Part 12

86 18 0
                                    

~Waktu Malam~

Exo bersiap siap untuk keluar dari hotel. Mereka berkumpul di lobi.

Setelah berkumpul, tiba tiba Sehun bersuara.

"Kita tak boleh keluar dari hotel ni selagi kita tak tolong yeoja tu." Kata Sehun.

"Yeoja mana pulak ni! Kau ni kita nak keluar dari hotel yang macam neraka ni. Kau pulak suruh stay lagi kat sini."Marah Lay.

"Memang hotel ni berhantu tapi kita kena tolong yeoja yang mati dalam hotel ni."Suho mencelah.

"Jadi betullah hotel ni berhantu? patutlah aku tengok muka pekerja kat sini bengis. Senyum tak." Tutur Kai.

S
K
I
P

"Apa yang kitaorang boleh tolong dia?" Tanya Xiumin.

"Cari mayat dia!" Balas Sehun.

"Kat mana nak cari mayat dia.?" Tanya Chanyeol.

"Cari jelah kat mana2. Kau jangan tanya banyak banyak boleh tak?" Sehun begang dgn Chanyeol

S
K
I
P

"Kita buat tiga group. Group pertama cari kat taman. Group kedua cari kat bangunan belah kanan. Group ketiga bangunan belah kiri."Arah Suho dan Kris.

Sedang mereka sibuk mencari, ada satu kejadian yang tidak diingini berlaku.

Satu kejadian yang tidak diingini berlaku semasa mereka sibuk mencari.

Sehun pergi ke bilik Tiffany namun apabila dia memanggil Tiffany, tiada siapa yang menjawabnya.

Waktu malam, tidak ramai pekerja berbanding siang. Sehun brtanya kepada house keeping yang lalu di situ.

"Cik. Orang yang duduk kat bilik no. 21 ni mana ye?" Tanya Sehun dalam bahasa inggeris.

"Orang yang duduk sini baru semalam keluar dari hotel ni," balas yeoja itu.

"Oh. Terima kasih." Kata Sehun. Menundukkan kepala.

S
K
I
P

Kris, Tao, Baekhyun dan D.O. mencari mayat Sakura di sebuah taman. Xiumin, Luhan, Suho dan Chanyeol pula mencari di bangunan belah kanan manakala Chen, Lay, Sehun dan Kai mencari di bangunan belah kiri.

~Di Taman~

"Hyung. Aku takutlah." Kata Tao. Memeluk lengan Kris.

"Gwenchana. Hyung kan ada." Kris membiarkan saja Tao memeluk lengannya.

"Hyung! Hyung!" Jerit D.O. Menjumpai sesuatu.

"Ha. Wae?" Tanya Kris.

"Aku jumpa ni," Balas D.O.

D.O. menjumpai sebilah pisau yang berada di celah pokok.

Kris menelefon ahlinya untuk berkumpul di taman itu.

Apabila semua sudah berkumpul, Suho dapati Chanyeol tiada bersama mereka.

Kemana Chanyeol pergi?

Kemana Chanyeol menghilang? Sudahlah mereka sibuk mencari mayat Sakura. Chanyeol pula hilang. Ini memeningkan kepala Exo.

Mereka membentuk dua kumpulan. Satu kumpulan mencari mayat dan satu kumpulan lagi mencari Chanyeol.

S
K
I
P

Misi mencari mayat Sakura belum selesai. Setakat ini, mereka baru menemui sebilah pisau sebagai bahan bukti.

D.O. ternampak sekuntum bunga yang mekar. Dia pelik. Sekarangkan musim luruh, takkanlah ada bunga yang mekar lagi.

"Korang. Sini jap."Panggil D.O.

"Apa dia?" Tanya Chen.

"Ni korang tengok bunga ni. Sekarangkan musim luruh, takkanlah ada bunga yang masih mekar lagi, kan? Korang tak pelik ke?" Tanya D.O.

"Haahlah." Balas Suho. "Apa kata kita gali kat sini." sambung Suho lagi.

S
K
I
P

Kumpulan yang lain ternampak Chanyeol berjalan jalan sambil memegang sesuatu..

Mereka mengikuti Chanyeol. Sesekali Chanyeol menghilang dan sesekali dia muncul.

"Chanyeol. Kau nak pergi mana tu?" Baekhyun tiba tiba bersuara.

"Baekhyun. Jgnlah tegur." Marah Sehun.

Xiumin ternampak Chanyeol terbaring berhampiran mereka. Namun, mereka tidak tahu yang itu bukan Chanyeol.

Bersambung
Sorry sbb dah lama x update tapi x pe saya akan update double^-^

HoTeLWhere stories live. Discover now