Bab 9

42.8K 1.1K 1
                                    

" mana la beg mamat ni. Kereta bukan main lawa. Dalam ? Mcm sampah. Haih. Ni kereta tikus ke lipas " bebel filza. Kereta je lawa. Tpi dalam ? Haih. Sampah sini sana.

Filza nampak sebuah beg hitam di seat belt belakang. Nak terkeluar biji matanya melihat beg itu. " bapak dia punya beg. Nak duduk sini 10 tahun ke ?! " gila ke beg nak ke oversea dia bawak. Filza mengeluh. Ditariknya beg itu perlahan lahan.

Nak tarik beg kluar dari kereta pun dah lenguh. Nikan nak naik tangga ?! Dia ni bawak emas ke apa. Beratnyyaaa !!! Diheret beg itu masuk ke dalam rumah. Gila lenguh.

" eh, you buat apa ni ? Beg siapa ni ? " tanya fikri. Dia bersama isteri barunya sudah mahu pulang.

" beg zikri. Dia suruh i tolong ambikkan " balas filza sambil senyum ke arah siti, isteri baru fikri. Mereka begitu bahagia skali. Senyuman pengantin barunya terserlah. Maklum la dia bukan kene paksa kawin. Walaupun fikri telah membuat filza dipaksa kawin, dia tidak pernah menyimpan dendam kerana dibenci Allah.

" filza ? Filza ? You ok tak ni ? " tanya fikri sambil lambai lambai tangan depan muka filza. Eishh aku mengelamun rupanya. Malu nyaa.

" err okay. Apa you cakap tadi ? " dia sudah malu !!

" abang fik tanya, berat sangat ke sampai heret ? Dia nak tolong kak filza ni " jawab siti. Dia hormat filza as kakak ipar.

" oh, berat jugak. Dia bawak anak gajah eh dalam ni. Sejak bila abang bela haiwan smpai bawak ke rumah filza ni waduh. Kalau nak tolong boleh jugak hantar sampai depan pintu. Hehehe. Tak apakan siti ? " mesra filza menjawab. Dia juga malas nak angkat. Entah bila smpai ke bilik kalau angkat sendiri. Sampai je tangan dah kudung. Putus. Hahaha

" meh sini beg tu. Fikri hantar. " dihulurnya beg anak gajah itu kepada fikri. Mujur fikri nak tolong. Takyah susah susah nak angkut beg ni.

" siti tunggu sini kejap eh. Abang nak hantar ni. Filza. Mana bilik ? " siti hanya membalas senyuman kepada fikri.

" goodnight sini. Kak filza pergi dulu " senyum filza ke arah siti.

" naik tangga ni fik, then depan tu ada bilik " arah filza. Dah gaya bos.

" berat jugak eh beg ni. Ape abang bawak eh " fikri lenguh. Dia sendiri tak pasti apa abangnya bawa sampai nak hilang tangannya itu.

" hahahaha. Entah la fik, thanks tolong i. " kata filza. Mereka sudah tiba di hadapan bilik filza & zikri.

" welcome. I hrap you tak marah i sbb perkahwinan ni. And i rasa kita tak patut panggil i , you lagi. Sbb you kakak ipar i. I panggil you akk filza juga hahaha and fikri doakan akk filza bahagia dengan abang zikri " fikri bimbang juga sekirannya filza masih menyimpan perasaan dendam akannya.

" hmm okay lah adik fikri. Tuanya lah i ni. Ada pangkat akk. Hahaha ok lah akk filza masuk dulu ye. Bye goodnight. Jumpa esok" dia sudah memulas tombol pintu biliknya. Sengaja ditekankan akak filza.

" okay kak filza. Bye. Malam pertama auch hahahaha " filza hantar pandangan kearah fikri yang sedang menuruni tangga itu. Malam pertama ? Eeeeee tak mahuu. Hatinya sudah berdebar. Tapi dikentalkan hatinya untuk masuk ke dalam bilik. Dia membuka pintu biliknya.

" arghhhhhhhhh !!!!! Apa masalah awak ni ?!! " jerit filza. Dia terkejut. Lelaki itu hanya memakai tuala paras pinggang. Dengan pantas zikri lari ke arah filza dan menekup mulutnya ' aishh prempuan ni. Jerit macam kene histeria ' marah zikri dalam hati.

" yang awak nak jerit jerit ni apa pasal ? Diamlah sikit. Nanti mama papa fikir bukan bukan. Dieorg ingat saya apa apa kan awak. " ishh perempuan ni. Zikri tak sedar yang dia tutup mulut perempuan itu. Dilepaskan tanganya, lalu filza sengaja berdrama lebih nak tercungap cungap mcm takde oksigen.

" tak payah nk over sangat. Mana beg saya ? Lama sangat angkatnya mcm angkat gunung everest " perli zikri. Dia sudah siap mandi lima minit yang lalu. Tetapi filza sendiri pergi ambik beg dh memakan 30 minit.

Dengan mata yang tertutup filza selamba menjawab " haa ye memang saya angkat gunung. Berat nak mampus ! Mujur fikri tolong saya tadi. Cepat sikit pakai baju tu. Eeee tak suka "

" hah ? Fikri ? Dia ada dtang eh arini ? Ingatkan tak datang hurh. " zikri mula tidak menyukai fikri atas kerana fikri, dia perlu bertanggungjawab untuk menutup aib keluarganya.

" biar la dia nak datang. Dia kan adik awak jugak, awk dah siap pakai baju belum ? Rosak mata sya ni. Sakit "

" dah siap. Bukak la mata tu. Mcm jijik sangat. Awk bukan tak tahu sbb dia lah kita kawin. Ergh " zikri sudah menyampah untuk cakap hal ni. Menyakitkan hati.

" saya boleh maafkan dia. Awk ni, tak elok lah. Adik awk juga. " balas filza. Dia mencapai tuala dia dalam almari.

" hmm yelah. Whatever " balas zikri malas.

" awk turun kejap. Dalam 1 jam nanti awk masuk balik. Saya nak mandi " filza malu. Takkan nak buka baju kat sini?

" eh asal pulak ? Senang awk nk halau saya. Mentang mentang bilik dia. " asal dia nak halau aku pulak ni ? Haish

" suka hati saya lah. Cepat la kluar. Nak mandi ni " marah filza.

" taknak kluar. Paksa la mcm mana skali pun saya tetap akan stay. Saya penat. " balas zikri. Selamba.

Erghh mamat ni. Dihempasnya pintu tandas tu. Filza jenis suka hempas pintu. mujur tak tercabut. " apa apa jelah prempuan ni. " dia mula meneliti ciri blik itu. Lawa. Macam tuannya. Puji zikri ikhlas.

Kontrak Cinta Kita ©Where stories live. Discover now