Hoofdstuk 11

264 13 3
                                    




Clary's POV

Ik lag in mijn kamer van het New York instituut. Het was zo overweldigend geweest om iedereen weer te zien. Ik had iedereen zo gemist. Vooral Alec en Izzy. Isabelle was zo blij geweest toen ze me zag dat het wel leek alsof ik nooit weg was geweest en dat we door konden gaan waar we waren gebleven drie jaar geleden. Door Jace kon ik dat echter niet. Ik weet wat er gebeurd was in die drie jaar en dat ik veel veranderd ben. En die verandering moest ik nu ook maar laten zien.

Ik stond op en ging mijn kamer uit. Ik liep richting het gedeelte van het Instituut waar de jongens sliepen, want ik had Liam nu even nodig. Ik ging de hoek om en botste tegen iemand aan. 'Sorry,' zei ik. Ik keek op en zag Jace staan. 'Geen probleem,' zei hij en hij keek me met een gepeinsde blik aan. Hij maakte aanstalten om weg te lopen, maar ik stopte hem. 'Weet jij waar Liams kamer is?' vroeg ik. Ik wilde misschien niet echt met hem praten, maar ik zou hem niet gaan negeren. Dan zou hij alleen maar denken dat hij nog invloed op me had. 'Uhm, naast Alec' kamer, als je nog weet waar die is.' 'Ja, ik weet het nog,' zei ik en liep bij hem vandaan.

Aangekomen bij Liams kamer ging ik zonder aan te kloppen naar binnen. 'Hey, Clare, hoe gaat het?' 'Wel goed,' zei ik, terwijl ik naast hem op het bed plofte. 'Wil je zo samen trainen, ik kan wel een partner gebruiken?' Hij lachte naar me. 'Tuurlijk, jij wil zeker laten zien hoeveel je hebt bijgeleerd.' Het was geen vraag, hij kende me te goed. Ik lachte terug. Ik voelde weer dezelfde kriebel die ik had gekregen toen we aan het boogschieten waren. Ik wist niet precies wat ik voelde voor Liam. Of het alleen vriendschap was of toch iets meer. 'Zullen we dan maar gaan?' vroeg ik. 'Ja is goed, maar probeer me niet in te maken hè.' Ik grijnsde. 'Ik zal het proberen.'

Toen we bij de trainingsruimte waren aangekomen, zag ik dat we niet de enige waren en dat maakte me gelukkig. Nu konden we laten zien wie de beste Schaduwjagers waren van deze generatie. Jace en Alec waren aan het trainen en even nadat wij waren gekomen, liepen Mila en Izzy ook binnen. 'Hey Clary, ook zo zin om te gaan trainen?' vroeg Alec toen hij en Jace waren gestopt. 'Ja, ik heb er inderdaad zin in.' zei ik met een lach. Jace kwam er ook bijstaan en het leek of hij in het afgelopen halfuur veel meer zelfvertrouwen had gekregen. 'Ik ben wel benieuwd, Maryse zei dat jullie twee van de beste Schaduwjagers onder jullie hebben.' Hij keek ons allemaal even aan met de gebruikelijke Jace blik op zijn gezicht die ik zo goed kende. 'Dat zijn dan zeker jij en jij.' zei hij terwijl hij Liam en Mila aanwees. Ik zag dat Liam en Mila allebei iets wilde zeggen over zijn opmerking, maar ik gaf hun een blik die zei dat ze nog even stil moesten zijn. Ik negeerde Jace' opmerking nog even, omdat ik hem wilde verrassen. 'Zullen we dan maar gaan trainen?' vroeg ik en ik keek naar Liam. 'Kom je partner.' Hij lachte en zei 'kom maar op!'

Wij gingen aan een kant van de ruimte tegenover elkaar staan, klaar om te beginnen met vechten. Ik keek achter me en zag dat Jace met Mila gepaard was en Izzy met Alec. Ik keek Liam aan, wetend dat we een geweldige show zouden neerzetten. Wij sprongen tegelijkertijd de lucht in. Hij probeerde me aan te vallen, maar ik ontweek het makkelijk en belande met een salto op de vloer. Liam begon op me af te rennen, maar ik was te snel voor hem. Ik keek achter me en zag dat Liam verbaasd was dat ik er niet meer was. Dit was mijn kans en ik viel hem van achter aan. Hij viel op de grond, maar stond ook weer snel op. Nu begon het echte vechten pas. Ik schopte hem in de zij en sloeg hem in zijn maag. Vervolgens schopte hij mij tegen mijn benen, maar ik herstelde snel. Ik pakte zijn schouders vast, sprong over hem heen en schopte hem hard tegen zijn rug op de grond. Nu moest hij lachen. 'Heb je genoeg gehad,' vroeg hij. Ik lachte en stak mijn arm naar hem uit. Hij accepteerde hem en ik trok hem omhoog . Ik keek om en zag een paar verbaasde blikken en één lachende van Mila. 'Wat is er aan de hand? Dit was nog maar de warming- up.'

A/N Hey lieve lezers, ik hoop dat jullie dit hoofdstuk leuk vonden. Ik ben de laatste tijd meer aan het schrijven, dus ik hoop dat er binnenkort weer een nieuw hoofdstuk komt. Ik ben wel bezig met andere verhalen, dus misschien zullen die er eerder zijn. Het zijn Engelse verhalen die ik ga uploaden op een ander account, waar ik dus alleen Engelse verhalen zal plaatsen. Op dit account zal dit verhaal doorgaan en misschien binnenkort een nieuw Nederlands verhaal.

2e account = @mysteryauthor2

Vote en Reageer alsjeblieft!

Home ~een The Mortal Instruments fanficWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu