VOL25 ( minyoung plan )

315 16 2
                                    

Enjoy




" so, who care? I said no right? So, no.. " kata jungkooo tegas..
" but why? " soal aq perlahan
" okay heera.. Listen here.. I'm never let you go okay.. Maybe one weeks too short for you but for me it too long and anything can happen in one weeks.. " kata jungkook panjang lebar..

" jungkook please don't think negative just think positive.. I sure i can take care myself.. " kata aq
" but you promise with me that you will never leave me again after 3 years before.. " kata jungkook

" ok jungkook dengar sini.. Saya harap sangat awak dapat percaya saya.. Saya janji yg saya akan okay je kat sana.. Jangan lah risau.. Saya janji saya akan okay kat sana.. Lagipun kita masih boleh contact right? So, don't worry.. " kata aq
" izin saya pegi ok.. Trust me.. I'll be okay.. " sambung aq lagi

Jungkook mengeluh panjang.. Kemudian angguk

" ok.. But promise that you will be okay there.. " kata jungkook
" yup, promise.. " kta aq

Skip>> di airport

Tiba hari yang akan aq pergi ke Malaysia..

" jangan curang dengan lelaki malaysia kat sana tau.. " kata jungkook..
Aq ketawa..
" ape yg awak merepek ni? Awak je yg saya suka.. Jangan lah risau.. Awak pun sama.. Jangan curang.. " kata aq

" ok boss.. " kata jungkook tabik pd aq..
" dh lah.. Saya pegi dulu.. " kata aq
Jungkook angguk

Aq melangkah ingin pegi tetapi di tahan oleh jungkook..

Dia menarik aq ke dalam pelukan dia.. Aq tersenyum.. Selepas itu aq leraikan pelukan.. Jugkook pantas mencium ubun ubun aq lembut..

" bye.. " kata aq
" bye.. " kata jungkook pula..
Aq kecewa.. Yelah ingat kan nk cakap saranghae ke.. Miss you ke.. Ni bye je..

Aq sudah melangkah ke pintu masuk..

Tiba tiba

" will miss you.. Saranghae heera ah.. " kata jungkook perlahan dn dapat didengari aq..

Aq berpaling ke arah jungkook dn melambai..

Skip >> di malaysia..
( author- malaysia ni kat langkawi tau.. XD )

Aq berada di homestay.. Sebenarnya aq baru pulang dari shopping barang dn sebagainya.. Banyak juga aq beli..

Sedang aq baring di atas katil aq yg empuk dn queen saiz ni tiba tiba deringan fon aq bunyi tanda mesej masuk.. Aq mencapai telefon aq dn melihat mesej tersebut..

Bila mata aq melihat mesej yg berbentuk gambar itu mata aq mula berair. Aq menahan sebak di dada melihat gambar itu.. Ape kah semua ini? Ke..kenapa semua ini berlaku?

Aq betul betul tidak percaya apa yg dilihat oleh aq srkarang..

Tak...tak mungkin..

Satu lagi bunyi menandakan satu mesej dari ' wasap '

Aq buka wasap dn melihat video yg dihantar... Akhirnya air mata yg aq tahan telah jatuh berguguran.. Aq sudah tak tahan.. Ape srmua ini.. Siapa yg hantar semua ini? Ke..kenapa ianya berlaku sekarang?

Aq mengenggam telefon aq.. Marah, geram, sedih , sakit , pedih semua aq rasa sekarang.. Aq sudah tak tahan menonton video ' jijik ' itu lantas meletakkan fon di meja jauh dr aq..

Aq mula memeluk lutut.. Air mata aq masih laju bercucuran.. Aq sudah letih.. Letih sangat.. Aq datang nk tenengkan fikiran but what i watch just now? It's too hurt.. Really hurt..

Sementara di korea

Di cafe lovely

On the phone

?: hey jungkooo sayang.. You kat mana tu?

Jk: kau nk ape lagi minyoung? Tak puas lagi ke ape yg kau dh buat?

MY: i buat ape? I tak buat ape ape pun.. I just nk ajak you minum.. Jom lah.. I belanja

Jk: kau ni memang tak tahu malu ke? Nk keluar minum dengan kau? Dalam mimpi je lah..

MY: alah.. Lagipun i bukan sorang je.. Pany pun ada.. Lagipun heera takde kan.. Jom lah.. I miss you.. Bukannya selalu pun..

Jk: aq cakap taknak so taknak lah..

MY: alah.. I janji ni last.. Lagipun i tahu you tengah sunyi kan? Takpe lah kalau kita keluar sekejap.. Bukannya lama pun.. Just nk borak dn minum or makan? Jomlah.. I tunggu you dekat cafe lovely..

Jk: * nk ke tak nak? Tapi sekejap je kot.. Takpe kot.. Aq pun bosan ni.. Emm. Ok jelah.. * emm.. Ok nanti aq datang..

End the phone

( author- kalau yg *........* tu makna nya cakap dalam hati bila on phone je kay? On phone je.. Jangan salah paham.. )

Jungkook pun tiba di cafe lovely..
Tiba di cafe itu jungkook pun ternampak minyoung bersama pany.. Jungkook pergi ke arah mereka dn duduk di hadapan meja yg minyoung dn pany duduki..

" hey.. You datang juga ya.. Anyway you nak oder ape? Water or food? " soal minyoung
" some water please.. Jus orange.. " kata jungkook

" ok wait here i pergi oder.. " kata pany lalu pegi oder air untuk jungkook..
" so, i dengar heera pegi malaysia.. Berapa hari? " soal minyoung

" asal kau nk tahu? " soal jungkook
" i tanye je.. One weeks right? " soal minyoung dn jungkook angguk..

" nah.. Air you jungkook.. " kata pany..
Jungkook pun minum air tu..

Beberapa minit kemudian jungkook mula rasa pening dn berat kepala.. Dia berasa ingin pengsan..

" jungkook? Are you okay? I think you have to go back home now.. " kata pany risau..
" eh, tak payah.. Jungkook malam ni you tido hotel ok? Jom i tolong.. " kata minyoung lalu memimpin jungkook..

" minyoung.. Ape yg kau dh letak dalam air jungkook ha? " soal pany
" ape? Kau ade nampak aq letak ape ape ke sepanjang kita borak? Takkan? Entah entah kau yg dh lerak sesuatu dalam air jungkook tak? Sbb lau yg oder air tu tadi. " kata minyoung

" tak mungkin.. Tepi aq nk call bts.. " kata pany yg ingin mencapai telefon jungkook..
" tak payah.. Kalau aq tahu kau call bts.. Nahas kau aq kerja kan.. " kata minyoung jahat..

Pany kaku.. Minyoung sudah membawa jungkook ke hotel

Di hotel

Minyoung menempah bilik.. Tiba di bilik dia meletakkan jungkook di atas katil.. Dia memandang muka jungkook..

" emm jungkook.. Kau handsome dn kaya.. For your information aq tak suka kau pun.. Just i need your money.. Aq just nk harta kau je.. Heera pulak? Hmm perempuan yg bodoh dn misteri yg pernah aq jumpa.. Pelik kenapa lah test kau ni perempuan misteri macam heera tu? Tak ade class langsung.. " kata minyoung..

" and now we will start our project or plan? "

To be continue

Done√
Votes√

WHO ARE YOU? [KOOKIE ff ]Where stories live. Discover now