just you and me2

511 41 0
                                    

Ep6:just you and me2
Dirumah agam exo...
Suasana dimeja makan sunyi tanpa kata2 masing mendiamkan diri bunyi sudu dan garfu berlaga dipinggan yg kedengaran...
Suho:asal semua diam nie...ha???(cuba memecah kesunyian antara mereka...cuma suho yg tidak tahu pergaduhan kecil antara d.o dan chanyeol...
Lay:em..betul tu d.o chanyeol jgnlh mcm nie asyik gaduh jew cuba bawa berbincang...
Suho:wae???korang bergaduh aku tak tahu pun....
Baekhyun:dyaowng gaduh pasal d.o nie ha pergi peluk ji hyo apalagi anginlah si chanyeol nie...
D.o:(buat muka blank)
Chanyeol:(pura2 menekan fonnya)
Suho:d.o aku sebagai leader dlm group exo nie aku nak ckp sikit dengan kau...kan kau dah tahu yg ji hyo tu chanyeol punya x lme lgi dah nk tunang dh pon..so..jgnlh buat bnda yg bukn2 yg buat chanyeol slh faham...kau pun chanyeol benda kecik pon jgnlh merajuk mcam orng pompuan..aish korang berdua nie...kesian ji hyo...nasib dya dpt boyfriend macam chanyeol...(keluar dari ruangan dapur diikuti oleh exo yg lain dan meninggalkan chanyeol dan d.o disitu...)
Chanyeol:yah d.o aku nak minta maaf...(pandang d.o)
D.o:eh terbaliklah patutnya aku yg minta maaf...maaflah chanyeol...jnji x buat lagi...
Chanyeol:(peluk d.o)
D.o:(meronta-ronta)yah chanyeol lepaskanlah...(tolak chanyeol)geli aku...daripada kau peluk aku baik ko pergi peluk ji hyo...minta maaf dengan dia....
Chanyeol:yelh lupa plk...(berlari kedepan)

Di ruang tamu...
Ji hyo baru sahaja melabuhkan punggungnya disofa...memandang pelik kearah chanyeol yg berlari kepintu...luhan baekhyun dan toa yg sedang asyik menonton tv pon mengalihkan pandangannya kearah chanyeol...
Ji hyo:chanyeol....
Chanyeol:(terus memusingkan badanya apbila mendengar suara ji hyo)yah!!jagi...(brlari kearah ji hyo dan mendukungnya)mianayo...
Ji hyo:turunkan tak...kalau tak(tarik rambut chanyeol)
Chanyeol:yah!!!(turunkan ji hyo tetapi tangan ji hyo masih menarik rambutnya)sakit...
Ji hyo:sakit...padan muka....lay luhan baekhyun apalagi jom...(memukul chanyeol guna bantal)

just you and me2Where stories live. Discover now