Yoongi - Janji

809 72 6
                                    


Petang.Matahari mula terbenam, meninggalkan garisan jingga dan kuning di permukaan langit.Seorang lelaki berambut mint dan berjacket hitam sedang berjalan disepanjang pantai.Melangkah perlahan sambil menendang batu- batukecil sepanjang perjalananya seperti budak kecil.Apabila batu yang ditendagnya melayang jauh dia akan tersenyum kecil tetapi tidak kekal lama.Dia akan kembali muram semula.Lelaki itu berjalan seperti itu,tangannya di masukkan ke dalam poket sambil menendang batu sehingga dia tiba di jambatan.Dia melabuhkan punggungya di atas kayu jambatan itu.

Dia memerhatikan sekeliling tetapi tiada orang pun disitu.Semua orang sudah pun pulang ke rumah memandangkan ia sudah pun magrib.Udara bayu pada waktu petang mula dirasainya.Melihat air pantai yang mula parasnya naik.Setiap petang ataupun setiap kali dia rasa tertekan dia akan pergi ke situ memandangkan rumah sewanya dengan pantai tidak jauh.Lelaki berambut mit itu melihat burung-burung yang berterbangan pulang ke sarang.

"Yoongi Hyung!" panggil Taehyung.

"Hmmmm.." jawab Yoongi acuh tidak acuh yang sedang fokus menonton televisyon.

"Boleh Tae pesan hyung sesuatu?"Taehyung memegang lengan Yoongi.Dia berharap Yoongi akan mendengar pesannya.

Yoongi berhenti menooton televisyon lalu dia melihat ke arah taehyung.Dengan cara Taehyung. Yoongi tahu Taehyung ingin meminta sesuatu yang serious.

"Ape?"tanya Yoongi dengan nada dingin.Dia malas melayan kerenah budak-budak ini.

Taehyung tersengeh apabila melihat Yoongi tertarik dengan apa yang dia akan katakan.Ia akan membuat perkara ini berjalan dengan lancar seperti yang dia mahukan.Dia tahu Yoongi bila bersetuju dia akan melaksanakan apa yang dikotakan.

"Hyung...."Taehyung membuat bentuk bulatan di dada Yoongi menggunakan jari telunjuknya.Terkial-kial malu hendak memberitahu Yoongi.

"Cakap sajalah."Yoongi menepis jari Taehyug.Terasa rimas pula dia dengan Taehyung.Tersipu-sipu seperti kerang busuk.

"Tae hendak hyung jaga Kookie bila Tae tak ada boleh?"Taehyung tersenyum pada Yoongi.Dia tahu Yoongi seorang yang malas ambik tahu tentang orang kelilingnya.Permintaan dia terlalu tinggi buat Yoongi.

Yoongi terdiam melihat Taehyung."Tae nak pergi mana hendak suruh hyung jaga Kookie?"persoalan Yoongipada Taehyung.Kenapa suruh jaga Jungkook? Hendak pergi mana pula budak ini? Bercuti ke? Lama sangat ke?

"Mana ada pergi mana-mana.kalau lah.Jika Tae keluar ke apa ke? Whatever~ Hyung jaga Kookie okay?"

"Hmmm.."Yoongi mengalihkan semula pemandangannya ke arah kaca TV.malas pula dia melayan kerenah Taehyung.Yoongi tahu Taehyung sangat-sangat menjaga Jungkook.Dia sayangakn Jungkook.

"Alaaa...Yoongi hyung.Tae tahu walaupun hyung namapak macam tak cool(*nampak dingin*) tapi deep inside your heart you soft and take care of us don't you?"kata Taehyung sambil melentukkan kepalanya di bahu Yoongi.Yoongi nampak sahaja dingin dan nampak sahaja seperti dia tidak kesah pasal kawan-kawan yang lain tetapi itu semuanya tidak benar.Taehyung tahu Yoongi sebenarnya ambil kesah tentang rakannya yang lain.

"Peaseeee Yoongi hyung.Kookie itu perlukan perhatian.Kita tak boleh leka.Dia kena diperhatikan selalu."Taehyung mula merengek apabila Yoongi tidak respon.

"Iya!Iya.Hyung jaga okay?"setuju Yoongi.Dia rimas apabila Taehyung mula meleset-leset sepertikucing.Mula merengek seperti budak kecil yang tidak dapat permainan.

"yeahh!Thank you Yoongi hyung.You the best!"puji Taehyung.Senang hati dia apabila Yoongi mula setuju dengan permintaa dia.

"Belanja hyung daging bakar."kata Yoongi smabil mencapai remote control.Menukar siaran.

"Baik!"

Air mata Yoongi mengalir tanpa sengaja.Kenapalah dia tidak suspek apa-apa dengan ayat Taehyung ketika itu.Pada malam esoknya Yoongi tunggu Taehyung di restoran BBQ.Selama beberapa jam dia menunggu kehadiran Taehyung ketika itutetapi Taehyung tidak muncul.Apabila dia menelefon telefon bimbit Taehyung tetapi gagal menghubungi taehyung.pada awal dia terasa bengang dengan Taehyung.Sudah berjanji mahu berlanja dia makan tetapi tidak muncul-muncul.Mungkin Taehyung ada hal tetapi kalau dia dapat tahu Taehyung bagi alasan bodoh memang dia akan kejakan budak kecil itu.Apabila dia balik ke rumah pada esok pagi Jungkook memberitahu Taehyung teah hilang.Selama tiga hari dia mencari Taehyung tetapi gagal.

"Hyung minta maaf Tae."Yoongi berasa serba salah.Sepatutnya dia tidak mengajak Taehyung untuk berlanja dia makan pada malam itu.Jika tidak semua perkara ini tidak akan berlaku.

Sekarang ini Jungkook sudah pun menjadi tanggungjawab dia.Yoongi mengeluh.Bahunya terasa berat dengan beban.Pesanan yang diberikan oleh Taehyung amat berat sekali padanya.Benar kata Taehyung Jungkook harus diberikan perhatian sepenuhnya.Apabila kehilangan Taehyung dia betul-betul murung.Dia harus menjaga Jungkook dengan lebih memandangkan kematiak Hoseok membukakan mata dia.Hoseok membunuh diri kerana tertekan.Dia tidak menyangka sekali Hoseok seorang yang happy go lucky akan tertekan dan membunuh dirinya.

"God! Kenapa serabut sangat macam ini?"rengus Yoogi.Dia rasa hendak menjerit sahaja.Dia mengaru-garu kepalanya yang tidak gatal.Dia seorang yang sibuk dengan kerjanya.Pada waktu siang dia akan bekerja di office perguaman ayahnya(walaupun dia bukan seorang peguam hanya membantu ayahnya) dan waktu malam dia akan habiskan masanya di studio membuat lagu.Bila masa dia akan menjaga Jungkook dengan sepenuhnya.

"Taehyung..You so evil.I hate you!"jerit Yoongi dengan kuat.Dia mencangkung di jambatan itu."I miss you."airmata Yoongi mengalir dengan deras.Dia tersedu-sedu dalam tanggisannya. Taehyung sudah tidak ada.Hoseok juga.Dia tidak mahu jadi apa-apa pada Jungkook.Dia tidak mahu kehilangan sesiapa lagi.

"Hyung akan jaga Kookie.Jangan risau.No matter what."Yoongi cuba yakinkan diri dia.Dia mampu jaga Jungkook.Tidak kira apa pun.dia haruspastikan Jungkook tidak apa-apa.

"Life is so hard."Yoongi mengesat air matanya lalu pulang ke rumah.

..................................................................................................................

Hmm..Nuna rasa serba salah dekat Yoongi sebab dia pula bertanggungjawab terhadap Jungkook.

Yoongi is my bias.I like his cute face and his gummy teeth.damn he so cute af! I want to married you someday..Nah! Just joke

Abandoned (BTS Fanfiction)Where stories live. Discover now