Kawasan hospital menjadi riuh apabila seorang nurse yang bertugas telah terjumpa mayat Hoseok di dalam bilik air. Hoseok mati dalam keadaan sangat ngeri sekali.Mayat Hoseok dijumpai di dalam tub yang berlumuran darah dan matanya terbutang luas.Kulit badan Hoseok terdapat kesan torehan pisau yang banyak termasuk sekali wajahnya.
Pihak polis telah membuat siasatan bahawa Hoseok mempunyai gangguan mantel yang mengakibatkan dia sendiri yang menoreh tubuhnya dan mukanya memandangkan terdapat pisau lipat yang berada di tangannya.Piihak polis sudah pun melihat semua rakaman CCTV di kawasan hospital +tersebut.Tambahan lagi rakaman CCTV yang terdapat di koridor yang berhadapan bilik air tidak menunjukkan mana-mana suspek lain selain Hoseok sendiri.
Jungkook,Jimin,Yoongi,Namjoon dan Jin baru sahaja pulang dari kawasan pengebumian Hoseok.Mereka semua masih lagi dalam kedaan terkejut.Namjoon seakan-akan tidak percaya yang Hoseok menpunyai gangguan mantel memandangkan Hoseok tidak mempunyai apa-apa masaalah.Dia susah untuk percaya pada awalnya tetapi dia sendiri telah melihat rakaman CCTV yang berada di hadapan bilik air tersebut.Dia dapat melihat kelakuan pelik Hoseok sepanjang dia berjalan di koridor dan keadaan Hoseok ketika masuk bilik air.Pada awalnya Hoseok kelihatan normal apabila dia hampir dengan bilik air.Hoseok terhenti seketika dan melihat belakangnya.Hoseok kelihatan cemas tetapi dia kembali semula berjalan seperti biasa masuk ke dalam bilik air itu.Susuk tubuh Hoseok tidak kelihatan keluar dari bilik air itu dan tiada seorang pun yang masuk ke dalam bilik air itu selain Hoseok.Tepat jam 5.30 pagi seorang nurse lelaki masuk ke dalam bilik air itu dan dalam beberapa saat nurse lelaki itu keluar semula bilik air dengan cemas.
"Hyung masuk bilik dulu."ujar Jin dengan keadaan lemah membuatkan lamunan Namjoon terserentak.Mukanya jelas kelihatan pucat mungkin kerana terkejut mendengar berita itu.
"Hmmm.."balas Namjoon.Tiada mood dia hendak bersuara ketika itu.Yoongi sudah pun masuk ke dalam biliknya manakala Jungkook sudah pun masuk ke dalam biliknya ditemani oleh Jimin.
Namjoon menyandarkan tubuhnya di sofa.Terasa badannya semakin letih.Penat menjaga Jungkook masih belum hilang ditambah pula dengan majlis pengebumian Hoseok.Walaupun dia terasa sangat letih tetapi dia tidak akan bersuara dan menyalahi siapa-siapa.Dia terima dengan rela jika nasib mereka semua menjadi tuggang laggang.Namjoon terlelap di atas sofa.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
short update..
please enjoy..
YOU ARE READING
Abandoned (BTS Fanfiction)
RandomKematian rakan baiknya Kim Taehyung dan Kim Hyuna merupakan satu titik hitam dalam hidup kumpulan BTS(Kim Namjoon,Park Jimin,Min Yoongi,Jeon Jungkook, Jung Hoseok dan Kim Sokjin. Selepas kematian Kim Taehyung dan Hyuna puncanya mereka sering diga...