VOL5 [ MINYOUNG ]

442 29 1
                                    

Enjoy










Di sekolah..

Hari ni aq dtg awal sekolah sbb appa cakap appa ade meeting dekat busan so aq kena pergi awallah..

Aq masuk je kelas semuanya gelap, sepi dn menakutkan.. Aq pun bukalah suis lampu .. Aq letak beg aq dekat kerusi then aq keluar nk pergi library..

On the way nk ke library aq ternampak susuk tubuh yg aq kenali iaitu.......... Jungkook aq nampak yg dia tengah.......

Merokok!!?? Pabo punya jungkook baru je semalam aq cakap tapi dia merokok lagi?

Aq dengan geramnya pergi ke arah jungkook then rampas rokok itu dn pijak..

" ape yg kau buat ni!! " tengking jungkook yg terkejut melihat rokok yg dihisap telah dipijak oleh aq. Aq terkejut dengan tengkingannya. Bila dia pandang aq mukanya serta merta kembali seperti biasa..

" mian, tapi tak boleh merokok dalam kawasan sekolah.. And awak masih bawah umur.. " kata aq sedikit perlahan..
" so? " soal jungkook sombong..

" mana boleh merokok.. " kata aq
" sapa kau nk halang aq? " soal jungkook. Aq terkelu..

" saya classmate awak.. " jawab aq berani..
" kau nk apa sebenarnya? " soal jungkook lagi

" nk rampas rokok awak then pijak " jawab aq..
" asal? " soalnya..

" kenapa awak asyik tanya soalan yg sama je? " soal aq balik
" sbb aq rasa kau ni penyibuk yg suka jaga tepi kain orang. " kata jungkook.

Aq sentap..

Betul ke aq ni suka jaga tepi kain orang? Tapi aq buat semua ni untuk elakkan dia drpd dapat penyakit.. Merokok kan berbahaya..

" tapi sa..saya bu..buat semua ni sbb nak e..elak kan aw..awak drpd diserang pe..penyakit " kata aq gagap dn perlahan
" kau tak perlu susah susah nk nasihat aq.. Aq tahu ape yg aq buat.. " kata jungkook..

Aq angguk then blah dari situ. Aq jalan pergi libary..

Tiba di library suasana semua sunyi. yelah masih awal.. Sebenarnya aq masih terkejut denagn perkataan yg keluar dari mulut jungkook.. Rasa nk nangis je.. Aq pergi ke meja yg hujung sekali.. Aq duduk disitu.. Aq letak kepala aq kat atas meja itu dn fikir pasal tadi...

Salah ke nasihat kan orang drpd buat benda buruk? Aq just nasihat je bukan jaga tepi kain ke ape ke..

Kata hati aq then aq tak tahu kenapa tiba tiba air mata aq turun..

" kenapa dengan aq ni? Asal aq menangis ni? Buat ape aq nangis sbb nak nasihat kat mamat tak guna and sombong tu.. Aq tak jaga tepi kain dia pun.. Aq just nasihat... Nasihat!! " kata aq teresak esak manja.. Macam budak budak je..

Ye aq mmg macam budak budak sebenarnya.. Cuma aq tak nak tunjuk je..

" tak sampai seminggu aq sekolah sini aq rase aq nak balik new york sekarang jugak.. " kata aq seorang diri..
" aq asyik ditimpa malang.. First day aq sekolah kat sini first kiss aq dh kena curi, pastu sekarang ni aq dituduh jaga tepi kain orang.. Jahat ke aq? " kata aq lagi...

" taklh mana ade.. Cuma aq je terlebih ego " kata seseorang ..

Aq terkejut lantas berdiri dn memandang org itu..

Jungkook!!??

Aq cepat cepat lap air mata aq..

Omo.. Dia dengar ke ape yg aq cakap tadi? Aduh bila pulak dia ikut aq?

" ye, betul cakap kau. Kau just nk nasihat bukan jaga tepi kain org.. " kata jungkook lagi..
" pasal kiss tu aq mintak maaf... Sejujurnya itu pun first kiss aq.. " sambung jungkook lagi..

Membulat mata aq dengar kata kata jungkook.. Bukan sbb ape sbb dia dengar semua ke yg aq cakap tadi??

Jungkook mendekati aq.. Aq automatiknya undur ke belakang..

Undur





Undur and undur





Tiba tiba jungkook menarik aq kedalam dekapan nya.. Erat sangat dia peluk aq.. Aq tergamam..

Apesal dengan jungkook ni..

" boleh tak kau tolong aq? " soal jungkook..
" to..tolong? " soal aq gagap

Jungkook angguk..

" to..tolong ape? " soal aq yg masih didalam dakapan jungkook..
" stay by my side.. " kata jungkook seperti ingin menangis..

Aq terkejut.. Bukan sbb kata kata dia tapi cacair yg jatuh di atas bahu aq..
Aq pun ape lagi usaplah belakang dia..

Akhirnya tangisan yg senyap itu mula berbunyi ..

Selepas beberapa minit Tangisan itu mula reda.. Bahu aq dh basah..

" awak okay tak ni? " soal aq yg masih memeluknya..
" kau nk tolong aq tak? " soalnya esak..

" Tolong ape? Aq tak faham lah.. " kata aq
" tolong aq lupakan minyoung and stay be my side " kata jungkook..

" ha? Minyoung? " soal aq
" emm. Tolong aq lupakan dia. " kata jungkook

" tapi macam mana? " soal aq



































To be continue

DONE√
VOTE√











WHO ARE YOU? [KOOKIE ff ]Where stories live. Discover now