"Claire kom nou, we moeten nog eten halen"
"Ja ja ik ben bijna klaar" zegt ze vanuit de badkamer.
Na zo'n 5 min komt Claire de woonkamer in lopen.
"Waarom duurde het zo lang?" Vraag ik.
"Ja hallo, straks komen we knappe jongens tegen onderweg naar de winkel en dan zie ik eruit als een zombie" zegt ze met veel handgebaren.
Ik zucht. "Loser, oké kom dan gaan we" zeg ik en sta op.
Samen lopen we richting de winkels van de camping.
"We gingen vanavond in het restaurant eten toch?" Vraag ik aan Claire terwijl ik de broden bekijk.
"Ja, op de eerste dag mag je gratis eten in het restaurant"
"Oké" zeg ik en pak tijgerbrood voor de rest van de week.
"Wat moeten we nog meer hebben?" Vraagt Claire terwijl ze onze boodschappenmand checkt.
"Alleen nog drinken" zeg ik en kijk Claire bedenkelijk aan.
"En ook nog wat lekkers voor 's avonds, ik kijk daar nog wel even" zegt Claire en loopt de andere kant op.
"Kom zometeen naar de kassa toe" roep ik Claire nog na en loop richting het drinken. Ze steekt haar duim op.
Ik kies drinken uit en lopen naar de kassa. Maar wie moet er weer over der eigen voeten struikelen en de boodschappenmand laten vallen? Ik natuurlijk.
Ik ga op mijn knieën zitten en begin met de gevallen spullen op te rapen. Er gaat iemand tegenover me gehurkt zitten en helpt mij met mijn boodschappen oprapen. Ik kijk op en kijk in een paar mooie bruine jongens ogen. Hij glimlacht naar mij en helpt mij verder met opruimen. De jongen heeft bruine krullen en mooie bruine ogen. Als alles terug in de mand is staat de jongen op. Hij steekt zijn hand naar me uit en helpt mij opstaan. "Dankjewel" zegt ik en kijk hem glimlachend en nogsteeds verbaasd aan.
"Geen probleem, ik ben Nils trouwens" zegt hij.
"Ik ben Skylar" zeg ik een beetje zenuwachtig en verlegen. Wat ben ik nou dom aan het doen?
"Leuke naam" zegt Nils glimlachend.
"Dankje" zeg ik en glimlach.
"Heeyy Sky" hoor ik Claire opeens naast mij zeggen.
"Ik ga maar weer eens" zegt Nils een beetje ongemakkelijk. "Ik zie je nog wel"
"Ja komt goed, doegg" zeg ik en glimlach naar hem.
"Ik zag jullie wel samen net die boodschappen opruimen hoor" zegt Claire met een grijns.
"Het was niks, hij hielp alleen maar" zeg ik terwijl ik met mijn ogen rol.
Lachend lopen we naar de kassa en daarna meteen door naar ons huisje.
"Dit is echt heerlijk" zeg ik nadat ik nog een hap heb genomen van mijn pasta.
"Hoe is jouw zalm?" Vraag ik aan Claire.
"Heerlijk" zegt ze en eet rustig verder.
In het restaurant hier hebben ze echt heerlijk eten. Jammer dat het alleen de eerste dag gratis is.
"Eejj Sky, is dat niet die jongen van vanmiddag daar 2 tafels rechts van ons" zegt Claire opeens zachtjes zodat alleen ik het hoor.
Ik kijk voorzichtig die kant op en ja het is inderdaad Nils met nog een jongen. Ik kijk Claire aan en knik.
"Ja dat is hij. Hij heet Nils"
"Oké, maar weet je toevallig hoe zijn vriend heet want die is best wel lekker" zegt Claire en kijkt zwijmelend hun kant op. Ik bekijk de jongen. Hij heeft blond haar en volgens mij blauwe ogen. Ik kan het niet zo goed zien, het is aardig donker in dit restaurant.
"Niet zo opvallend kijken" sis ik en eet mijn laatste beetje pasta op terwijl ik hun stiekem nog even bekijk.
"Hij is lekker man" zegt Claire en eet ook haar laatste beetje eten op.
Als we klaar zijn met eten pakken we onze spullen en gaan weer terug naar ons huisje.
"Ik denk dat hij Mees heet" zegt Claire opeens uit het niets.
"Huh? What?" Zeg ik en kijk haar verbaasd aan.
"Die jongen, die blond, die lekkere"
"Owwww, ja, weet ik veel, kan" zeg ik een beetje overdonderd.
Ze begint te lachen waardoor ik ook moet lachen.
"Jij had de sleutel toch?" Vraagt Claire aan mij.
"Nee hoezo?" Zeg ik terwijl ik de sleutel uit mijn tas haal.
Ze zucht. "Loser"
Ik begin te lachen en open de deur.
We zetten onze tassen neer en laten ons op de bank vallen.
"Nog even tv kijken dan maar?" Vraag ik en kijk Claire aan.
"Ja is goed"
"Oké" zeg ik en pak de afstandsbediening.
(Okeyyy dit was hoofdstuk 2! Laat me weten wat jullie ervan vinden.
Trouwens vanaf nu komen er in elk hoofdstuk minimaal 500 woorden, nu had ik er rond de 730 ofso - plus dit dan maar dat telt niet mee - maar ik ga dus voortaan minimaal 500 woorden schrijven.
Ow en en en het is vandaag de laatste dag van 2015!! Fijne jaarwisseling allemaal! Vote & comment xNils Käller, 17 jaar.
JE LEEST
So Close (on hold)
RomanceIk had nooit verwacht dat ik mezelf weer veilig kon voelen in zijn armen. Ik had nooit verwacht dat ik nog zoveel om deze jongen zou geven. Ik had nooit verwacht dat hij nog altijd zo zo zo veel voor me betekend. Ik had nooit verwacht dat ik hem n...