Enjoy
Aq terkejut manakala rapmon hanya tersenyum..
" oppa dh tahu yg v dh lama sukakan kamu.. Dr zaman sekolah lagi.. " kata rapmon..
Aq senyap mendengar..
" oppa harap heera takkan jauhi v selepas heera dapat tahu yg v suka heera.. " kata rapmon lagi" a..aniy.. V seorang yg baik.. Tak mungkin heera akan jauhi V.. Lagipun maybe heera dn V masih boleh berkawan.. Kawan baik.. " kata aq
" baguslah kalau macam tu.. " kata rapmon" and satu lagi jangan lah malu pulak kalau jumpa dengan V nanti.. Ok.. Buat macam takde ape yg berlaku je.. Ok.. Bye oppa pegi dulu.. " kata rapmon lalu pergi dr situ..
" buat ape nk malu.. Tak malu langsung.. " kata aq..
Tiba tiba
" betul ni.. Tak malu? " soal seseorang..
Omo.. Macam kenal je suara tu.. V ke? Aduh mati aq..
Aq berpaling ke arah v..
" yelah.. Awak sendiri cakap yg saya tak perlu worry.. So saya rasa tak perlu kot nak malu malu ni.. " kata aq tersengih..
" jadi awak pasti yg awak tak malu dengan saya? " soal V yg mula mendekati aq.." i..iya lah.. Ok lah bye.. " kata aq lantas pergi dr situ..
V tersenyum sendiri..
Saya akan cuba untuk lupakan awak.. Mian sbb saya pernah suka awak..
Desis hati v..
Skip>> malam..
Di rumah heera..
" hish bosannya.. Nk buat ape ni? " kata aq sendirian..
" ha... Baik aq pegi jumpa honey.. Lama dh tak jumpa dia.. Tapi.. Nk ajak sapa? Ahh pegi sorang jelah.. " kata aq pantas turun kebawah dn..
" ouh cik heera.. Ini ada tetamu datang nk jumpa.. " kata pebantu peribadi aq..
Aq pelik.. Lantas aq pergi ke pintu untuk melihat mana gerangan yg datang rumah malam malam macam ni.. Dn orang itu ialah..." v? Ape awak buat kat sini? " soal aq
" ouh, saya sebenarnya nk ba-- "
" wait.. Baguslah jugak awak ada kat sini.. Jom ikut saya pegi satu tempat.. " kata aq memotong percakapan v" nk..nk pergi mana? " soal v
" jumpa honey.. Jom.. " kata aq
" tapi sebelum tu.. Boleh tak kalau saya mintak sesuatu? " soal vAq pelik.. Dn angguk tanda boleh..
" can i get last kiss from you? " soal v sedikit malu.. Aq tersenyum..
Dengan itu lantas aq mencium bibir v.. V mendalamkan ciuman itu dn aq membalas..Ini tak bermaksud aq suka v but ini maksud aq sayang v as friend.. Lagipun dia cakap last.. Ciuman ini juga tanda aq mintak maaf sbb tak dapat nk balas cinta dia.. Jadi aq cium dia sepenuh hati aq..
Selepas beberapa minit aq lepaskan ciuman itu..
" kajja.. " kata aq lalu menarik tangan v yg masih terkejut mungkin..
Di rumah anak yatim
" honey.. " panggil aq yg ternampak honey sedang mewarna di halaman rumah..
V hanya melihat aq.." omma.!! " jerit honey teruja..
" yup.. " jawab aq lalu memdukung honey.." omma... Ni sapa? Ha.. Omma curang dengan appa kookie eh? " soal honey
" ish mana ada? Ada ke? Ini kawan kepada appa kookie.. Kenalkan ini appa taehyung ataupun appa V.. " kata aq" wah.. Handsome nya appa V.. " kata honey.. V sudah rersenyum..
" aik.. Appa kookie dh tak handsome lah ni? " kata jungkook yg muncul dengan tiba tiba..Aq terkejut..
" appa...!!! " jerit honey yg turun dn dukungan aq dn berlari ke arah jungkook..
Aq tersenyum melihat jungkook dn honey.. Aq memandang v.." saya yg call jungkook tadi.. " kata v
" ouh.. Ok.. " kata aq
" anyway saya kena pegi ni.. Saya pegi dulu tau.. Gembira dapat jumpa dn kenal honey.. " kata v
" emm.. Ok hati hati tau.. " kata aq..V sudah pegi.. Jungkook datang mendekati aq yg masih mendukung honey..
" asal lah awak tak call saya nk datang sini? Kalau awak call tak payah susah susah v nk call saya.. " kata jungkook
" asal pulak? " soal aq" hish.. V ade practice dance dengan jhope hyung .. Dia pegi rumah awak tu sbb saya yg suruh dia bagi awak earphone ni balik.. Tapi bila dia sampai sana awak dh tarik dia datng sini.. " kata jungkook sambil menunjuk kan earphone aq yg di pinjam nya..
" hehe.. Mian.. " kata aq lalu mencapai earphone itu.." mana ajumma, unnie dn budak budak yg lain..? " soal jungkook..
" entah.. " kata aq
" dh tido.. " kata honey.." bo? Tido? " soal aq dn jungkook serentak..
" habistu kamu buat ape kat luar sorang sorang ni? Bahaya tahu tak? Nasib omma yg datang kalau penculik macam mana? Hish dh pegi tido.. " kata aq marah" hehe.. Honey nk ambik angin malam je.. Oklh omma appa.. Honey masuk tido dulu.. " kata honey lalu turun dr dukungan jungkook dn masuk ke dalm bilik untuk tido..
" awak tak perlulah marah honey sampai macam tu.." kata jungkook tersenyum lalu mengusap rambut aq..
" bukan marah.. Saya risau je.. " kata aq lalu masuk dn pegi ke dapur.." buat ape pegi dapur ni? " soal jungkook
" nk makan aiskrim.. Nk sejuk kan hati yg tengah risau dn marah ni.. " kata aq dalam nada perli..Jungkook ketawa..
" ape? Saya tak buat lawak pun lah.. " kata aq lalu menyuap masuk satu sudu aiskrim ke dalm mulut aq..
" nk sikit.. " kata jungkook.. Tanpa buang masa lantas aq suap jungkook ..Sedap sedap aq makan riba tiba mata aq berhenti pada bibir jungkook yg comot itu..
" jungkook Bibir awak ada aiskrim tu.. " kata aq lantas aq mencapai tisu untuk mengelap bibirnya yg comot itu tetapi dihalang jungkook
Aq pelik..
" kenapa? Saya nk lap ni.. " kata aq
" jilat.. " kata jungkook..
Aq tersenyum lantas mendekatkan muka aq pd muka jungkook..Perlahan lahan aq menjilat bibir lembut jungkook itu.. Pada masa yg sama lantas jungkook bertindak mencium bibir aq...
Tiba tiba..
" omma? Appa? Ape yg korang buat tu? " soal honey yg tiba tiba muncul
Lantas aq menolak jungkook..
" ho..honey tak tido lagi ke? " soal aq
" ape yg omma dn appa buat tadi tu? " soal honey
Aq diam jungkook hanya memandang honey" omma jilat bibir appa.. " kata honey
" ma..mana ada.. " nafi aq
" It's a kiss honey.. " kata jungkook lembut... Aq memandang jungkook.." kiss? Kalau macam tu honey nknjuga kiss appa.. " kata honey..
Aq terkejut..
" meh sini appa kiss. " kata jungkook
" wait.. Ma..mana boleh honey kiss appa.. Kalau pipi boleh tapi bibir tak boleh.. Arrasseo? " kata aq" alah honey nk juga.. " rengek honey
" alah heera takkan dengan honey pun awak nk jelouse..? " kata jungkook.." ma..mana ada jelouse.. " nafi aq
To be continue
Done√
Votes√
YOU ARE READING
WHO ARE YOU? [KOOKIE ff ]
Randomheera pelajar pertukaran dari high school musical , new york ke seoul high school , korea. Dia ditukarkan atas sbb sbb tertentu. Dia hanya ditukarkan selama setahun sahaja.. tetapi selepas satu tahun ada satu perasaan yg hadir dalam hati heera yg me...