"Yoona, Jihyo songsaenim panggil !" laung rakan sekelasnya.
"Aaa...okay ! Okay ! Jakkaman! " balasnya tergesa-gesa.
Buku-bukunya dimasukkan ke dalam beg. Telefon bimbitnya disimpan. Yoona berlari-lari menuju ke pintu kelas.
"Mian, saem. Saya......"
Cikgu Jihyo ketawa. "Gwenchana. Kebetulan saem baru habis mengajar kelas tahun pertama, saem terus kesini. Mari kita ke dewan."
Yoona mengangguk. Dia berjalan menuruti langkah gurunya.
"Ahhh..saem forget to tell u something. Kwon Jiyong akan terlibat dalam persembahan pentas, jadi kamu akan bekerjasama dengan dia," kata Cikgu Jihyo.
Yoona mengangkat wajahnya. "K..Kwon Ji..jiyong ?"
Cikgu Jihyo mengangguk.
Yoona terdiam. Dia kenal siapa Kwon Jiyong atau lebih dikenali sebagai Jiyong/G-Dragon. Lelaki itu merupakan pelajar tahun tiga. Namun apa yang lebih menarik, Jiyong merupakan salah seorang bintang remaja yang semakin meningkat naik. Dia merupakan pewaris tunggal kepada syarikat perkapalan milik datuknya. Selain Luhan, Jiyong juga merupakan pujaan gadis disekolahnya. Dia mengeluh."Waeyo Yoona-ahh ?" tanya Cikgu Jihyo yang mendengar keluhannya. Yoona tersenyum kecil.
"Ani. Saya cuma rasa tak selesa.....mungkin sebab Jiyong terlibat sama. Diakan penyanyi popular, manalah tau kalau dia tak suka bekerjasama dengan saya nanti," katanya.
"Don't worry Yoona. Saem kenal Kwon Jiyong tu. Dia bukannya jenis orang yang sombong. But maybe sebab dia suka bersendirian...orang lain fikir dia tu sombong. Walau bagaimanapun, itu tak menghalang dia untuk mempunyai ramai peminat kan?" kata Cikgu Jihyo.
"N..nae...hehe^^"
Pintu Dewan dibuka. Mereka berdua menuju ke belakang pentas. Dis situ sudah ramai pelajar yang berkumpul untuk menjalani sesi uji bakat. Dia perasan, sebaik sahaja dia masuk bersama Cikgu Jihyo, ada sekumpulan gadis yang memandangnya dengan tajam. Apehal pulak dengan minah² tu? Tak pernah tengok orang ke?
"Yoona?"
Yoona menoleh ke belakang apabila terdengar namanya dipanggil. Dia terkejut. Luhan! "Apahal?"
"Ikut aku. Sukjin songsaenim nak jumpa," kata Luhan perlahan. Dia segera berlalu sebelum sempat Yoona berkata apa².
Yoona mencebik. Nak gaduh dengan aku lagilah tu!Di hujung ruang, Cikgu Sukjin sudah menantinya berasal Cikgu Jihyo. Yoona menyapa kedua-dua gurunya. Cikgu Sukjin menghulurkan lima helai kertas bercetak kepada Luhan dan Yoona. Yoona segera meneliti apa yang tercatat di atas kertas itu.
"Kamu akan tolong Luhan laksanakan tugas dia. Tentang kostum pulak, saem dah minta tolong kawan kamu. Tiffany dan Jessica akan tolong kamu siapkan kostum tu. Now sesi uji bakat akan bermula, kamu boleh ikut saem. Kajja," ajak Cikgu Sukjin. Mereka berdua mengangguk.
"Okay all ! Sila ke hadapan pentas," umum Cikgu Jihyo.
Kelompok pelajar takdi mengikut guru muda itu menuju ke hadapan pentas. Yoona dan Luhan turut menuju ke sana. Mereka turun dari pentas, duduk di tempat penonton bersama guru² mereka.
Para pelajar dibahagikan kepada 2 kumpulan. Sekarang uji bakat akan dijalankan untuk mencari watak utama.
- To be continue -
************************************
Annyeong Xiunics sekalian ^_^ Macam mana? Okay tak? Hoho mianhae if part harini agak sikit ~ Authornim tak larat nak taip panjang² π_π If Xiunics tak keberatan, tolong tekan ☆ ya ? ^^
Abaikan segala typo ~
YOU ARE READING
♡Melody In Love♡
Fiksi PenggemarCast: Luhan Yoona Kris Tao Xiumin G-Dragon/Jiyong Jessica Tifanny ************************* Read yaa ^_^