- Chapter 1 -
Hiasan dalaman rumah agam itu diperhatikannya dengan rasa kagum. Rumah yang berkonsepkan klasik Perancis itu benar-benar membuatkan dia terpegun. Warna ungu lembut dan putih melayari dinding rumah itu. Perhiasan2 rumah yang mahal menghiasi rumah mewah itu.
Perlahan2 dia menapak mendekati sebuah kolam air terjun arca kristal berbentuk dewi jelita yg sedang memeluk seekor burung phoenix. Air turun dari keliling rambut dewi itu memenuhi kolam yg sangat indah tu. Dia tersenyum.
"Cik Yoona? "
Seorang gadis berambut panjang dibelakangnya menyapa. Gadis itu tersenyum manis.
"Sila ikut saya. Puan Kim Tae Hee hendak bertemu dengan cik. " Kata gadis itu.
Yoona mengangguk. Langkah gadis itu diikutinya. JANTUNGNYA berdegup kencang.
- Di bilik -
Luhan membetulkan ikatan tali lehernya. Pakcik Jae Suk menunggu di dalam bilik. Lelaki tua itu hanya mendiamkan diri sahaja.
"Dengar kata ada pembantu baru ? Betul ke? " tanya Luhan.
" Nae. Makcik Nara minta tempatnya digantikan sempena ketiadaan dia di Seoul. Cucu saudaranya akan bekerja sambilan disini." Terang Pakcik Jae Suk.
" Mwo? Kerja sambilan? Budak tu masih belajar ke? "Tanya Luhan.
Pakcik Jae Suk hanya mengangguk sahaja. Mengiyakan apa yg dikatakan.
" Dia sebaya dengan Tuan Muda Luhan atau muda setahun, pakcik tak pasti. Tapi gadis tu dah pindah masuk ke rumah nie."
"Boleh ke budak tu buat kerja? "Tanya Luhan lagi.
"Makcik Song Hye Kyo dah aturkan jadual untuk dia. Lagipun,.kehadiran gadis tu hanya sekadar memenuhi permintaan Makcik Nara. Puan pun dah setuju."
"Yeoja tu belajar kat mana ahjussi ? "tanya Luhan.
"Kalau tak salah, sekolah yg sama dgn tuan muda. Seoul Performing Art High School (SOPA)
Erk? Tersedak Luhan dibuatnya.
"Boya? Dia sekolah disitu juga? " tanya Luhan dgn rasa tidak percaya.
Teragak-agak pakcik Jae Suk mengangguk.
" Ah. Sudah ! Bala.. " getus Luhan dlm hati. Merah padam mukenye.
~ Sorie kalau tak best.
YOU ARE READING
♡Melody In Love♡
FanficCast: Luhan Yoona Kris Tao Xiumin G-Dragon/Jiyong Jessica Tifanny ************************* Read yaa ^_^