We liggen met z'n allen in het zwembad. Nora, Esmee en Nils gooien een bal over. Daan, Claire en Owen zijn met elkaar aan het praten. Ik zit een beetje aan de zijkant met Rein. Ik staar voor me uit denkend aan wat er net gebeurd is. "Kom" zegt Rein en pakt mijn hand vast. Verbaasd zwem ik met hem mee naar het andere kant van het zwembad waar bijna niemand is. "Wat is er?" Vraag ik hem. Hij kijk me doordringend aan. "Sinds dat je patat ging halen ben je de hele tijd afwezig. Wat wilde je vertellen? Is er iets gebeurd?" Vraagt hij en legt een hand op mijn wang. Ik slik even en zucht. Ik laat mijn hoofd tegen zijn borstkast aanvallen. Hij slaat zijn armen om me heen. "Wat is er gebeurd Sky?" Fluistert Rein tegen mijn haar aan. "Alex" mompel ik. "Wie?" Vraagt hij verbaasd. "Die jongen die jij toen sloeg in de club" mompel ik zachtjes en duw mezelf een stukje van hem af zodat ik hem aan kan kijken. "Wacht. Heeft hij je weer lastig gevallen?" Ik hoor de woede in zijn stem opkomen. Zachtjes knik ik en laat mezelf weer tegen Rein aanvallen. Vrijwel meteen slaat hij zijn armen weer om me heen. "Echt als ik die jongen zie. Dan doe ik hem wat aan waardoor hij heel zijn leven in een rolstoel moet zitten" mompelt hij binnensmonds. Ik kan de pure woede van hem af lezen. "Hij loopt hier waarschijnlijk rond" mompel ik. Rein rolt geïrriteerd met zijn ogen. "Dat ook nog" mompelt hij. Ik zucht zacht en nestel me dichter tegen Rein aan. Rein verstevigd zijn grip. "Hoe heeft hij je dit keer lastig gevallen?" Vraagt Rein en kijkt me aan. Ik vertel hem wat er precies gebeurd is en ik voel hoe Rein van zijn handen vuisten maakt tegen mijn rug aan. "Dat is Alex toch?" Vraagt hij opeens kil en duwt mij dichter tegen zich aan. Ik volg zijn blik en zie inderdaad Alex staan. Hij kijkt grijnzend onze kant op. Ik wend mijn blik van hem af en verstop mijn gezicht in Reins nek. Rein blijft hem met een dodelijke blik aan kijken. Als blikken konden doden was Alex nu dood. En waarschijnlijk zijn ouders en overgroot ouders ook. Rein wilt het zwembad uit klimmen om naar Alex toe te gaan maar ik houd hem tegen. "Niet doen" smeek ik en knijp in zijn hand. "Waarom niet?" Vraagt hij fel waardoor ik schrik. "Je maakt het erger" fluister ik. "Hoezo erger? Hij moet weten dat hij niet aan mijn vriendin mag zitten" zegt hij kwaad en klimt toch het zwembad uit. Hij loopt met grote stappen naar Alex toe. Ik klim ook het zwembad uit en kijk hopeloos om me heen. Ik ontvang vragende blikken van onze vrienden. Smekend kijk ik ze aan. 'Hou Rein tegen alsjeblieft' probeer ik te seinen. Ze begrijpen mijn hint en klimmen het zwembad uit. Ik kijk weer naar Rein en Alex. Alex staat tegen de muur aan geleund met die vieze grijns op zijn gezicht. Rein staat er woedend voor. Alex zegt iets -wat ik niet kan verstaan vanaf hier- wat waarschijnlijk voor Rein de druppel is want Rein haalt zijn vuist uit naar Alex zijn gezicht. Alex duwt Rein op de grond en springt boven op hem. Zijn vuisten bereiken Rein zijn gezicht. Niet veel later zijn de rollen omdraait en zit Rein boven op Alex. Rein geeft Alex een paar harde vuisten in zijn gezicht. Nils grijpt Rein bij zijn arm en trekt hem van Alex af. Ik lijk uit mijn trans te ontstaan en snel naar de jongens toe. Daan en Owen houden Alex tegen en uiteindelijk strompelt Alex het zwembad terrein af. Rein wilt hem achter na gaan maar Nils houd hem tegen. "Laat me los, ik ben nog niet klaar met die-" schreeuwt Rein. "Rein" onderbreekt Nils hem waarschuwend. Rein kijkt Nils woedend aan. "Kalmeer" zegt Nils op een rustige toon. Rein sluit zuchtend zijn ogen. Ik zie nu pas dat zijn neus bloed en zijn kaak en lip opgezwollen zijn. Nils zijn blik valt op mij en Rein volgt zijn blik. Als hij mij ziet kijkt hij me schuldig aan. "We gaan" zeg ik zacht en pak Rein zijn hand vast. Hij slaat zijn ogen neer en stribbelt niet tegen. Ik voel meerdere ogen in mijn rug prikken maar negeer het. Ik loop snel langs onze bedjes en pak mijn tas ervan af. De handdoeken nemen de andere wel mee. We lopen zwijgend naar Rein zijn huisje wat niet ver van het zwembad vandaan is.
(Slim weer Reinos.. Denken jullie dat Skylar erg boos zal zijn?)
JE LEEST
So Close (on hold)
RomanceIk had nooit verwacht dat ik mezelf weer veilig kon voelen in zijn armen. Ik had nooit verwacht dat ik nog zoveel om deze jongen zou geven. Ik had nooit verwacht dat hij nog altijd zo zo zo veel voor me betekend. Ik had nooit verwacht dat ik hem n...