A/N Zo, hier is alweer een nieuw hoofdstuk. Veel leesplezier! (hierboven staat een plaatje van Detroit).
Clary's POV
Ik was aan het trainen. Niet dat ik het echt nodig had, want ik ben een van de beste schaduwjagers van mijn generatie, maar het kan altijd nóg beter. Op het moment was ik aan het oefenen met de pijl en boog. Ik moest toegeven, het was lastiger dan andere dingen. Ik schoot een paar keer achter elkaar en schoot bijna altijd in het midden van het doel, maar niet perfect in de roos. Ik zuchtte. 'Hey Clary. Wat is er mis?' hoorde ik een stem achter me en ik herkende hem meteen. 'Hey Liam.' Ik glimlachte naar hem. Liam was net als mij een van de beste schaduwjagers van onze generatie. 'Ik heb wat moeite met de pijl en boog. Ik schiet nooit in de roos.' 'Altijd een perfectionist geweest hè?' zei Liam lachend. Ik lachte ook. Hij moest eens weten hoe klunzig ik ooit was. 'Ja, en dat zal ik ook altijd blijven.' 'Nou, dan zal ik je helpen.' Liam liep naar me toe en vroeg me om de boog aan te spannen. 'Ah ik zie het al, je moet de boog iets meer naar boven richten.' Hij pakte mijn armen vast en deed dat. Ik voelde een lichte tinteling en voelde me een beetje ongemakkelijk maar goed tegelijkertijd. 'Laat maar los,' zei hij. Ik liet mijn hand los en de pijl belande midden in de roos. 'Bedankt,' zei ik terwijl ik me naar hem omdraaide. 'Geen probleem,' zei hij met een glimlach.
Voordat we ook maar iets anders konden doen, kwamen de anderen binnen voor de training en ging ik bij Mila staan. 'Luister, zei Michael. 'We hebben een belangrijke mededeling, maar voordat we zeggen wat dat is, moeten jullie eerst met elkaar sparren. Toe maar!' Mila en ik gingen als eerste met elkaar sparren. Ik won al na ongeveer een minuut, dus training was een beetje saai. Ik kletste wat met Mila, keek naar de anderen en voor we het wisten was iedereen klaar. 'Goed gedaan allemaal,' zei Diana. 'Jullie zijn vast nieuwsgierig wat de belangrijke mededeling is.' 'Nee, we zouden liever nog een paar uur wachten,' zei Liam sarcastisch. Ik moest lachen. Liam was de oudste van ons allemaal en was nooit bang om tegen zijn ouders in te gaan. 'Hahaha, heel grappig Liam. Maar even serieus. We zijn opgeroepen om naar een ander instituut te gaan voor een tijdje, omdat ze daar last hebben van heel veel demonen en het niet meer aankunnen.' Ik moest een lach onderdrukken. Dat betekende dat ze of heel slecht waren of met weinig waren. 'Welk instituut?' vroeg Jason. Diana keek mij even aan, maar keek snel weer weg. Wat was er aan de hand? 'Het instituut waar we naar toe gaan.. is het Instituut van New York.' Ik slikte. Ik ging terug naar huis.
Jace' POV
Ik lag op mijn bed en Aline lag naast me. 'Jacie?' vroeg ze. Ik zuchtte. 'Wat is er Aline?' 'Ga je zo mee naar Pandemonium. Ik heb zin om te dansen.' Serieus. Ze heeft zin om te dansen? Nou ik niet! 'Ik wilde eigenlijk gaan trainen, maar jij kan wel alleen gaan?' Ik probeerde aardig te doen, maar het koste me moeite. 'Oke, dan niet,' zei ze en ze liep mijn kamer uit. Ik zuchtte. Eindelijk verlost van dat mens. Dat trainen was eigenlijk maar een excuus om niet naar Pandemonium te gaan, maar ik had toch niets te doen, dus liep ik naar de trainingszaal.
Ik ging eerst wat oefenen met messen en daarna met pijl en boog. Ik was nooit goed geweest met een pijl en boog. Terwijl ik aan het proberen was om raak te schieten, kwamen Isabelle, Alec en Maryse de trainingszaal binnen. 'Ik heb een belangrijke mededeling,' zei Maryse. Robert en Maryse waren een jaar geleden gescheiden en nu was Maryse de leider van het Instituut en Robert zat nu de hele tijd in Idris. 'Jullie weten dat we de laatste tijd moeite hebben om alle demonen tegen te houden in New York.' Ik knikte. De laatste tijd was er echt een overvloed aan demonen. 'Dus heb ik aan de Kloof gevraagd of we wat hulp konden krijgen.' Ik ben niet zo'n voorstander van hulp vragen, maar misschien was het deze keer niet zo'n slecht idee. 'De Kloof heeft dus het Instituut van Detroit opgeroepen om ons te helpen. Het is een heel goed instituut. Ze hebben daar twee van de beste schaduwjagers van jullie generatie.' Ik slikte. Detroit was een mysterieuze plek. Daar waren altijd veel demonen en niemand wist eigenlijk veel over het instituut daar. En nu hadden ze ook nog twee van de beste schaduwjagers van mijn generatie. Ach, ze zullen vast niet zo goed zijn als ik! 'Oké, dus dat was de mededeling. Ze zullen hier al snel komen. Veel succes met trainen!' Ik ging verder met de pijl en boog, maar mijn gedachten gingen steeds naar de schaduwjagers die snel hier zouden komen. Ik was benieuwd; wie zouden het zijn?
A/N Oke dat was hoofdstuk 3! Ik hoop dat jullie het leuk vonden. Ik zal denk ik binnenkort nog een nieuw hoofdstuk schrijven, maar daarna ga ik een week op vakantie en heb ik geen internet. Dus dat wordt een week geen updates :(. Ik weet dat ik jullie deze vraag vorig hoofdstuk ook heb gesteld, maar daar waren niet zo veel reacties op: zal ik mijn hunger games fanfiction in het Engels of Nederlands schrijven? Geef je antwoord in de reacties!
JE LEEST
Home ~een The Mortal Instruments fanfic
FanfictionHoogste rank = #529 in fanfictie Jace gaat na de slag bij Idris vreemd met Aline. Clary's hart is gebroken en ze besluit te vertrekken. Ze besluit om een nieuwe start te maken, bij een ander Instituut. Ergens waar ze haar nooit zullen vinden. Na...