Chapter 11

98 7 0
                                    

- Di rumah -

Yoona keluar dari biliknya sebaik sahaja dia selesai membersihkan dirinya. Uniform hitam putih ( betul ke ? --") itu tersarung ditubuhnya. Yoona tersenyum puas.

" Ahjumma Song," sapa Yoona.

Ahjumma Song tersenyum memandang Yoona. " Kamu dah makan?"

Yoona mengangguk perlahan. " Apa tugas saya, ahjumma?"

" Kamu pergi tolong Ahjusshi Jongkook dirumah kaca. Dia tengah menyusun pasu dalam tu. Mungkin dia perlukan bantuan kamu,"cadang Ahjumma Song.

" Ba....."

Belum sempat Yoona menghabiskan ayatnya, seseorang telah memotong percakapannya. Yoona merasakan ada tangan yang diletakkan pada bahunya.

"Dia boleh tolong Ahjusshi Jae Suk kemas bilik bacaan saya. Boleh, ahjumma?"

Yoona terkaku. Dia menoleh kebelakang. Terperanjat besar dia melihat Luhan. "Awak?"

Luhan tersenyum sinis. Cengkamannya pada bahu Yoona dikuatkan lagi.

Jantung Yoona bagaikan nak terkeluar. Dia langsung tak menyangka lelaki yang menjadi 'mangsanya' hari tu merupakan anak majikan nenek saudaranya. Andwae !!! Mahu saja dia lari dari situ.

" Geurae. Yoona, kamu pergi tolong tuan muda boleh ?" tanya Ahjumma Song.

"Errr...emmm..n-nae ahjumma."
Tanpa ada pilihan lain, Yoona bersetuju.

Ahjumma Song menghilang ke dapur. Kini hanya tinggal Yoona dan Luhan saja di ruang tamu.

"Yahh ! Budak kecik, now kau pembantu di rumah nie, arra ? Aku akan minta dengan Ahjumma Song, kau akan jadi P.A aku. Mesti kau happy boleh jumpa dengan aku for the second time, right ?" kata Luhan. Dia memandang sinis ke arah Yoona.

Yoona mendengus. Wajahnya sudah masam mengalahkan cuka ヽ('▽`)/ . Dalam hati tiada sapa tahu betapa takutnya dia. Dia tahu namja yang diserangnya hari tu merupakan pujaan gadis disekolanya. Tapi dia langsung tak sangka bahawa nenek saudaranya bekerja untuk keluarga Xi.

" Awak ingat saya pembantu disini awak boleh ejek saya sesuka hati ? Awak......"

Luhan menyambar lengan Yoona tanpa berkata sepatah pun. Dia menarik Yoona menuju ke bilik bacaannya. Pintu bilik dibuka. Dia menolak Yoona ke dalam.

- To be continue -

************************************
Anyeonghaseyo readers sekalian xD How ? Best tak(^.^ Hehehe xD
#Mianhae if tak best ̄ω ̄ Abaikan segala typo xDDD

♡Melody In Love♡Where stories live. Discover now