Enjoy
Di bilik pengetua..
Aq masuk dengan muka yg gelisah. Appa pandang aq macam orang yg kehilangan anak..
" kenapa dengan anak appa ni? Muram je. Gelisah je appa tengok " soal appa lembut
Aq diam je. Takkan lh aq nk citer ape yg terjadi tadi.. Gila ke.. Sesekali aq mendengus kecil..
" asal ni? Dari tadi je asyik mengeluh. Tak baik lah anak dara mengeluh memanjang.. Kenapa? Ke ada yg dh berkenan ni? " sakat appa.. Aq mendengus geram..
" ok ok. Appa gurau je.. " pujuk appa..
" ouh, appa. Unnie hana tu dh lama ke kerja kat pejabat tu sebagai penjaga kaunter tu? " soal aq nk tukar topik..
" haah. Dh lama lh jugak.. Lebih kurang 10tahun.. Dia penjaga setia di pejabat tu. " terang appa. Aq hanya mengangguk..
" appa? Heera tanya sesuatu boleh? " soal aq .. Dn appa mengangguk..
" jungkook? Siapa dia tu? " soal aq.. Appa mengangkat kening nya. Pelik ke pertanyaan aq ni?
" aikk, tetiba je tanya pasal lelaki ni kenapa? Berkenan ea? " kata appa.
" ish appa ni. Takdelh. Tadi sebelum heera pergi ke pejabat heera ternampak salah seorang dr 7 org lelaki ni tengah genggam kolar baju budak perempuan.. Then heera ternampak jungkook ada jugak tapi jauh sikit dari geng dia tu.. " jelas aq. Appa angguk..
" JEON JUNGKOOK .. Budak yg pelik. Dia suka bersendirian.. Kalau kamu nk tahu jungkook tu anak kepada pemilik sekolah ni.. Walaupun jungkook selalu ikut 7 orang lelaki yg kamu cakap tu ataupun BTS tapi dia tak ikut ape yg bts buat macam buli.. Dia just tengok org kena buli je.. Jungkook ni ade ramai peminat tau.. " jelas appa..
" peminat? " pelik aq
" yes Dear. Fans.. Jungkook kan kaya , bergaya , bijak. Why not dia takde fans.. Macam kamu.. Kamu dh minat die ea? " soal appa..
" ish, ape yg appa merepek ni. Takde makne nye nk minat minat ni. Lagi pun nanti heera kena balik new york jugak then tinggal kan sekolah ni.. Heera ditukarkan disini sbb nk belajar bukan bercinta.. Apelh appa ni.. " ceramah aq untuk appa..
" tak pasal pasal appa dapat free ceramah..kamu yg tanya pasal jungkook tadi so appa kenalkan lh.. " kata appa
" dhlh appa, heera masuk kelas dulu ye... Annyeong.. " kata aq lantas keluar..
On the way ke kelas..
" hai, heera.. " sapa seseorang
Aik? Macam kenal je suara ni. Aq berpaling then...
" lah minju. Ingatkan sapalh tadi.. " kata aq tersenyum manis..
" awak dari mana ni? " soal minju
" dari bilik pengetua... Saya hantar fail profile saya.. " tipu aq..
" ouh, kalau macam tu jomlh masuk kelas. " ajak minju dan aq angguk tanda setuju..
Di kelas..
Minju dh masuk. Tinggal aq je kat luar ni.. Korang tahu kenapa aq tak masuk dulu? Tentulah sbb aq malu pasal tadi.. Kejadian tadi..
Tiba tiba..
" taknak masuk ke? " soal seseorang dari belakang..
Aq berpaling kebelakang.. Membulat mata aq bila aq pandang org yg baru saja soal aq tadi..
' jungkook! '
Aq berpaling ke hadapan semula then cepat cepat nk buka pintu tetapi dihalang. Jungkook memegang tangan aq.. Aq kaku..
" kau tak perlu malu pasal pagi tadi. Lagipun aq suka, and aq tahu kau pun suka kan? " bisik jungkook pada telinga aq..
' asal mamat ni. Sape cakap aq suka. Aq marah lagi adelh.. Suka hati je stole first kiss aq.. Tumbuk kang..!! '
" what do you mean? " soal aq sedikit tegas
Jungkook tersenyum..
" i think you know what i mean or you want me to show again what happen this morning huh? If you want i can do it now... " kata jungkook gatal..
Dia mula merapati tubuhku.. Aq undur kebelakang.. Ape pulak yg dia nk buat ni? Nk stole second kiss aq pulak ke? Pabo....
" jeon jungkook, pelajar yg suka bersendirian , popular , ramai peminat , bijak dan susah nk senyum. Itu yg saya tahu tentang awak.. Tapi semua yg saya dengar tu langsung tak nampak pada awak... Yg saya bampak hanya satu BYUNTAE!! " kata aq lantas masuk ke dlam kelas then duduk di tempat duduk ku...
" lain.. Kau ni lain lh.. Cara kau , gaya kau. Semuanya lain.. Kau ade daya tarikan. And guess what? Kau ade ciri ciri gadis yg aq nantikan selama ini... Kau lain heera.. I like you i think.. " kata jungkook bersendirian selepas itu dia masuk ke dalam kelas..
Skip>>>
Waktu balik..
" heera awak balik dengan sapa? " soal minju
" saya balik dengan appa saya.. " balas aq..
" oklh kalau macam tu. Saya balik dulu.. " kata minju lalu pulang..
Aq menggalas beg aq dn ingin menuju ke bilik pengetua a.k.a bilik appa aq. Selama aq di korea aq akn tinggal berama appa aq.. Balik dengan appa. Semua nya lah dengan appa. Anak manja ketekan.. Haha tak pon...
Aq bangun menuju ke pintu kelas baru sahaja aq ingin mebuka lantas tangan aq ditarik oleh seseorang...
To be continue
Done√
Vote√Next vol? Soon!!!!
YOU ARE READING
WHO ARE YOU? [KOOKIE ff ]
Разноеheera pelajar pertukaran dari high school musical , new york ke seoul high school , korea. Dia ditukarkan atas sbb sbb tertentu. Dia hanya ditukarkan selama setahun sahaja.. tetapi selepas satu tahun ada satu perasaan yg hadir dalam hati heera yg me...