Enjoy
Aq buka pintu dn...
" annyounghaseyo.. Saya en. Jeon.. Ini mesti kim heera kan. Anak kesayangan dia.. " kata en. Jeon sopan
Aq tersenyum manis..
" ouh, annyeonghaseyo.. Ya, saya kim heera anak kepada en.kim.. Silalah masuk.. " ajak aq.." heera.. Sapa datang tu? " soal appa..
" appa, ni en. Jeon datang.. " kata aqLantas appa berdiri lalu pergi ke arah en. Jeon dn aq..
" ha.. Ade ape boss datang? " soal appa..
" alah tak payah panggil aq boss lh.. Panggil hyung je lagipun kita bukan dekat office ni.. " kata en. Jeon" hyung dtg sbb nk bagi ni ha.. Buah tangan dekat kamu dn anak. Hyung dengar yg anak kamu ni dh balik tu yg hyung beli ni.. Jadi ni lah heera? " soal en. Jeon
" haah.. Ni lh anak tunggal saya.. " kata appa.." nah buah tangan untuk kamu.. " kata en. Jeon
" ouh, gomawo uncle.. Buat susah susah je.. " kata aq lalu bow pd en. Jeon.." oklh.. Hyung balik dulu lh.. Ade masa dtg lh rumah... " kata en. Jeon
" baiklah.. " kata appa lalu menghantar en. Jeon ke pintu depan..En. Jeon pun balik.. Aq dn appa kembali ke ruang tamu..
" heera.. Kamu kenal sapa tadi tu? " soal appa..
" kenal.. Boss appa lah.. " kata aq menonton tv
" ye, mmg boss appa.. Dn juga appa kepada jungkook.. " kata appaTerbuka luas mata aq..
" ap..appa jungkook? " soal aq..
" iye.. " jawab appa sepatah lalu melangkah untuk ke bilik..
" ouh.. " itu je yg keluar dr mulut aq.." ha, esok bangun awal.. Kamu kena daftarkan diri dekat kolej baru kamu.. Ok " kata appa lalu naik ke bilik..
" alah.. Baru nk enjoy.. " kata aq lqlu naik ke bilik..Situasi di rumah jungkook..
En. Jeon baru pulang ke rumah.. Masuk je dia ke dalam rumah dia terserempak dengan jungkook yg sedang menonton tv.. Dia pergi duduk di sebelah jungkook yg focus pd tv itu..
" jungkook.. Tadi appa pergi rumah en. Kim appa heera tu.. " kata en. Jeon
" ouh.. Yeke.. Macam mana uncle kim.. Sihat? " soal jungkook
" emm... Dia sihat... " kata en. Jeon" kamu tahu appa jumpa sapa kat rumah dia tadi? " soal appa jungkook..
Jungkook tidak menjawab sbb dia focus sangat dekat tv tu.. Ish ish ish.." appa jumpa KIM HEERA " kata en. Jeon menekan kan lagi ' kim heera ' itu..
Lantas jungkook berpaling ke arah appa dia.. Matanya luas terbuka kerana terkejut.." he..heera? " soal jungkook
" ye.. Pegi lah call dia.. Masa dia buka pintu untuk appa tadi dia macam tak kenal je appa ni.. Oklh appa masuk bilik dulu.. Nah ni nombor heera.. Tadi appa mesej en. Kim mintak no.heera.. Call tau.. " kata en. Jeon menghulurkan kad nombor heera pd jungkook lalu naik ke atas..Pantas jungkook mengambil kad itu dn naik ke bilik juga..
Situasi di rumah heera.. ( bilik heera )
Lagu i need you berbunyi.. Tanda panggilan masuk.. Cepat sahaja aq angkat..
On the phone
Aq: yoboseyo..
???: yah.. Kim heera!!!!
Aq: sapa ni? Main jerit jerit je.. Sakit telinga tau..
???: sampai hati kau tak ingat aq.. Ni aq lah.. Minju..
Aq: min..minju? Omo.. Mana kau dapat nombor aq ni?
Minju: appa kau bagi.. Esok jumpa dekat kolej tau..
Aq: kita satu kolej ke?
Minju: haah.. Appa kau saja daftar kan kau kat kolej sama dengan aq.. Taknak bagi kau rasa sunyi nnti..
Aq: oh, yeke.. Baguslh.. Tak sabar nk jumpe kau..
Minju: anyway bukan aq je yg tak sabar nk jumpa kau tapi.. Jungkook juga.. Mesti dia suka bila dia tahu kau satu kolej dgn dia.. Oklh.. Nk habis to4 aq.. Aq letak dulu.. Jumpa esok..
Aq: emmm.. Nae..
End the phone
Baru ke aq nknletak fon tiba tiba fon aq berbunyi lagi...
Aq angkat..
On the phone
Aq: yoboseyo? Kau ade tinggal ape ape lagi ke Minju?
???: ini sy jungkook bukan minju..
Terkaku aq seketika
Jungkook: welcome back heera.. I miss you~~
Aq: errr...
Aq tak tahu nk cakap ape..
Jungkook: say something please.. I miss your voice..
Aq: jung...jungkook?
Jungkook: yes, dear.. It's me your boyfriend..
Aq: sa..saya rindu awak..
Jungkook: i know that.. Awak tak kawin lagi kan?
Aq: haha.. Mane ade.. Saya nk awak sorang je..
Jungkook: thanks for come
back..Aq: emmm.. Jungkook, congrats tau awak dh berjaya..
Jungkook: yes.. It's because of you..
Awak tak penat ke? Tengah buat ape tu??Aq: penat lah.. Lama duduk dalam flight tu.. Ready to sleep..
Jungkook: oklh.. Good night dear.. Jumpa esok..
Aq: emmmm. Night too.. Jumpa esok..
End the phone
Skip>> di kolej..
Aq melangkah masuk ke dalam kolej itu.. Boleh tahanlh.. Besar kot kolej ni.. Boleh sesat ni..
" yo, heera.. Lama tak jumpa.. " kata seseorang lalu memeluk aq..
Aq berpaling..
" minju? " kata aq lalu bals pelukan minju.." dh jom aq tunjuk kan kau kat mana pejabat.. " kata minju lalu menarik tangan aq masuk ke dalam..
Tiba saja di dalam aq terjumpa orang yg paling rindu.. Jungkook!!
" hai.. " sapa jungkook lembut..
Aq senyum manis
" hai.. " sapa aq balik.." ok, now aq taknak ganggu korang so, aq masuk kelas dulu ok.. Jungkook kqu tolong tunjuk kan kat mana pejabat untuk heera.. Ok.. Bye.. " kata minju lalu pergi..
Jungkook datang mendekati aq..
" i miss you.. " kata jungkook berbisik ..
Aq senyum manis dn datang lebih dekat lagi ke arah jungkook then peluk pinggang dia.. Jungkook membalas.." awak dh makin tinggi sekarang ni.. " kata aq yg masih lagi memeluknya..
" rambut awak dh tukar jdi hitam.. Comel.. " kata jungkook" haah.. Saya colour hitam balik.. Macam awak. " kata aq lalu leraikan pelukan..
Jungkook memandang aq dgn pandangan sayang.. Dia mula menunduk mendekati bibir aq..
Makin lama makin dekat
To be continue
Done√
Votes√
YOU ARE READING
WHO ARE YOU? [KOOKIE ff ]
Sonstigesheera pelajar pertukaran dari high school musical , new york ke seoul high school , korea. Dia ditukarkan atas sbb sbb tertentu. Dia hanya ditukarkan selama setahun sahaja.. tetapi selepas satu tahun ada satu perasaan yg hadir dalam hati heera yg me...