'Tam?! Ben je er nog?!' Vraagt Maria omgeduldig wat mij uit mijn trans haalt. Ik slik en knik dan, niet beseffend dat ze dat natuurlijk niet ziet.
'Ja of nee?'
'Ja,' mijn stem klinkt verward en het sterft langzaam af.
'Okay mooi, want wat in vredesnaam bezielde je om met je aardsvijand te zoenen?!'
'Ik was dronken,' mompel ik.
'Oh dus in je onderbewustzijn vind je hem toch leuk?' Vraagt ze argwanend.
Ik schud snel mijn hoofd, 'nee, nee. Nooit van me leven, hij is en eikel en jongens zijn over het algemeen eikels.'
'Behalve Eric,' voegt Maria er aan toe.
'Zonder jou is hij net zo'n grote eikel als dat hij daarvoor was hoor.'
Ik hoor haar wat brommen maar ze gaat er niet verder op in.
'Dus, hoe ga je dit uitleggen aan de school? Aangezien Kai en jij sinds een korte tijd het gespreksonderwerp van de dag zijn.'
'Het kan gebeuren toch?'
'Dat is geen goede reden, er wordt dan sowieso een stempel op je hoofd geplakt met 'ik ben verliefd op Kai.''
Ik zucht diep.
'Wat moet ik dan zeggen?!'
'I don't know, verzin wat. Maar ik ben nog niet klaar met jou,' zegt ze op een bestraffende toon alsof ze me moeder is.
'Ja, ja, mama.' Grinnik ik zachtjes.
'Oh ik moet gaan slapen, spreek je later! Joe joe!'
'Hoi!'
En ze hangt op, ik laat me achterover op het bed en stoot daarbij mijn hoofd.
'Verdomme, klote bedden.'
'Hé, kan je nu even je harses houden!' Bromt Sophie.
Oh ja, zij is hier ook, woohoo, waarschijnlijk heeft ze alles gehoord, nou fijn, nog een probleem. Grootste roddeltante van de school denkt nu waarschijnlijk dat ik in love ben met Kai.
Ik moet al kokhalzen van het idee.Plots klopt er iemand op de deur.
'Ga weg.' Zeg ik droogjes en blijf rustig liggen.
Klop klop.
Negeer het Tam, kom op.
Klop klop.
Zijn het nou mijn hersenen die zo hard aan het kloppen zijn of is er zo'n hoge nood dat iemand door blijft kloppen.
Klop klop.
Het tweede denk ik.Klop klop.
'Jahaa, ik kom al!' Snauw ik en stap me bed uit en begeef me naar de deur die ik met een ruk opentrek.
'Hallo, Tammie pammie,' klinkt de irritante stem van Kai. Ik duw snel de deur dicht.
'Oh come on Tam.' Zucht hij vermoeid.
'Ga gewoon weg en laat me slapen.'
'Ik moet wat bespreken met je over gisteravond.'
'Er valt niks te bespreken, we hebben gezoend, punt uit.' Grom ik nu.
'Ga naar buiten Tam er proberen mensen te slapen!' Bromt Sam slaapdronken.
Ik zucht en open de deur waarna ik langs Kai de gang op been.
'Waar ga je heen?'
'Wil je nou praten of niet?!' Snauw ik niet al te aardig.
Hij mompelt wat en loopt dan achter mij aan. Ik neem grote snelle passen, des de eerder ik daar ben, des de eerder ons gesprek is afgelopen en des de eerder ik me bed in mag.
Ik sta stil bij de balie, waar nu geen mens te bekennen is.
'Dus, waar wil je het over hebben?' Ik kijk hem met een opgetrokken wenkbrauw aan.
'Gisteravond.'
'Ja, no shit.'
'Weet jij wat er gebeurd is?' Vraagt hij nonchalant.
'Nee,' en hij knikt langzaam.
'Ik dus ook niet en ik haat het even erg als jou dat die foto online is gegooid dus we moeten een smoes bedenken.'
'Oh, haal ik je reputatie naar beneden?' Ik knijp mijn ogen tot spleetjes.
'Nee, maar ik heb een godganse hekel aan je en die foto zegt precies het tegenovergestelde en ik heb geen zin om het gespreksonderwerp van de dag te zijn.'
'Van de maand zul je bedoelen en trouwens je bent al een gespreksonderwerp.'
'Oh echt? Over welk deel hebben ze het?' Vraagt hij flauw grijnsend. Ik geef hem een stomp en hij acteert of het pijn doet.
'Een weddenschap,' mompel ik plots.
'What?!'
'Een weddenschap dove. We moesten een weddenschap doen, doen durf of de waarheid zonder durf en waarheid. We waren dronken en onze opdracht was dat we elkaar moesten zoenen, daarna kregen we nog een gratis biertje. Kan dat?'
'Perfect,' hij grijnst en kijkt me even aan.
'Staar niet zo freak.'
'Nou nou,' hij trekt een pruillip.
'Ugh ik wordt zo gek van jou.' Grom ik en geef me een klap in zijn edele delen waarna ik naar mijn kamer been.
Als ik eenmaal in mijn bed lig voel ik pas hoe moe ik ben. Nog geen minuut later zak ik weg in dromeland.
--
A/N
Joe joe,
Sorry voor dit enorm saaie en korte hoofdstuk maar ben een beetje inspiratieloos.Ik probeer in het volgende hoofdstuk wat spanning te brengen *wenkbrauwbrabbel*
Adioss
JE LEEST
Hate is the New Love
Teen FictionTamara Dekker is over het algemeen een optimistische meid. Ze is een meisje midden in haar pubertijd, wat op zich al een zware periode is maar de veranderingen in haar leven maken het nog erger. Haar ouders zijn gescheiden, nu woont ze samen met haa...