julie a Grace bývajú vedľa seba, Katie odo mňa na druhej strane, tak som ju išla odprevadiť. "A ty Katie?" Pozrela som sa na ňu. "Čo ja?" Tvárila sa, že nechápe, ale ja si myslím, že chápe.
"No predsa tá party, ideš na ňu?" "Keď ja neviem..." Začala sa vykrúcať. "Katie no taaaak bude sranda." S jemným úškrom som do nej drgla.

Kútiky jej pier sa tiež začali dvíhať. "Máš pravdu, idem." Usmiala sa. "Takto sa mi to páči, tak o 9 prídem po teba." Zasmiali sme sa, pretože som sa tvárila, že to mám hrozne ďaleko. "Tak ahoj." Objala som ju a pomaly sa pratala domov.

Z pohľadi Katie

Keby ma Rose nepresviedčala určite by som nešla. Je jedna vec, ktorú nikto okrem mňa nevie a dúfam, že to tak aj ostane. Vlastne aj musí.
Usmiala som sa aby si nemyslela, že ma niečo trápi ona totiž vie kedy klamem a nedala by mi pokoj. Otvorila som dvere na dome a vyzula sa.

Rodičia boli v práci a keďže som bola jedináčik, tak celý dom až do večera len pre mňa.
Vybehla som hore schodmi do izby a tašku hodila na zem.

Boli 3 hodiny čo znamenalo, že mám 6 hodin aby som na tej party vyzerala ako človek. Otvorila som skriňu a vyhádzala z nej hádam všetko oblečenie. Schmatla som len tie veci, ktoré sa mi hodili na party a zletela dole do haly kde bolo obrovské zrkadlo.
Pustila som si na plné pecky hudbu a začalo sa skúšanie.

... (po 4 a pol hodinách)

Nenormálne unavená som sa zvalila na sedačku v obývačke. Dychčala som akoby som ubehla maratót. Nejako som sa vyšplha hore schodmi do izby a dokiaľ sa mi napúšťala vaňa plná teplej a voňavej vody upratala som si všetko oblečenie naspäť do skrine.
Vyzliekla som sa a vkĺzla rovno do vane.
Zaklonila som hlavu dozadu a zavrela oči.
Chvíľu som ešte vnímala no potom nič.

Zobudila som sa až na to, že sa pomaly potámat do vody. V rýchlosti som si naspäť sadla a zhlboka sa nadýchla.
"Fu." Snažila som sa pomaly dýchať.
"Sakra koļko je hodín?" Vyletela som z vane ako strela a pozrela sa na mobil. Bolo 20:30. "Pol hodina, fajn to stíham." Upokojovala som sa.
Pozrela som sa na seba a uvedomila si, že tu len tak pobehujem nahá. Otočila som sa po celej izbe či niekde neuvidím uterák a všimla si ako sa na mňa niekto pozerá z okna. "Bože!" Vypleštila som oči a skríkla.

Vletela som naspáť do kúpeľne. "Tu si." Obmotala som si okolo seba uterák a vrátila sa naspáť do izby, no po zemi.
Ani vlastne neviem prečo asi som sa na toho dotyčného nedokázala pozrieť.
Rýchlo som vyskočila na rovné nohy a zavrela okno a zatiahla žalúzie.
Vydýchla som si.
Bol to dom jednej staršej panej. "Žeby im prišiel na návštevu vnuk?" Opýtala som sa samej seba a pustila sa do chystania.

School (ft. 5SoS)Where stories live. Discover now