Ulkeye donmek icin artik gun sayiyordum, gerizekalinin kisaltilmisi olan geriz eski sevgilim taloyla arada wats apptan yazisiyorduk, gelecegimi soylemistim, herhalde onceden planlarini yapmak istiyordu karsilasmayalim diye o yuzden surekli ne zaman geleceyimi sorup duruyordu, bende salagim ya her zaman dogru tarihi soylerim (bir sir daha vereyim, abi her zaman tarihleri dogru solemek zorunda degiliz) insanlari hazirliksiz yakalamak lazim, bakalim ne yapiyorlar, ne is ceviriyorlar, ne tuzaklar hazirliyor bize degil mi ? neden akilli davranmadim? nihayet bir gun kalmisti, talonun arkadaslariyla olan samimiyetim zaten belliydi, ayriligimizin ardindan hepsi bana cok iyi davranmis, onun yerine benden ozur dilemislerdi, zaten onu da pek sevmiyorlardi artik, benden sonra onlarin arkadasliginda baya sorunlar olusmustu, taloyla fazla takilmiyorlardi, onlara ne yapmisti bilmiyorum, aslinda arkadasina kotuluk yapan bir tip de degildi, ama insanlari cezalandirma konusunda pek iyidir, hosuna gitmeyen bir sey yaparsan seni yanliz birakir, her sey onun zevkine uymali, onun istedigi gibi olmali, e arkadaslari ne yaptilar? bu durumdan bikmis olmaliydilar ki artik buna bir son verdiler, talonun onlara gitmesini istediler o da gitmedi daha da kenara cekildi, kendine yeni arkadaslar buldu ve eski arakadaslarindan uzaklasti diye dusunuyorum, bu sadece benim gozlemim, onun huyunu iyi bildigim icin bogle dusunuyorum : yeni bir cevre buldugunda eskileri biraz unutur ama ozledigi zamanda aci ceker, bok gibi ortada kalinca ozler, arar, davet eder, iyilik melegi olu verir bir anda, hani su kiymet bilmeyenlerdendir o. 'Ne yalan soleyim canim benim bir gun bunlari okuyacaksin ve benim haksiz oldugumu dusuneceksin biliyorum ama sen boglesin iste, kabul etmek zorunda degilsin.
ekonomik durumum da iyi degildi, bu sene zaten cok zor bir donem geciriyordum, param bitmis, evdekilerin bana para gonderecek durumu kalmamisti, bir is bulup calismaya basladim, telefonumdan utandigim icin kendime yeni bir telefon almaliydim, artik her kes iphone 6 kullaniyordu, kafama koydum. Eve donmeme bir ay kalmisti, internetten kendime is buldum calismaya basladim, kendime telefon falan aldim, durumumu biraz olsa duzeltmis gibi yaptim. Evde durum kotu olunca bana da yollayacak paralari olmuyordu ve azla idare etmeye calisiyordum. Artik donmeme sayili gunler kalmisti kendime alis veris falan da yapamadim, hep aklimda onu gormek yuzlesmek falan vardi. Iste guzel gorunmek icin yeni bir seyler alirim, suslenirim diye dusunmustum ama olmadi eski puskulerle geri dondum, erkenden ucagima yetistim. Gelmeme cok sevinen arkadaslarim hic birisi beni karsilamaya gelmediler, birisi isteymis iste birisi okuldaymis her ne boksa, eski bir tanidigima beni almasi icin rica ettim, o da kabul etti. beni gorunce cok sasirdi, buradayken daha guzeldin sen dedi, artik avrupanin rahatligindan da biraz etkilenerek pek giyim kusamima dikkat etmiyordum, cunki avrupada hep boyle, kimse suslenmez, makyaj yapmaz, tirnak uzatmaz, her gun farkli outfitler yapmaz, ustumde bol bir elbise onun da ustune bir ceket almistim, yaz mevsimi olsada ucakta usuyorum hep. Arkadasima avrupadaki hayatimi anlattim bol bol, iste eve geldim, yani kendi evime, farkli bir duyguydu kendi evime gelmek. Komsularla falan merhabalastim, bir kac hediye falan almistim cocuklara onlari verdim, mavis diye bir arkadasimvar onu cagirdim hani gelsin de disari cikalim diye, mavis geldi hazirlanip ciktik, bok gibi gozukuyordum, olmuyordum, kilo almisim ben baya, evde biraktigim kiyafetlerim, pantalonlarim hepsi dar geliyordu kendime bakip bakip cildiriyordum, igreniyordum kendimden, kendimi bu sehirde o kadar onemsiz hiss ediyorum ki, keske gelmeseydim, neden geldim ki buraya artik buralarda beni bekleyen yolumu gozleyen birisi yok, annemler de zaten uzakta, burada biraktigim hic bir sey yerinde degildi, artik burada kendi ulkemde, kendi sehrimde, kendimi yabanci gibi hiss ediyordum. Daha ucaktan indigim 5 saat olmadi ben pismanim, istemiyorum burada kalmak.
neyse disari ciktik, bir cafede oturduk, bir seyler ismarladik, hemen faceten check inn yaptim, bakalim kim ilgilenecekti benimle, talonun arkadaslari mekanda belirdiler hemde hepsi birden sonra bir tane daha ortak arkadasimiz daha geldi, biraz eylendik, oturduk, sohbet ettik, falan filan, ondan konusunca her kes lafi degistirdi, her kes konuyu atladi,
- burda degil galiba, arakads gibi konusuyoruz bana ispanyadayim dedi
yasli adam : hic haberimiz yok, galiba burada degil, gitmis olmali diye dusunuyorum
dedi.
Artik daha da bos ve onemsiz hiss ediyordum ama ben bogle hayal etmemistim, ben geldiyim gun onu bir sekilde gormeyi hayal ediyordum, karsilasmayi hayal ediyordum, kafamda canlanan sahneler vardi, bu durumu hic sevmedim, bana burada olmadigini soylemis olsa bile, buna inanmamistim. Her neyseki arkadaslarim beni ozlemisler ben de onlari cok ozlemisim, birlikte zaman gecirmek hala cok eglenceli bir kisi eksik olsa bile.
Bu duruma alismaliydim bogle olmayacakti, beynimden onu cikartmali, artik hayatimin onsuz olduguna inanmaliydim, bu sehir bana o kadar cok seyi hatirlatiyor ki bunu yapmam imkansiz, bunu yapmam gercekten biraz zaman alacak galiba, baktigim her yerde kel birini ariyorum, su halime bak, her yerde kirmizi pilakali bir araba ariyorum, daha ne kadar bogle surecek. her yerde anilarimiz var, gitmediyimiz cafe restoran kalmamis, hepsi bir seyleri hatirlatiyor bana, ozellikle aylar sonra bu sehire donerken sanki hepsini yeniden yasiyorum. Yakin olsaymisiz belki daha cabuk unuturmusum herhalde.
Ikinci gun papos da geldi o kadar ozlemisim ki onu, bu yazini yazarken bile cok ozluyorum, arkadasim diye demiyorum ama 'Allah her kese onun gibi bir arkadas nasip etsin, mavis ben ve papos yine disari ciktik, yine konumuz talo, arayisimiz kel kafa, her zaman takildigimiz bir bara gittik oturduk, kendimizi cok yabanci hiss ediyoruz buralara, onlarda benden sonra hic takilmamislar bu mekanlara zaten, kenarda bir masada oturduk, kahve su ve beyaz sarap soledik sadece bir bardak icip kalkariz kizlar da eve gider diye dusunuyordum cunki bu lanet olasi ulkede kurallar var : kiz cocuklari eve gec gelmemeli, erkekler istedigini yapa bilir, kizlar alkol icmesin efendim ayiptir, sigara icmesinler ayiptir, anne babadan korksunlar, anne baba ne isterse onu yapsinlar, abi yasimiz olmus 22 hala ebeveynlerle bir kargasa icindeyiz, paposun derdi daha beter, onunkiler daha zor, kizin izin almasi icin hepimizin anasina yalvarmamiz bin turlu yalanlar uydurmamiz gerekiyor. Kizlarla sohbet etmeyi cok ozlemisim, bu mekani da ozlemisim gercekten, ve o da ne ? kapi acildi, talo girdi iceri, oppsss yaninda bir kiz var, belini kucakliyor kizin, hayir bi dakka bu gercek olamaz, hayir hayir, kizlardan iiiiiiiiiiiihhhhhhh diye bir ses cikti, dogru mu gordum, ben tutuldum, dondum, yerimde, yuzume hemen bir gulucuk kinayeli olanindan yerlesti, ic sesim bagiriyordu ama ben onu duymuyorum , sakin ol, tamam yok bir ses, 6 ay once bu iliski bitti tamam sakin ol, arkadasidir belki, hayir degil, sakin ol, tamam, sakin aglama, sen guclusun sakin bunu yapma.
mekanda bizi taniyan insanlar her kes bana bakti, bir ona bir bana baktilar. bana dogru geliyordu kiz uzakta kaldi, talo bana dogru geldi, sahte bir sevinc ve gulumsemeyle selam, nasilsin, donmussun, dedi gozunun icine asagidan yukari dogru baktim, elimi uzattim selamini aldim ama ayaga kalkmadim, papos ve mavis ayaga kalkar gibi yaptilar, ne oldugunu pek hatirlamiyorum ve gitti. o kariya dogru, kadin cok cirkindi uzun bir elbise giymis zayif, yuzu cok cirkin, 30 lu yaslarinda oldugu yuzunden anlasiliyordu. bizim masayi gormeyecek bir yerde oturdular, ne biz onlari, ne de onlar bizi goruyorduk, o sira talonun arkamdan neler konustugunu tahmin ede biliyorum, buraya onun icin geldiyimi saniyordu herhalde gerizekali. kizlar - hadi kalkalim dediler,
- hayir kalkmiyoruz.
-pardon buraya bira ala bilirmiyim?
kizlar hayir dedikce ben evet dedim, beni son derece iyi taniyan papos vah vah dedi, o cvah vah dediyse mutlaka kotu bir seyler olacakti bu gece burada, icmeye basladim, bira gozumden yas olarak donmeyeceti, bu gece burada eylenecektim, umurumda olmayacakti, yenilmeyecektim, nasil olsa ben gucluyum, cok sey atlattim, bunu da atlatacaktim. Bu gece benim icin cok eglenceli olacak, sarhos olacagim, umurumda olmayacak, dans etmek istiyorum, hani o bir gun bana yapmisti ya, benim onu aldattigimi dusunup hemen yan taraftaki barda icip eyleniyor numarasi yapiyordu, bol bol vodka icmis ustune muzigi actirmisti. Ama eylenememisti, ama ben bugece burada cok egleneceyim, yalniz degilim yanimda duvar gibi arkadaslarim var, ve o kadar da gucluyum.
Ne mi oldu ? Ne siz sorun ne de ben soliyim.......
Demem su ki sarapla birayi karistirmayin.
Ben karistirdim ve fena karistim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Olacaksa AŞK olsun (ona bir mektup)
AzioneMerhaba canım Aşkım , öncelikle şunu söylemeliyim ki, seni hala çok seviyorum ama hiç bir şey hissetmiyorum. 2 yıl geçti, senden sonra kimseyi sevmedim ama çok seks yaptım, bazıları senden çok daha iyiydi, bazılarıysa, hiç sorma.. Beni zamanında sa...