Bab 24

43K 1.1K 36
                                    

" saya rizal " pemuda itu bersalaman dengan zikri.

" dia ni lah yang derma darah kat awak dulu. Masa awak sakit. " zikri mengganguk.

" oh lupa pulak. Ni zikri, suami saya. " muka rizal agak kecewa. Ingatkan solo, rupanya dah kawin ..

" ohh hahaha okay nice too meet you " rizal cuba berbasa basi.

" ape awak buat kt sini ? " tanya filza.

" tak buat pape, beli barang dapur sikit. " rizal tersenyum hambar. Tak sangka boleh jumpa filza dan suaminya.

" ohh, sorang je ? " tanya filza lagi.

" ha ah.. Takkan dgn isteri pulak haha " jawab rizal.

" sayang, jumlah bayar nanti lambat pulak. " zikri cuba meleraikan perbualan mereka berdua. Panas dia disitu.

" errr yelah. Rizal saya balik dulu. Next time eh. " rizal hanya mengganguk. Zikri menarik tangan filza ke kaunter.

****

" eh asal awak diam ni? " tanya filza.

" tak ada apa apa " jawab zikri yang sedang memandu.

" sejak tadi awak diam lepas jumpa rizal "

" hmm " jawab zikri.

" cemburu eh " tanya filza menangkap zikri.

" no "

" yes "

" no "

" yes "

" no "

" yes "

" no "

" no "

" yes "

" haaa dah tertangkap " filza tergelak. Zikri buat tidak tahu.

" eleh diamlah. " zikri cuba menutup topic. Filza mengangka bahu. Eleh cover malu konon hahaha.

*****

" awakk ! Kita pergi berapa hari !? " jerit filza ke arah suaminya yang berada di dalam tandas.

" satu minggu ! " jawab zikri. Laju filza berfikir.

" baju ape eh nak bawak .. Em " jari jemarinya bermain main di dagu.

" bawak jelah semua muahahahaha " fiza mengambil beberapa tshirt zikri dan seluar jeans zikri. Barangnya sudah siap di kemas.

Zikri melangkah perlahan lahan ..
Di cuitnya pinggang filza.

" oh mak kau terpocot !! " tangan filza yang memegang penyangkut baju terkena di muka suaminya itu. Waduh ! Mampus. Filza menggosok gosok muka suaminya itu.

" awak ni terkejut. Agak agakla. Rosak muka hensem saya ni " filza mencuit lengan suaminya. Perasan !

" maaflah " kata filza selamba.

" tak boleh. Saya taknak maafkan awak ! " jawab zikri yang sedang menyarungkan seluar.

" alah awak ni. Sorry lah tak sengaja. Awak yang start dulu. Mianheee " filza pergi ke arah suaminya. Dia mengerdipkan matanya.

' eh filza. Jangan buat aku camni ! ' zikri mengeluh.

" ada satu syarat nak saya maafkan awak " zikri tersengih.

" ape dia ? " tanya filza.

" awak kene tidur dengan saya malam ni " zikri selamba lalu berjalan ke arah meja solek.

Kontrak Cinta Kita ©Where stories live. Discover now