Kai bingung dan keliru. Dia berfikir lagi. Adakah dia bermimpi? Tetapi dia yakin dia tidak bermimpi semalam. Dia berjalan lagi. Tiba-tiba dia ternampak sebuah anak patung yang dicari budak semalam.Pelbagai persoalan yang bermain di fikiran Kai. Tiba tiba dia terlanggar bahu seseorang.
"Mianeyo. Mianeyo." Kata Kai sambil menundukkan kepalanya.
"Gwenchana." Kata orang itu. Kai memandang nya.
"Eh, awak yang saya terlanggar hari tu, kan?" Tanya Kai. Masih mengecam wajah yeoja itu.
"Haahlah. Awak kan yang lari lari tu, kan?" Jawab yeoja itu.
"Hehehe (malu) kenalkan Kim Jong In imnida. Awak boleh panggil saya Kai."
"Saya Tiffany imnida." Sekadar senyum. Perbualan mereka terhenti di situ.
S
K
I
PMalam itu, Exo sedang makan malam di History Resort. Hari ini hari kedua mereka berada di Jepun.
S
K
I
PTao meminta izin kerana ingin ke tandas. Di tandas, Tao ke pili untuk mencuci tangan. Dia memandang ke cermin dan membetulkan rambutnya. Dia menundukkan kepalanya semula.
Tiba tiba dia merasa ada kelibat yang melintas di belakangnya. Dia menoleh tetapi tiada sesiapa di situ.
Ketika dia memandang hadapan semula, secara tiba tiba ada satu lembaga yang muncul di cermin.
Rambutnya panjang. Matanya merah. Gigi taring. Kukunya panjang. Diikuti pula dengan suara mengilai.
Tao terpaku dan menjerit. Namun tiada siapa yang mendengarnya. Dia terduduk di situ.
Tao terus duduk di kerusi. Sejak dia balik dari tandas, dia berdiam diri. Kelakuannya pelik. Tiada siapa yang tahu apa yang terjadi pada Tao.
F
L
A
S
HB
A
C
KTao hanya terduduk. Dia menjerit tetapi suaranya tersekat. Dia memejamkan mata kerana tidak sanggup melihat wajah lembaga itu.
Secara tiba tiba lembaga itu bersuara.'Akan ku balas dendam atas apa yang kau buat pada aku. Dan kini, aku akan jadikan kau hambaku untuk mencari pembunuhku.' Lembaga itu terus masuk ke dalam tubuh Tao.
"Tao, kau kenapa? diam je!" Tanya Chen. Pelik. Yelah. Mana taknya tadi dia asyik bercakap je tak henti henti. Sekarang diam pulak.
" Takde apalah. Aku mengantuklah. Korang dah habis makan ke belum," Balas Tao. Menggosok matanya.
" Kalau kau nak masuk tidur dulu, pergilah. Takpe tak payah tunggu kitaorang." Kata Luhan pula.
S
K
I
PSehun terlihat dua orang yeoja di hadapan meja mereka. Salah seorangnya seperti dia kenali. 'Tak mungkin dia ada kat sini,' kata Sehun di dalam hati.
"Woi, Sehun. Kau tengok apa?" Tanya Chanyeol.
"Aniya. Aniya." Balas Sehun. Mengalihkan pandangannya ke arah Chanyeol.
................................................
Sehun kembali memandang dua orang yeoja di hadapannya. Malangnya, yeoja yeoja itu sudah pun beredar.
S
K
I
PSehun berbaring sambil lengannya diletakkan di dahi. Dia berfikir tentang tadi.
'Tak mungkin dia! Tak mungkin dia! Tapi aku kenal mata dia. Mata dia sama. Tapi dia dah mati.' Kata Sehun di dalam hati.
Tanpa disedari, air matanya mengalir di pipi. Dia teringat akan kejadian sewaktu dia masih bersekolah.
5 Tahun sebelumnya,
Sehun sedang membuat kerja sekolah bersama noonanya. Dia memang rapat dengan noonanya kerana noonanyalah satu satunya keluarganya yang ada. Omma dan appanya telah lama mati. Ommanya meninggal kerana sakit manakala appanya pula dilanggar. Jadi, Sehun cuma ada noonanya saja.
Suatu hari, Sehun menerima panggilan telefon daripada hospital yang memberitahu bahawa noonanya berada di hospital.
Dia bergegas ke hospital. Segera dia masuk ke bilik noonanya. Noonanya tidak sedarkan diri.
"Noona. Noona bangunlah. Jangan tinggalkan Hun." Sehun duduk di sisi noonanya. Menangis teresak esak. Menepuk lengan noonanya.
Noonanya mengerakkan jarinya. Sehun memanggil doktor.
" Macam mana dengan keadaan noona saya, doktor?" Tanya Sehun.
" Noona kamu masih lemah. Saya tak tau dia dapat hidup lama ataupun tidak!" Balas doktor itu.
" Kenapa doktor cakap macam tu? Noona saya sakit ke sebelum ni?" Sehun bertanya lagi.
" Ye. Penyakit dia sekarang dah merebak. Dia sakit barah otak. Awak doalah semoga noona awak cepat sembuh." Nasihat doktor itu. Meninggalkan Sehun sendirian.
S
K
I
PSehun datang semula ke hospital setelah dia balik ke rumah untuk mandi. Tiba di bilik noonanya, katilnya kosong.
Dia berjumpa dengan doktor. Doktor memberitahu yang noonanya sudah tiada. Tetapi noonanya ada meninggalkan sepucuk surat untuk Sehun.
Kehadapan adik noona yang amat noona sayangi.
Kalau kamu baca surat, bermakna noona dah tiada lagi di dunia. Pertama sekali, mian sebab tak bagitau penyakit noona pada kamu. Noona harap kamu boleh jaga diri kamu sendiri tanpa noona. Kamu sentiasa di hati noona. Noona minta kamu cari Suho oppa. Dia kawan noona. Alamat dia kamu cari di bilik noona. Bagitau dia yang noona suruh kamu duduk dengan dia. Ini saja pesan dari noona. Jaga kesihatan kamu, okay.
Yang benar,
NoonaSehun melipat surat itu. Air matanya mengalir. Kini, dia harus belajar berdikari.
S
K
I
PSehun menyelongkah almari dan laci dalam bilik noonanya. Namun, dia tidak menjumpai alamat Suho. Dia terjumpa sebuah diari milik noonanya. Dia menjumpai alamat Suho.
Dia bergegas keluar dari rumah. Dia perlu memberitahu Suho hyung tentang noonanya.
S
K
I
P" Annyeonghaseyo. Ni rumah Suho ke?" Tanya Sehun.
" Ye. Nak saya panggil dia ke?" Balas seorang namja. Sehun sekadar menggangguk.
" Suho hyung. Hyung ni kawan Oh Shin Ah kan?" Tanya Sehun.
" Ye. Adik ni siapa ye?" Tanya Suho pula. Binggung.
" Saya adik dia. Saya datang ni nak bagitau yang... noona saya dah takde." Sehun berkata dengan nada yang sebak.
" Jinjja? Sebab apa?" Suho bertanya. " Barah." balas Sehun.
S
K
I
P"Sehun, kau okay?" Tanya Luhan.
" Aku okay. Kau jangan risaulah," balas Sehun. Mengelap air matanya. Suho seperti tahu apa yang Sehun fikirkan.
Sementara itu, Chanyeol masuk ke bilik air untuk mandi. Baekhyun pula menonton televisyen.
Chanyeol merasakan ada sesuatu yang sedang memerhatikannya. Namun dia tidak pedulikannya.
Dia keluar dari tab mandi. Tiba tiba,
Bersambung
Mcm bosan kan ....x pe nnti part yg lain ok punya hehehe
Vote and coments please
YOU ARE READING
HoTeL
Fanfictioncerita nih kisah seram hero-sehun(exo) heroin-tiffany(snsd) klau nak tahu selanjutnya bacalah ff nihh ok