Chapter 15

84 6 0
                                    

Luhan mengangkat keningnya. "Bwoyaaa?"

"Stop layan saya macam budak kecik," kata Yoona.

Luhan ketawa.

"Yang tuh ta boleh janji. Tapi, jangan lupa. Aku boleh adu pada Ahjumma Song kalau kau taknak tolong aku," ugut Luhan.

Serentak dengan itu, kaki kanan Luhan ditendang oleh Yoona. "Yahhh !"

Yoona tersenyum puas. "Padan muka. Saya akan tolong awak nanti. Arraseo? "

Luhan mengerutkan dahinya.
"Igeopboya ? Takkan setiap kali aku nak minta tolong, kau nak tendang aku?" tanya Luhan geram.

Tao, Kris dan Xiumin yang berdiri di belakangnya sudah tidak dapat menahan ketawa. Gelak ketawa mereka menarik perhatian Luhan.

"Waeyo ? Apahal korang ketawa?"

Mereka bertiga berjalan mendekati Luhan.

"Kitorang tabik kat Yoona. Sebelum ni mana ada yeoja layan kau macam manusia biasa. Yoona, Luhan banyak menyusahkan awak ke? " tanya Xiumin. Dia tersengih.

"Hmm..maybe?"

"Haishhh..kemannae...waktu rehat dah nak abis. Yoona, balik nanti tunggu kat taman. Kita jumpa kat sana. Jangan balik jalan kaki pulak. Arra ?" pesan Luhan.

" Yelah tuan muda," balas Yoona dengan nada mengejek lalu terus masuk ke dalam kelasnya semula.

Mulut Luhan terlopong (Pffttt~^O^~). Tak percaya Yoona pergi begitu saja. "Dia boleh pergi macam tu je? Sia-sia je aku datang minta maaf."

Kris ketawa. Dia menepuk bahu Luhan. "At lease, dia bukan macam yeoja lain. Dia layan kau macam manusia biasa, bukannya macam putera mahkota."

"Bukannya senang kau nak cari budak perempuan macam tuh.Tapi, nampaknya masalah akan timbul nanti. Kau kenalah pandai hapuskan masalah tu," kata Tao pula. Dia mengerling jam tangannya sebelum memandang kearah Luhan.

"Chorong dan kawan-kawannya mesti takkan lepaskan Yoona macam tu je. Diorang tentu marah sebab kau rapat dengan Yoona. Yelah, selama ni kau jauhkan diri dari semua yeoja kat sekolah ni. Bila kau kenal Yoona, kau rapat dengan dia. Mana tak angin Si Chorong tu." kata Tao.

Luhan hanya mendiamkan diri. Baginya, apa yang dikatakan oleh Tao itu benar. Selepas ni, Yoona pasti akan menghadapi masalah kerananya. Pasti. Dan dia mesti menghalang sesuatu yang buruk menimpa gadis itu. Walau dengan apa cara sekalipun.

- To be continue -

************************************
Haii readers sekalian. Macam mana? best tak?hehehe ^_^ Sorry if new part ni membosankan sikit ::>_<::
#wait for next part ya !
#Don't forget to VOTE ^^

♡Melody In Love♡Where stories live. Discover now