Chapter 19

72 4 0
                                    

- Di Sekolah -

" Yoona, mari ikut kami ke bilik persediaan kraf tangan. Jihyo songsaenim panggil," ajak Tiffany.

Yoona mengangguk. Fail yang berisi lukisannya disimpan ke dalam beg. Dia bangun dari duduknya lalu berjalan ke pintu kelas. Tiffany dan Jessica sudah menunggunya dihadapan kelas.

"Jihyo songsaenim nak buat apa untuk kelas nanti?" tanyanya.

"Molla. Tapi, kelmarin aku nampak saem bawa masuk guni berisi kapas dalam kelas persediaan. Saem nak ajar buat anak patung agaknye," kata Jessica.

"Bwoya? Anak patung?"

"Patung beruang agaknye?" teka Tiffany.

"Ermm, maybe. Lagipun  kita patut masuk silibus tu dalam bulan ni,"kata Jessica.

Pintu bilik persediaan kraf tangan dibuka. Yoona terkejut.

Luhan sedang bercakap dengan Cikgu Jihyo di dalam bilik itu. Dia cuba mengawal raut wajahnya. Peristiwa semalam menjengah mindanya.

"Geurae, Luhan-sshi. Awak boleh pulang ke kelas sekarang. Kalau ada apa-apa, saya akan cari awak," kata Cikgu Jihyo.

Luhan mengangguk. Sebelum Luhan keluar, dia sempat menjeling ke arah Yoona. Yoona berpura-pura memandang tempat lain. Tanpa berkata apa-apa, Luhan terus keluar. Pintu bilik ditutup rapat.

"Harini saem nak ajar kamu semua buat anak patung kain. Tolong saem bawa semua peralatan ni ke kelas kraf tangan boleh ?"

"Ne. Arasseo."

Mereka bertiga mengusung kotak sederhana besar yang berisi tiga guni kapas.

"Ada apa-apa lagi yang perlu kami tolong ?" tanya Yoona.

Cikgu Jihyo menggelengkan kepalanya. "Aniya. Kamu tolong bawa semua tu ke kelas ye? Gumawo."

Mereka bertiga mengangguk. Belum sempat mereka keluar dari bilik itu, nama Yoona dipanggil.

Yoona menoleh. "Wae geurae, saem?"

"Saem ada perkara nak beritahu kamu. Tiffany, Jessica, kamu berdua boleh pergi dulu," kata Cikgu Jihyo.

Mereka mengangguk. Yoona mendekati Cikgu Jihyo.

"Luhan beritahu saem, dia nak kamu jadi pembantu dia untuk berkerja di belakang pentas. Jinjja?" tanya Cikgu Jihyo. Wajah Yoona dipandang lembut. Yoona mengangguk.

"Ne, saem setuju. Sepanjang 2 tahun saem jadi guru kamu, kamu memang pandai mereka kostum. Saem rasa, saem nak buat pementasan muzikal Beauty and The Beast. Apa pendapat kamu?" tanya Cikgu Jihyo.

"Cerita dongeng tu bagus juga.Tapi, saem kena cari pelajar yang pandai menari, berlakon dan menyanyi. Bukan senang nak cari pelajar berbakat macam tu," kata Yoona.

"Betul juga kata kamu..ermm..macam nilah, kita buat pementasan Puteri Salji. Cerita dongeng ni popular di Jepun. Kamu boleh rujuk buku atau Internet."

"Tapi cerita dongeng Puteri Salji terdapat banyak versi ?  Saem nak versi yang mana satu? " tanya Yoona.

"Kamu tahu cerita dongeng Puteri Salji yang mana keikhlasan pemuda itu berjaya mencairkan hati Puteri Salji yang dingin? Part tu di akhir cerita."

Yoona mengangguk.

Cikgu Jihyo tersenyum. "Kita guna cerita dongeng tu untuk pementasan nanti. Saem akan berbincang dengan kamu nanti. Kamu boleh mulakan lakaran untuk teater tu sekarang. Tengah hari esok, saem akan jalankan audition. Datanglah ke Dewan SOPA pukul 2, saem perlukan kamu. Boleh?"

"Ne. Geurae saem," Yoona tunduk hormat sebelum keluar dari bilik itu.

- To be continue -

************************************
Annyeonghaseyo Xiunics ^^ Sorie if authornim dah lama tak update. Authornim sangat buzy dgn school dan homework. Hehe ^^ Mianhae.
So, how about this chapter ? Okay or not ? Sorry if tak best. Hoho.
Abaikan segala typo ^^

♡Melody In Love♡Where stories live. Discover now