Hva var det egentlig treneren snakket om?

129 6 3
                                    

Ronaldo's Synsvinkel
En dag gikk, og pappa og mamma var så snill å la meg bo hos dem til jeg var frisk. Siden jeg hadde gjort så mye for dem, syntest vell de at de skulle gjøre noe for meg.
Jeg haltet på høyre foten, legen tilbød meg en rullestol, og krykker, men hvis jeg skulle bli bedre, måtte jeg røre på den.
Jeg holdt drakta mi, forsiktig, fordi den betydde mye for meg, og var det beste som har hendt meg, etter min første kjæreste på ungdomskolen da, hun var vakker og nydelig. Hun hadde det spanske trekket, mens jeg, jeg er ikke engang fra Spania, jeg var fra Portugal. Men jaja, jeg og jenta møtes i gym timen, vi spilte fotball, og hun syntes at jeg var så god, at hun vurderte å DATE meg, så vi var sammen i to måneder, helt til hun skulle flytte til Amerika, jeg var helt knust, men fotballen reddet alt.
Jeg tenkte mye på hva det treneren hadde sagt, og hva han egentlig mente med det, det finnes ikke et rett svar, ikke for meg ihvertfall. Jeg krasjet i en lege, sånn at den legen mistet vann på drakten min, hodet mitt koket over.
"Se hvor du går for faen!" Ropte jeg irritert og dyttet legen og gikk fort ut og mot bilen til mamma og pappa.
Pappa sto utenfor bilen og så stolt på meg. Jeg tenkte litt og smilte.
"Jeg hørte resultatene i går" Sa han og åpnet døren for meg. Altså han trengte ikke å åpne døren for meg, men sånn gjør jo alle for meg.
"Er du fornøyd?" Spurte jeg. Pappa pleide å være irritert, og sur før når Real Madrid vant, han var ikke så stor fan av det fotball laget, Barcelona var heller hans stil, jeg skulle heller ha spilt på det laget.
"Jeg er fornøyd ihvertfall" Sa Mamma. Mamma, Åh mamma, hun støtter meg på det høyeste, hvis det var noe, var det alltid hun som skulle hjelpe. Hun jobbet ikke, så hun var altså til stor hjelp når man trengte henne.
"Ikke jeg" Sa jeg og sukket litt. Jeg hadde fortsatt den hvite kjolen på meg ifra sykehuset, bra at mamma og pappa ikke la merke til noe.
"Hvorfor ikke sønn?" Spurte pappa og snudde seg og så på meg. Jeg hadde ikke lyst til å fortelle at jeg kanskje måtte finne en annen fotball klubb.
"Jeg vil ikke snakke om det" Sa jeg og så ut av vinduet og smilte for meg selv. Jeg holdt telefonen min og hadde fått en melding fra manageren, jeg gadd ikke å sjekke den når jeg satt i bilen, så jeg ventet heller til at vi kom hjem.

Jeg sukket og åpnet døren selv, vi var veldig fattige når jeg var liten, men heldigvis har jeg gitt dem litt penger, så de hadde kjøpt det fineste huset i Spania, og det finnes bare et ut av dem.
"Welcome to mi casa" Sa Mamma og åpnet døren for meg. Jeg bukket fint og flirte, så gikk jeg inn. De hadde overraskende mange bilder av meg, spesielt når jeg var liten. Jeg smilte for meg og gikk til sofaen, den var ganske hvit og stor, super bra for meg!
"Siden du er her, må vi behandle deg bra" Sa Mamma og gikk på kjøkkenet. Jeg skrudde på tven og smilte. Det var om Messi, at Real Madrid kanskje skulke kjøpe han, han skulle bli en erstatning for meg. Jeg kunne ikke tro det. Jeg så ned på foten og braste ut av sinne. Pappa kom selvfølgelig kjapt inn og så på tven.
"Jeg... Jeg kan ikke tro det" Sa han og braste ut i latter. Jeg snudde meg irritert til han og skrudde av tven.
"Pappa, de skal erstatte meg" Sa jeg og fikk noen tårer.

⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽
Hva er det med manageren og treneren? Kommer Ronaldo til å fortsette å spille for real Madrid?

Ronaldo, Kampen Om PlassenWhere stories live. Discover now