Kemal amca ve misafirleri karakolda sorguya alınmak üzere nazerethaneye alınırlar. İfade vermeyi beklerler.
Kemal amcayi Mah, cok sevdikleri için mahallenin delisi
Dedikleri pala bıyık lakaplı cüsseli Cemal. Kemal amcanın nazarete alındığını öğrenince deliye döner .
Cemal abinin birde stayr marka eski usku dağlardan kereste taşıdığı bir arabasi vardır.
Hemen anu çalıştırır turuncovanin meydanına gelir. kemal abimizi nazarete almışlar arkadaşlar
Her kes arabaya binsin onu almaya gidiyoruz diye avaz avaz bağırmaya başlar.
Yarım saat içinde. Simitcisi, esnafı, duyan dükkanını kapatan arabaya biner. Bir anda elli altmış kişi olurlar.
Çalışmakta olan araca binen Cemal basar gaza doğru karakola. Karakolun önünde herkez araçtan iner. Cemal abinin talimatını bekler.
Herkesin suratı asık ve öfkelidirler. Çünkü kemal abileri icerdedir. Cemal yanına muhtarı alarak karakolu kapisına doğru ilerlerken nizamiyedeki nöbetçi asker tufegini onlara doğrultarak .bağırır. yaklaşmayin gelişmeleri pencereden
Seyreden karakol komutanı kıdemli baş cvş müdahalede bulunur.
Asker bırak muhtarla Cemal gelsinler.
Cemal voyn Komutanım siz kemal abimizin yalan soylemiyecegini bilmiyormusunuz ki aradığınız bayram
Veya her kimse yok dediyse yoktur. Bu nedir.be bu abimizi ve misafirlerini nazarete alırsınız.yazik değilmi günahtır be günahtır , bu insanlara zulmetmektir be zulmetmektir.
Diye bağıra bağıra söyler.
Karakol komutanı bakar ki bunlar ciddi ifadelerini alıp salacagiz da dese fayda etmez çünkü Cemal pekte bu işlerden anlamaz biz kemal abimizi ve misafirlerini almadan gitmeyiz diye diretir.
Komutan tamam hepsinin kimlik tespitini yapalım salalim der. Cemal yine bağırarak ne kimliği komutan kemal abimizi tanimazmisin sen yaz bişeler onun adına imzalayiverirsin diye çıkışır.
Bakar komutan olacak gibi değil herkezi serbest bırakır.