Enjoy
Aq sedang makan di cafe bersama vernon tiba tiba..
" heera.. Asal dengan kau ni? Kenapa kau dh lain? " soal minju dengan tiba tiba..
" ape maksud kau ni? Aq dn vernon tengah makan then yg kau detang tetiba nk marah aq ni asal? Ape masalah kau? " soal aq marah" look.. You're change now.. I don't know who are you now.. Why you be like this? " soal minju
" be like what? " soal aq tak faham..
" kenapa kau dh mula jauhi aq? Kenapa kau tak balas mesej aq dn tak jawab call aq? Aq tak tahu ape yg aq dh buat sampai kau mula jauhi aq.. Kalau aq ade buat salah please maaf kan aq.. " kata minju agak kuat.." min..minju.. " kata aq
" aq tak faham.. Asal dengan kau ni? Sejak kau balik dr malaysia aq sedar yg kau dh mula jauhi aq.. Lagi lagi jungkook.. " kata minju" stop please.. Aq tak nak cakap pasal benda ni lagi.. " kata aq
" pasal ape? Pasal jungkook? " soal minju..
Aq diam..
" kau tahu tak dh sebulan kau tak layan jungkook.. Mesej call semua kau endahkan.. Asal dengan kau ni? " soal minju..Aq tetap diam..
" kalau ade benda jungkook buat tolong lah maaf kan dia.. " kata minju lagi..
" lagipun aq dh tak tahan tengok jungkook asyik mengigau nama kau.. Aq rasa kau mesti tak tahu kenapa jungkook tak datang harini.. " sambung minju..Aq memandang tepat pada minju.. Vernon hanya senyap tidak mahu masuk campur..
" jungkook demam panas.... Sebab kau.. " kata minju
Aq terkejut..
De..demam?" sebenarnya dh seminggu yg lepas dia demam tapi dia tetap gagah kan diri dia nk jumpa kau.. Tapi bila dia datang kolej ada kau layan dia? Tak de kan? Kau dengar sini heera.. Jungkook ikhlas sayang kau suka kau.. Tapi kenapa kau buat dia macam ni? Dia menanti saat untuk kau bersama dia.. Tapi kau sia sia kan nya.. Dia datang kolej awal tunggu kau datang tapi bila kau datang dia nampak kau dengan vernon.. Dia rindu kau.. Dia rindu nk dengar suara kau manja , suka dn gembira dengan dia.. Dia rindu nk peluk kau cium kau.. Dn kau? Kau rindu tak semua tu? Jungkook taknak makan sbb kau takde.. Dia taknak makan ubat sbb kau takde dia taknak dance practice sbb kau takde.. Jujur aq cakap jungkook macam ibu kehilangan anak.. Pergilah jumpa jungkook.. Aq merayu sangat.. Jungkook asyik sebut nama kau waktu dia tidur.. Please jumpa jungkook now.. " kata minju rayu panjang lebar..
Aq mula rasa bersalah tapi pada masa yg sama aq masih marah akan jungkook.. Tapi jungkook.. Dia sakit..
Aq lantas bangun dn berlari ke rumah jungkook..
Tiba di rumah jungkook aq terjah je masuk.. Pantas aq naik ke bilik dn...
" heera? Masuk lah.. Jungkook tengah tidur.. " kata V
" eo.. " kata aq lalu masuk dn duduk di tepi katil jungkook.. V sudah keluar..Aq memandang muka pucat lelaki yg aq benci tapi stay ada rasa sayang.. Tak boleh dinafikan lagi.. I stay love jungkook..
Aq mengusap pipi lembut putih nya..
" mianhe jeon jungkook.. " kata aq
Aq memandang sayu muka jungkook yg pucat itu.." heera.. Nah, tolong gerak jungkook dn suruh dia makan.. Maybe kalau awak ada dia akan makan.. " kata V
" nea.. Tapi dh berapa lama jungkook tak makan? " soal aq" kalau besok dia tak makan lagi dh nk dekat dua minggu lah.. Dia just minum air kosong then tido.. Ubat pun tak makan.. " kata V lalu keluar..
" hish kenapa awak sakitkan diri awak sbb saya? Now saya dh rasa bersalah.. Jinjja mianhe jungkook ah.. " kata aqAq meletakkan makanan itu di meja yg berada disisi katil..
Aq mula mengejutkan jungkook..
" jungkook... Jungkook! " kejut aq sambil menggongcangkan badannya perlahan..
" hey, jeon jungkook wake up.. Let's eat.. " kejut aq lagi sedikit kuat akhirnya jungkook mula membuka mata perlahan lahan..Aq tersenyum manis..
" he..heera? " kata jungkook
" yes.. It's me boy.. Wake up and let's eat.. " kata aq lembut sambil tersenyum..Jungkook terkejut lantas memeluk aq.. Aq tersenyum dn membalas pelukan jungkook..
" ma..mana awak pergi? Asal tak jawab call dan tak balas mesej? Saya tunggu awak, awak tahu tak? " soal jungkook masih lagi memeluk aq
" mian.. Saya betul betul mintak maaf.. Saya sibuk sikit je.. Kenapa awak boleh sakit ni? " soal aq lalu leraikan pelukan..Jungkook diam dn menunduk..
Aq memandang muka jungkook dn ...... Aq terkejut..Jung..jungkook.. Dia nangis..??
" hey, kenapa nangis ni? Saya tak buat ape ape pun.. Okay okay sorry ok.. Sorry lah lama tak jumpa awak.. Malam ni saya tido dengan awak ok? " kata aq memujuk jungkook
Akhirnya tangisan jungkook kedengaran juga.." stop caying please.. It's too hurt to see you cry.. Don't cry.. Dh tak handsome dh.. Meh jom kita makan.. Palli.. " kata aq lalu menunjukkan dia bubur yg masih panas itu..
Tangisan jungkook mula reda.. Aq lega.. Aq mula meniup bubur yg ingin disuapkan pada jungkook.. Dn aq tuju pada mulut jungkook tapi langsung jungkook tidak membuka mulut.. Aq pelik
" kenapa ni? Makan lah sikit.. Awak dh lama tak makan.. " kata aq
" saya nk awak.. " kata jungkook
" ha? Saya? " soal aqJungkook angguk..
" maksud nya? " soal aq
" saya nk tido dengan awak.. " kata jungkook..
Aq tersenyum" ok but you have to eat first... " kata aq.. Jungkook angguk
Selepas makan aq kemaskan makanan itu..
Aq bangun ingin menuju ke dapur untuk membasuh dn menghantar bekas makanan yg habis dimakan oleh jungkook..
Tiba tiba jungkook memegang tangan aq..
" wae? " soal aq
" nk pergi mana? " soal jungkook
" nk hntar mangkuk nilah.. " kata aq
" nanti nanti je lah.. Teman saya tido please.. " kata jungkook lemahAq tersenyum..
Aq meletakkan kembali dulang itu di meja dn naik ke katil lantas baring disebelah jungkook.. Aq memandang mata jungkook begitu juga jungkook..Jungkook mula melingakarkan lengannya pada pinggang aq.. Aq mula rapati badan jungkook yg panas itu..
Aq mencium dagu jungkook..
To be continue
Done√
Votes√
YOU ARE READING
WHO ARE YOU? [KOOKIE ff ]
Randomheera pelajar pertukaran dari high school musical , new york ke seoul high school , korea. Dia ditukarkan atas sbb sbb tertentu. Dia hanya ditukarkan selama setahun sahaja.. tetapi selepas satu tahun ada satu perasaan yg hadir dalam hati heera yg me...