Epilog

51.6K 1.2K 52
                                    

2 jam filza berada di dalam bilik pembedahan. Zikri ke hulu ke hilir. Keadaan filza kritikal. Dia tidak mahu kehilangan isteri dan anaknya itu.

" duduk la bro. Retak lantai hospital kau jalan cmtu. " fikri menarik abangnya duduk. Dari tadi zikri melihat cermin kecil di hadapan bilik pembedahan. Bukan nampak apa pun.

Zikri mengingati kenangannya bersama filza..

" abang, nama baby kita ni nak kasi apa eh ? Abang nak baby boy or girl ? " tanya filza sambil mengusap perutnya.

" abang tak kisah. Tapi abang nak boy. Abang nak namakan .. Erm apa eh " zikri mengusap dagunya.

" haaa Tengku Dariq Filzi ! " jerit zikri. Filza mengecilkan matanya. Aik. Pelik je nama.

" tak boleh. Pelik. " jawab filza. Zikri membuat muka.

" alahh tadi tanya sangat. " jawab zikri tidak puas hati.

" filza nak namakan dia Fiqri Irsyah " jawab filza.

" perlu eh ada macam fikri ? kalau camtu abang nak anak prempuan lah. " zikri mendengus.

" olololo mana ada .. Nama ? Waaa cepatla keluar baby. Mummy tak sabar ni. " filza kelihatan keriangan. Zikri mencuit hidung filza.

" aduhhh. Sakit lah ! " filza mencebik. Zikri ketawa.

" zikri ? Ok tak ni ? " tnya tengku aminah.

" err okay ma " tengku mengangguk lalu dihulurnya air kepada zikri. Mereka sekeluarga menunggu filza.

" doa banyak banyak beb " hafif menepuk nepuk bahu kawan rapatnya itu. Zikri mngangguk.

Zikri melayan perasaannya lagi.

" baju ni lah. Comel filza tengok. " filza membelek belek baju bayi di tangannya. Mempunyai telinga disney.

" ehh tu baju prempuan. Tak payah lah. Ambik yang ni haaa ! Superb. " zikri menayangkan baju berwarna biru di tangannya. Filza menggeleng.

Kontrak Cinta Kita ©Where stories live. Discover now