VOL13 (omma & appa getback)

342 23 0
                                    

Enjoy..




" wei, aq dengar yg kau dh nk balik korea.. Betul ke? " soal seseorang..
" haah.. Besok.. Asal? " kata seseorang
" alah.. Dh takde kawan.. " kata seseorang..

" takde kawan? Jangan nk tipulh.. Vernon yg aq kenal tak mungkin takde kawan.. Vernon budak popular kat kolej cakap takde kawan? Petik jari je dh muncul depan mata.. " kata seseorang..
" kau cakap orang.. Kau pun sama.. KimHeera budak perempuan popular kat kolej.. Aq peliklh.. Asal kau ni jual mahal sangat.. Dn berpuluh puluh lelaki nk try kau tapi semua au tolak.. Asal? " soal vernon..

" sbb aq tengah tunggu prince charmin aq.. " kata aq gurau
" ish kau ni.. Aq tanya elok elok ni.. " kata vernon..
" alah rilex lah.. Aq jual mahal tu aq punya pasallh.. Kau asal? " soal aq

" aq pun nk try kau.. " kata vernon gatal
" ape?!! " soal aq terkejut dn kuat..
" hehe.. Aq gurau jelh.. Macam tak biasa.. Dulu mada kecil ok je.. " kata vernon..

" whatever. " kata aq

Vernon kawan baik aq drpd first aq pindah pegi new york.. Kita orang dulu satu tabika, satu sekolah rendah , satu sekolah menengah dn satu kolej.. Rapat kan? Aq anggap vernon ni macam kembar aq sendiri.. Dia bijak tau.. Tapi aq lagi bijak.. Dia mmg popular kat sekolah... Ramai org yg nk kawan and be his gf but he reject all.. Kesian betul..

Skip>> di rumah heera..

" heera kamu dh kemas belum barang? " soal omma..
" dh omma.. " kata aq
" good.. Dh pegi masuk tido.. Esoi kena bangun awal.. " kata omma lagi..

" omma tak pegi korea sama dengan heera ke? " soal aq
" tak.. Maybe lewat sikit kot.. And nah.. Tolong bagi surat ni dekat appa ok.. " kata omma..

" nae omma.. " kata aq lalu masuk bilik dn tidur..

Korang mesti tak tahu kan kenapa omma dh mula rapat dengan appa.. Sebenarnya dorang dh nk getback.. Dorang nk kawin balik.. Ini semua plan aq dn vernon..

Akhirnya ape yg aq impikan tercapai.. Omma dn appa dh berbaik..

Ok night new york..



Skip>>> tiba di korea.. ( airport )

Finally.. Sampai pun korea.. Panas buntut aq duduk lama lama.. Now kena cari teksi..

Sedang aq mencari teksi tiba tiba..

" miss heera? " soal seseorang
Aq berpaling..
" yes, any problem? " soal aq..

" saya driver kepada en.kim dtang sbb ditugas kan untuk menjemput miss heera.. " kata orang itu
" ouh, yeke.. Kalau macam tu ni beg saya.. Tolong angkat boleh tak? " soal aq sopan..

" tentulah.. Inilah kerja saya.. " kata nya lagi

Aq menaiki kereta itu..

Omo sejak bila appa ade kereta semewah ini?? Mesti naik pangkat ni..

Desis hati aq..

Dalam perjalanan pulang.. Aq pelik sbb ini bukan laluan ke rumah aq yg dulu... Tiba tiba aq tiba disebuah rumah banglo tiga tingkat..

" kita dh sampai miss heera.. " kata driver tadi lalu membuka pintu untuk aq..
" thanks.. Tapi boleh tak jangan panggil saya miss.. Saya rasa macam tak selesa pulak orang yg tua dr sy panggil sy miss.. Panggil heera je tau.. " kata aq sopan..

" baiklah.. " kata dia..

Aq turun dr kereta lalu masuk ke dalam rumah.. Masuk je aq ke dalam..

" selamat datang cik heera.. " sapa beberapa orang perempuan ..
" ouh, terima kasih.. Tapi sapa korang ni? " soal aq pelik
" kita orang pembantu rumah nin dn pembantu peribadi cik heera.. " kata seorang dr mereka..

" ouh, jinjja? Ok.. Anyway mana appa? " soal aq..
" ouh, tuan kim dekat atas.. " kata seorang drpd dorang..

Tiba tiba..

" hey, anak appa dh balik.. " kata appa lalu turun dn memeluk aq..
" eo.. " kata aq lalu membalas pelukan itu..

" appa kenapa ramai sangat pembantu rumh kat sini? " soal aq lalu leraikan pelukan..
" ha.. Sbb heera lh.. Appa dh naik pangkat.. Jadi appa kurang kat rumah sbb outstation nanti.. " kata appa.. Aq angguk faham...

" ouh, ni surat omma bagi.. " kata aq lalu menghulurkan surat itu..
Cepat je appa rampas..

" oklh appa naik dulu.. " kta appa lalu naik dengan pantas..
" ish, apelh appa ni.. Surat je kot.. In anak dia yg letih dr new york tak layan pun.. Mana bilik pulak ni.. " soal aq seorang diri..

" mari ikut sy.. Sy tunjukkan bilik.. " kata salah seorang pembantu peribadi aq..
" ouh ok.. " kata aq lalu mengikuti langkah dia..

Di bilik heera..

" ini dia bilik cik.. Beg sy dh letak disitu.. Jadi sipa berehat.. Kalau nk mandi semua dh tersedia.. " kata pembantu peribadi aq itu lalu keluar..
" daebak giler bilik ni.. Besar , luas wah.. " kata aq teruja..
Tiba tiba

" ha, heera.. Ni appa lupa nk bagi.. Surat drpd jungkook 5 bulan yg lalu.. Dia suruh bagi kamu kalau kamu dtg balik.. Baca lah.. Appa keluar dulu.. " kata appa memberikan surat itu pd aq lalu keluar..

Aq membuka surat itu..

Hey heera.. Awak mesti bangga kalau ade kat sini sekarang.. Nk tahu kenapa? Sbb saya terpilih sebagai pelajar yg paling berjaya di sekolah.. Result saya sangat memuaskan... Mesti awak gembira kan..

And awak dh baca surat ni kan? Maknanya awak dh ada dikorea.. Sy taknak awak cari saya.. Biar sy je cari awak.. Ok.. And pasal honey dia dh lain tau.. Walau pun umur dia dh 5 tahun perangai dia sifat dia dh macam dewasa.. Honey seorang yg bijak.. Terkandung sebanyak 190 IQ ( main letak je ) di dalam otak dia tau.. Bijak kan.. Oklh itu je yg sy nk cakap..

Your belove boyfriend
( jeon jungkook )

Aq tersenyum.. Semua permintaan aq semua nya dh di tunaikan.. Aq sayang jungkook.. Ok lh baik aq mandi lagi bagus...

Skip>> ruang tamu ( malam )

" heera.. Kamu tak kasi tahu jungkook ke yg kamu dh balik ni? " soal appa..
" tak.. Kenapa? " soal aq balik
" takdelh.. Kamu tak rindu dia? " soal appa

" tentulh rindu tapi dia cakap jgn cari dia.. Dia nk dia yg cari heera so heera ok je.. " kata aq..
" ouh yeke.. " kata appa.. Tiba tiba..

Tingtong ting tong!!!
Loceng berbunyi...

" heera, pegi tengok sapa dtg .. " kata appa..

Aq hanya menurut

Aq buka pintu dn






































































To be continue

Done√
Votes√

WHO ARE YOU? [KOOKIE ff ]Where stories live. Discover now