De muziek staat hard en iedereen beweegt mee met de muziek. Het word me even te veel en ik sein naar Nora, Esmee en Claire dat ik even naar de bar ben. Ik ga zitten en bestel een Fanta. Ik ben niet zo van de alcohol. Er komt iemand naast me staan en slaat een arm om me heen. Ik kijk op en kijk recht in het gezicht van een vreemde jongen. "Ken ik jou niet ergens van?" Hoor ik hem boven de harde muziek uit vragen. Ik kijk hem verward aan. "Ik ben Alex" stelt hij zichzelf grijzend voor. Waarom staat hij met zijn arm om mij heen? Ik kijk hem beter aan en herken hem dan. Hij is de ober uit het restaurantje gister. Ik sla zijn arm van me af. "Wat doe jij hier?" Vraag ik vol afschuw. "Waarschijnlijk hetzelfde als jij" antwoord hij droog. Ik rol met mijn ogen. Hij slaat opnieuw zijn arm om me heen. "Maar waar ken ik je nou van?" Vraagt hij opnieuw. "Van het restaurant. Ik was uiteten met mijn vriendje" zeg ik en haal opnieuw zijn arm van me af. Hij komt voor me staan en komt dichterbij. "En is dat vriendje van je hier ook?" Vraagt hij. Ik leun naar achter zodat zijn gezicht ver van de mijne is. "Ja" antwoord ik. "Waar dan schoonheid?" Gaat hij door en trekt me via mijn middel naar zich toe. Ik kijk probeer mezelf van hem weg te duwen maar hij is te sterk. Hulpeloos kijk ik de club rond, waar is Rein? "Ik vroeg je wat lieverd" zegt hij en komt nog dichterbij. Ik draai mijn hoofd weg. Alex draait mijn hoofd terug en houd mijn hoofd vast. Langzaam komt hij weer dichterbij. Ik probeer hem met al mijn kracht weg te duwen maar tevergeefs. Als hij mijn lippen bijna aanraakt word hij naar achter getrokken. "Sorry maar waarom val je mijn vriendin lastig?" Vraagt Rein geïrriteerd aan Alex. Rein kijkt mij aan en ik haal opgelucht adem. Thanks Rein, thanks. Alex kijkt geïrriteerd Reins kant op. Rein gaat voor me staan en ik pak zijn arm beet en trek hem dichter tegen me aan. "Zo dus dit is je vriendje" begint Alex grijzend. "Dit sletje verdient veel beter dan zo'n jochie als jij" lacht hij. "Noem haar niet zo" zegt Rein fel terug. "Moet jij zeggen jochie" zegt Alex en geeft Rein een duw. Ik voel hoe Rein begint te trillen van woede. "Rein niet doen" fluister ik en trek hem dichter tegen me aan. "Ik zou je sletje zo doen hoor" gooit Alex er nog achter aan. Rein negeert me en bevrijd zich uit mijn greep. "Dat doe je niet" roept Rein uit en duwt Alex zo hard dat hij op de grond valt. Alex staat op en haalt uit naar Rein. Zijn gezicht betrekt maar hij herstelt zich. Hij haalt ook uit naar Alex en zijn neus begint te bloeden. "Hou gewoon je bek en laat mijn vriendin met rust" werpt hij nog Alex toe. Rein duwt Alex nog een keer op de grond. Hij wilt hem schoppen maar ik trek hem aan zijn hand weg. "Niet doen" zeg ik en kijk hem aan. Ik wist niet dat Rein zo boos kon worden. En ik had al helemaal niet verwacht dat hij zo snel iemand zal slaan. "Neem je het nou voor hem op?" Sist hij. "Je maakt het alleen maar erger" fluister ik en kijk in zijn woedende ogen. "Rein alsjeblieft" smeek ik. Zijn ogen kalmeren langzaam. Hij kijkt even om en Alex is tegen de muur gaan zitten. "Laten we gaan" mompelt Rein en trekt me mee. Ik pak mijn telefoon en open mijn gesprek met Claire.
*Rein heeft ruzie gehad, ik ben met hem terug naar de camping. Leg je later wel uit x*
Ik stop mijn telefoon weg en begin dicht tegen Rein aan te lopen. We komen weer bij de splitsing van gister en Rein trekt me mee naar links. We lopen in stilte richting het strand. Ondertussen is het al bijna twaalf uur. Rein laat zichzelf in het zand vallen en ik ga naast hem zitten. "Het spijt me" mompelt hij. "Ik had hem niet meteen hoeven slaan maar hij viel je lastig en ik draaide door, sorry.." ik zucht en kruip in zijn armen. "Het is niet erg" mompel ik tegen zijn shirt aan. Hij versterkt zijn grip en drukt een kus op mijn haar. "Maar even serieus Sky, blijf bij hem uit de buurt" ik knik en kijk omhoog naar zijn gezicht. Hij begint te glimlachen en drukt een kus op mijn lippen. Ik wend mijn blik van zijn gezicht af en kijk naar de lucht. De lucht staat vol met sterren. Rein gaat liggen in het zand en trekt me met zich mee. Ik leg mijn hoofd op zijn borst en sla mijn arm om zijn middel. Samen kijken we naar de sterrenhemel. "De sky is net zo mooi als jij" grapt Rein. Ik grinnik. "Woord grapjes met Rein" lach ik. "Ik weet het" glimlacht hij.
(Hoi nieuw persoon.
Alex Moreno, 17 jaar.
Vote & comment xxx)
JE LEEST
So Close (on hold)
RomanceIk had nooit verwacht dat ik mezelf weer veilig kon voelen in zijn armen. Ik had nooit verwacht dat ik nog zoveel om deze jongen zou geven. Ik had nooit verwacht dat hij nog altijd zo zo zo veel voor me betekend. Ik had nooit verwacht dat ik hem n...