Chapter 7

125 8 0
                                    


-Chapter 7 -
~Di Rumah ~
Air dituang ke dalam cawan lalu dihulurkan kepada anak majikannya.
"Tuan Muda?"
"Nae?"
"Tuan muda dah jumpa dgn cucu saudara Makcik Nara tu? " tanya Pakcik Jae Suk.
Luhan menggeleng.
"Ahjusshi dah jumpe ke dgn budak tu? " tanyanya.
"Dah. Kalau tuan muda nak jumpa dgn dia, ahjusshi bleh tlong panggilkan."
"No need Ahjusshi. Lagipun budak tu sme sekolah dgn saya. Ahjusshi tau kan? Saya tak suka kalau perkara tu terjadi dlm rumah nie. Dah la jumpe kat rumah, kat sekolah pon kne jumpe jgak ke? " kata Luhan.
"Ahjusshi,"panggilkan Luhan.
"Nae?"
"Nampaknya tak semua perempuan sama.Tadi, saya bertemu gadis yg berbeza."
"Apa maksud tuan muda?" tanya Pakcik Jae Suk. Luhan mengeluh.
"Memang yeoja takdi menyakitkan hati tapi dia betu² berbeza. Masa sye nak ke kelas takdi, yeoja tu terlanggar saya. Memang saya salah sbb tengking dia even dia mintak maaf tapi mmg sye x dpt tahan kemarahan sye tadi. Kesian plak kat dia tu. Teruk kne tengking. Banyak kali dia mntak maaf tapi sya ttp tengking dia. Yg lawaknya, dia tujah dahi sye sbb x tahan kne tengking. Kaki sye plak dipijaknye n dia plak yg marahkan saya. Ade ke patut dia panggil sye 'putera bongkak'?" kata Luhan ambil ketawa.
Pakcik Jae Suk still snyap, membiarkan Luhan habis bercerita.
"Biasanya, kalau sye marah pljar perempuan, mereka akan mntak maaf balik pad sye malah mereka tak berani kata apa2. Tapi, budak tu berani lawan saya balik. Selama 3 tahun saya belajar kat situ, saya tak pernah lagi jumpa yeoja yg mcm tu, " kata Luhan lagi. Ketawanya masih berterusan.
"Ahjusshi gembira bila tgk tuan muda mcm nie," kata Pakcik Jae Suk.
"Apa maksud Ahjusshi?" tanya Luhan kehairanan.
Cr: XunaChimChim.
~Abaikan segala typo.
~Sorie if tak best.
#I need ur support :) VOTE yaa☺

♡Melody In Love♡Where stories live. Discover now