Hoofdstuk 9

249 13 0
                                    

Ik zucht diep. Het dringt nog steeds niet helemaal tot me door wat er zojuist gebeurd is.

Rein zoende me.

Hij zoende me gewoon.

Wat voelt hij voor mij? Zou hij me altijd al leuk gevonden hebben? Waarom deed hij dit?

Duizenden vragen spoken door mijn hoofd maar nergens kan ik antwoord op krijgen.

Als ik besef dat ik als een stom kind nog steeds op dezelfde plek sta na 5 min begin ik te lopen richting de camping.

--

De brandende zon valt op mijn huid en ik geniet van het warme gevoel. Dat het zo warm kan zijn in Nederland, echt ongelofelijk.

"Gaan we zo weer zwemmen Sky?" Zegt Claire.

"Ja, ik kom zo" zeg ik met mijn ogen nog steeds gesloten.

"Skylar?" Hoor ik achter me en open mijn ogen. Als ik op kijk zie ik Nora staan, een meisje wat bij mij in de klas zat toen ik nog in Waalre woonde.

"Oh hey, Nora" antwoord ik enthousiast en geef Nora een knuffel. Achter Nora staat ook nog een meisje. Ik kijk haar aan en glimlach.

"Dit is Esmee, m'n beste vriendinnetje" stelt Nora Esmee voor.

"Hey" glimlacht Esmee. Ik glimlach terug.

"Met wie ben je hier?" Vraagt Nora.

"Claire, ze staat..-" begin ik en kijk rond. "daar" zeg ik uiteindelijk en wijs naar Claire.

"Oh zij, ja ik heb haar wel eens gezien op foto's" antwoord Nora.

"Skylar, kom je nou nog?" Claire komt naar ons toe lopen. "Wie zijn dit?" Zegt ze verbaasd.

"Dit is Nora, ze zat bij mij in de klas toen ik in Waarle woonde. En dit is Esmee, een vriendin van Nora" stel ik de twee voor.

"Hey, ik ben Claire" stelt ze zichzelf glimlachend voor. "Gaan jullie mee zwemmen?" Vraagt ze daarna.

"Ja leuk" antwoorden ze allebei en met z'n vieren lopen we naar het water toe. Iedereen springt er meteen in maar ik blijf aan de rand zitten.

"Kom je nou nog of niet?" Zeg Claire.

"Nou eigenlijk vind ik het hier in de zon wel beter" zeg ik en steun met mijn handen op de grond zodat ik naar achter kan leunen.

"Kom nou, stom kind" lacht Claire en trekt aan mijn voeten.

"Oké, oké, ik kom al" lach ik en laat mezelf in het koude water glijden.

Mijn blik valt op de ingang van het zwembad waar vier jongens naar binnen lopen.

Ik versteen als ik zie welke vier jongens het zijn.

Rein, Nils en nog twee andere jongens lopen daar. Kennen Rein en Nils elkaar?

Ik draai mijn rug ernaar toe en focus me weer op mijn vriendinnen. Hopelijk zien ze me niet.

Sinds gister ochtend heb ik Rein niet meer gezien. Een ongemakkelijk gevoel komt naar boven.

"Zo die jongens daar zijn lekker man" zegt Nora en kijkt precies achter mij. Ik weet precies over welke vier jongens ze het heeft.

"Welke?" zegt Claire.

"Waar?" vraagt Esmee.

"Daarzo" zegt Nora en knikt in de richting van de jongens.

"Oh, Sky. Dat zijn Nils en zijn vrienden" zegt Claire dan.

Langzaam draai ik me om. Als ik in de richting van de jongens kijk, kijk ik recht in Rein zijn ogen. En ik ben er bijna 100% zeker van dat hij naar mij kijkt.

Hij zegt wat tegen zijn vrienden en komt dan mijn richting in lopen. Nils loopt met de twee andere jongens richting vier lege strandbedjes.

Ik blijf hem aan staren.

"Komt hij nou naar ons toe?" Vraagt Esmee verbaasd.

"Hij komt voor Skylar" zegt Claire en op de manier hoe ze het zegt weet ik gewoon dat ze grijnst.

Rein gaat aan de rand van het zwembad zitten en gebaard met een knikje dat ik naar hem toe moet komen.

"Ga dan" fluistert Nora. "Hup Sky, ga" hoor ik Claire nog zeggen.

Ik adem even diep in en uit en begin naar Rein toe te zwemmen.

"Hey Sky" zegt hij als ik voor hem sta.

"Hey Rein" glimlach ik.

(Hoi ik stop m lekker hier want anders word hij te lang lalalala (ik anders weet ik niet hoe ik het hoofdstuk moet afronden doei)
Ow en nieuwe karakters:

Esmee Hoogenveld, 16 jaar.

Esmee Hoogenveld, 16 jaar

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Nora Parker, 16 jaar.

Vote&comment xxxxxx)

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Vote&comment xxxxxx)

So Close (on hold)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu