Hoofdstuk 5

226 16 12
                                    

Ik kijk Maria aan, ze grijnst, ik grijns terug, we zitten naast elkaar in een kring. De lerares, mijn mentor, vond het nodig iedereen zich te laten voorstellen aan mij en ik mijzelf voorstellen, dit wordt leuk. Ik hoef me pas als laatste voor te stellen dus luister 'geïnteresseerd' naar de hobby's van mensen. Dan komt Kai, ik knijp mijn ogen tot spleetjes en bekijk hem, hij begint zonder blikken of blozen te vertellen. Ik luister aandachtig, je weet nooit wanneer dit van pas kan komen. Zijn volledige naam is: Kai Stefan Davon Haillon, hij is geboren in Amerika maar naar Nederland verhuisd, hij is 17. Nog niks écht bijzonders maar nu wordt het pas leuk, zijn hobby's. 'Mijn hobby's zijn,' hij haalt even adem, nog steeds heeft hij mij niet aangekeken, mooizo, 'Voetbal, ijshockey en,' hij laat even een stilte vallen, 'meisjes.' Het woord meisjes zorgt voor rumoer in de klas en een paar meiden beginnen te giechelen en te blozen en de jongens lachen. Ook naast me zit Maria te giechelen, ik kijk haar strak aan en geef haar een por en sis: 'kom op, doe normaal, zo grappig was dat toch niet.' Maria stopt gelijk en kijkt mij aan, 'je mag hem echt niet hè?' 'Nee, heb je het eindelijk door?' antwoord ik nors, waardoor Maria begint te lachen. De lerares probeert ons weer tot stilte te manen en het lukt haar, de voorstellingsronde gaat door. Ik kom er achter dat de vrienden van Kai, Eric en Evan heten. Ook hun vertellen dat ze van voetbal, ijshockey en meiden houden alleen dit keer wordt er bij het woord meiden alleen maar zacht gegrinnikt. Dan komen we aan bij Maria, ze vertelt dingen die ik al lang wist, haar volledige naam is: Maria Isa Hogeveen en ze is 16, haar hobby's zijn: schilderen, zingen, volleybal en dansen. Now its time for me, denk ik grijnzend, ik sta op zoals iedereen deed. 'Nou, ik ben dus Tamara, noem me gerust Tamar,' begin ik, ik werp even snel een blik naar Kai dat híj dat dus écht níet mag doen. 'Mijn volledige naam is: Tamara Shania Dekker. Ik ben geboren in Overijssel en deze zomer verhuist naar Utrecht dus, door de scheiding van mijn ouders. Ik heb een broer die heet Teye, die is hier ook op school gekomen in 5 VWO. Ik ben trouwens 16 jaar en mijn broer is 19,' oh en nu wordt het leuk, een grijns vormt zich om mijn lippen. 'Mijn hobby's zijn:' daar komt het dan,'voetbal, ijshockey, zingen en,' ik wacht expres even net zoals Kai deed, 'jongens.' Weer barst de hele klas in lachen uit. Ik zoek zonder blikken of blozen Kai's gezicht op, zijn lippen vormen een kleine glimlach, een gemene, alsof hij iets geniaals heeft bedacht. Nu lachen ze nog, maar later zullen ze merken dat ik iets heel anders bedoel dan dat ze denken. Met die gedachte ga ik weer zitten. Iedereen is stil en de meiden kijken me een beetje bitchie aan, ach ik heb Maria meer vriendinnen heb ik niet nodig. Ik kijk haar grijnzend aan, daarna richt ik mijn ogen naar Kai, die nog steeds grijnst, maar als hij me aankijkt zie ik langzaam zijn glimlach verdwijnen.

'Oke, bedankt Tamara en de rest voor het voor stellen, ik wil nu wat bespreken met jullie,' zegt onze mentor. Ik grijns nog steeds zelf voldaan, maar als ze dat ene woord uitspreekt, is hij gelijk verdwenen.
'We gaan op schoolreis.'
---
Omg schoolreis, Tamara en Kai, samen op reis, gaat dat goed komen? Neh denk t niet ;)
Willen jullie liever kortere delen (500-700 woorden) en 1 x in de week een nieuw deel of een langer deel (1400-1500 woorden) en 2 x in de week een nieuw deel.
Xxx lynn❤️

Hate is the New LoveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu