TAHU

746 84 3
                                    

Jungkook tersedar dari lenanya.Dia membuka matanya perlahan-lahan.Hanya kelihatan syiling berwarna putih.Dia meliarkan matanya keliling bilik.Dia sedang baring di atas katil.Memakai baju hospital.

Kelihatan sesorang lelaki sedang bersandar dikerusi dan matanya terpejam.Namjoon memakai baju t-shirt putih dan seluar jeans hitam.Matanya tertutup rapat dan mulutnya terbuka luas.Barangkalipenat kerana menjaganya.

"Hyung~"Jungkook dengan perlahan mengoncang tubuh Namjoon.Namjoon terserentak dari lenanya.Dia terus melihat Jungkook yang sudah sedar di hadapannya.

"Kookie dah bangun?"tanya Namjoon.Lega hatinya apabila Jungkook sudah pun sedar.

"Berapa lama Kookie tidur?"tanya Jungkook.

"3 hari Jungkook.3 hari."Namjoon melihat wajah Jungkook dengan serius.

"Kookie sepatutnya terus tidur tak bangun lagi."keluh Jungkook.Dia gagal membunuh diri.Kenapa ada yang selamatkan.Dia mahu bersama Taehyung.

"Look..Kookie.Tolong jangan buat macam tu.Ni nasib baik kami tidak beritahu ibu Kookie.Kalau dia tahu tak dia rasa sedih?Pleasee..Yang pergi biarkan pergi.Tuhan lebih sayangkan dia.You should continue to live.Tak kesiankan kami?"kata Namjoon dengan kesal dengan perbuatan Jungkook.Dia betul-betuk kecewa dengan sikap Jungkook yang terlalu mengikut perasaan.

"Hyung tahu Kookie sayangkan Taehyung sangat.Hyung tahu Kookie sayang dia lebih dari kawan bukan?"tanya Namjoon.Dia tahu Jungkook menaruh hati pada Taehyung.Dia sudah kenal Jungkook lebih dari 3 tahun.Tak mustahil dia boleh faham dengan peranga Jungkook.

Jungkook tersentak dengar apa yang keluar dari mulut Namjoon.Dia tidak tahu Namjoon tahu akan perasaan dia.Dia tidak pernah beritahu persaan dia terhadap Taehyung pada sesiapa.Dia takut dia akan dikutuk oleh orang lain.Memandangkan dia mempunyai perasaan yang jarang ada pada orang lain.

"Kami kehilangan Taehyung dan kami tak mahu kehilangan Kookie.Kalau Taehyung tahu apa yang Kookie buat sudah tentu dia turut kecewa.Jadi tolonglah..Jangan buat perkara macam tu.Okay?"pujuk Namjoon.Dia perlahan-lahan mengusap lembut rambut Jungkook.Dia sayangkan Jungkook seperti adiknya sendiri.Dia sudah menganggap Jungkook seperti adik kandungnya.Jika Jungkook bersedih dia turut bersedih.

Air mata Jungkook mengalir deras.Dia tersedu-sedu mengikut tangisannnya.Namjoon cuba untuk memujuk Jungkook dan cuba memberi kata semangat pada Jungkook.

...........................................................................................................................

Short update. Enjoy~

^_^

Abandoned (BTS Fanfiction)Where stories live. Discover now