" Betul ke kamu taknak tumpang tuan muda ? Tak payah kayuh basikal ke sekolah," pujuk Ahjumma Song.
" Gwenchana ahjumma. Yoona ke sekolah dulu, " kata Yoona.
Ahjumma Song mencium dahi gadis itu sebelum Yoona menunggang basikal keluar dari perkarangan rumah agam itu. Jarak SOPA dengan rumahnya hanyalah mengambil masa 15 minit jika dia berbasikal. Yoona menghidupkan MP3nya. Lagu cinderella, iaitu lagu kumpulan favourite nya, Cnblue dimainkan. Dia menyanyi perlahan. Tanpa disedarinya, sebuah kereta sedang bergerak di belakangnya. Bunyi hon menyebabkan Yoona berhenti mengayuh basikal. Lantas menoleh kebelakang. Sebuah kereta Ferrari merah berada dibelakangnya. Nuguya ?
Pintu dibuka. Sesusuk tubuh yang dikenalinya keluar dari kereta mewah itu." Ahjusshi Jae Suk! "
Pakcik Jae Suk berjalan mendekati Yoona.
Luhan yang berada didalam kereta terkejut. Dia kenal benar gadis tu. Itu gadis yang berani menengkingnya kembali tempoh hari. Kakinya yang dipijak oleh gadis itu terasa berdenyut kembali.
" Budak kecik tu cucu saudara Ahjumma Nara ke ? Michasseo ! " Luhan membentak dalam hati." Yoona nak ke skolah ke ? Tak tumpang tuan muda sekali ? Wae ? " tanya Pakcik Jae Suk.
"Ahh..gwenchana Ahjusshi. Menyusahkan aje," balas Yoona. Dia tidak menyedari tingkahnya itu diperhatikan oleh Luhan yang masih berada didalam kereta.
" Nae geurae. Ahjusshi hantar tuan nuda ke sekolah dulu. Tunggang basikal baik-baik ye, Yoona. Be carefully," pesan Pakcik Jae Suk.
Yoona mengangguk.
" Nae ahjusshi. Saya pergi dulu *bow* ," kata Yoona. Dia kembali menunggang basikalnya.Setelah Yoona hilang dari pandangan barulah Pakcik Jae Suk masuk kembali ke dalam perut kereta.
"Ahjusshi, Nugu ? Cucu saudara Ahjumma Nara ke ?" tanya Luhan.
Pakcik Jae Suk mengangguk.
"Namanya Im YoonA. Ahjusshi harap tuan muda boleh berkawan baik dengannya.""Nae. Don't worry ahjusshi. Saya akan 'berkawan baik' dengan budak tu nanti." balas Luhan sambil tersenyum sinis.
Luhan ketawa dalam hati. Hanya dia sahaja yang faham maksud kata-katanya tadi. Gadis itu sudah ditemui. Dia akan melaksanakan rancangannya tak lama lagi.************************************
Cr:XunaChimײ
A/n : Chinguya. Mianhae coz dah lama tak update. Takda idea~T_T~ Hope korang suka ff author nie..
#Sorry if membosankan. Abaikan segala typo xDDD
YOU ARE READING
♡Melody In Love♡
FanficCast: Luhan Yoona Kris Tao Xiumin G-Dragon/Jiyong Jessica Tifanny ************************* Read yaa ^_^