Sejuk

1.8K 191 16
                                    



HYe korang sorry sebab lama menghilang..Saya akan sambung cerita ini semula selama dua bulan kerana cuti sem.
Apa pendapat korang bila baca cerita ini.
Anda bebas memberi pandangan pada saya.
Please enjoyy...
.......................................................................................................................................................................................................
Jungkook sedang mengulangkaji pelajarannya di atas meja belajarnya.Matanya tertumpu pada buku add math.Dia tidak dapat jawab soalan nombor sembilan.Tambahan pula hatinya masih lagi tiada mood untuk belajar.Jungkook melihat ke luar jendela.Hari sudah lewat malam dan tiada satu bintang pun dilangit kerana hujan lebat mencurah pada malam.Bunyi dentingan hujan yang menitik di atas bumbung jelas kedengaran.Kelihatan jalan raya yang kosong dan sunyi sepi.Hanya sekali kala terdapat kereta yang lalu di situ.Jungkook mengeluh.Dia mengalih pandangannya ke arah lain.Dia terhenti mengkalih pandangan apabila ternampak gambar yang tersimpan rapi di dalam bingkai gambar disuduh mejanya.Kelihatan di dalam gambar itu ,Taaehyung dan dia memakai baju sekolah.Taehyung memeluk erat pingganya dari belakang dan wajah mereka berdua ketika tu sangat gembira dan gembira.


Jungkook mengeluh buat kali kedua.Dia meletakkan kepalanya di atas meja.Memejamkan matanya dengan erat.
*Imbasan*
"Hyung! " Jungkook mengalih pandangannya kea rah kiri.Melihat Taehung yang sedang khusyuk membuat kerja rumahnya.
"Hmm.."mata Taehyung masih fokus ke atas bukunya sambil tangannya ligat menulis sesuatu.
"Hyung..Macam mana nak jawab soalan ini..Tak tahulah.."Jungkook bertanya pada Taehyung sambil memberi bukunya pada Taehyung.Taehyung berhenti menulis sambil mengambil buku yang diberi oleh Jungkook.Taehyung tersenyum melihat soalan tersebut.Dia tidak sangka Jungkook tidak dapat menjawab soalan yang senang baginya.Bagi dialah.
"Hyungggg~~ kenapa hyung gelak "Jungkook memuncungkan bibirnya.Dia tahu Taehyung sedang mentertawakan dia kerana soalan itu sangat senang baginya.Taehyung tergelak melihat perangai Jungkook.Jungkook kelihatan comel ketia itu.Jungkook melihat Taehyung yang tergelak kecil.
"K Finee...Tahulah kita ni tak pandai sangat.."kata Jugkook lalu berdiri hendak beredar dari situ.Dia begang pada Teahyung kerana Taehyung memperlekehkan dia.Jungkook mencapai tombol pintu tetapi niatnya terhenti apabia Taehyung mencapai lengan kanannya.Jungkook memusingkan kepalanya melihat Taehyung.Taehyung sudah pun berdiri disebelahnya sambil menarik lengannya.Mukanya Taehyung berkerut bukan kerana dia marah tetapi kerana dia tidak mahu Jungkook keluar dari bilik dan merajuk.Dari wajahnya sudah menunjukkan seperti "Sorry...I won't do that again."

"Don't go.Hyung tak sengaja okay? Mari..Hyung ajar."Taehyung perlahan menarik Jungkook lalu menyuruh Jungkook untuk kembali ke meja belajar.Jungkook membuat muka annoying dia tetapi di dalam hatinya dia terasa gembira apabila Taehyung mengajarnya dan memujuk dia.Taehyung mengambil buku Jungkook lalu diletakkan di hadapan Jungkook.Jungkook melihat kearah buku itu dan pada soalan yang dia tidak faham.

"okay...First buat dia macam ini."Taehyung berdiri dibelakangnya.Taehyung membongkokkan badanya lalu tangan kanannya mencapai tangan Jungkook yang sedang memegang pensel kayu tersebut.Tangan kirinya pula diletakkan di atas meja.

"x- y......"Jantung Jungkook berdegup dengan kencang.Walaupun Taehyung tidak memeluk dia dari belakang tapi dia seakan-akan memeluknya.Dia dapat dengar dengan jelas apa yang dikatanya oleh taehyung.Dia dapat merasa nafas Taehyung dicuping telinga kirinya.

"Fokuss Jungkook..Fokus."Jungkook cuba untuk memberi tumpuan pada Taehyung yang berusaha mengajar dia.Tetapi kedudukkan mereka berdua terlalu rapat.

"Faham tak?"tanya Taehyung pada Jungkook tetapi Jungkook tidak menjawab soalan dia.Dia seakan-akan mengabaikan .Taehyung ,mengigit bibirnya.Tanda geram pada Jungkook.Dia penat-penat terangkan pada Jngkook tetapi Jungkook tidak memberi tumpuan langsung pada dia.

"Aishhh..Jinja..Yah Jeon Jungkook."Taehyung jerit pada Jungkook.Jungkook terserentak dari lamunannya.Jungkook sepert lipas kudung lalu terus berdiri.Terkejut apabia disergah.Kepalanya terhantuk pada dagu Taehyung.

Abandoned (BTS Fanfiction)Where stories live. Discover now