Part 13

96 20 0
                                    

Suho dan Exo menjumpai satu tulang sewaktu menggali tanah itu. Mereka terus menggali lebih dalam untuk mencari lagi.

"Wei, korang! Aku nampak something." Jerit Kai tiba tiba. Terasa ada benda keras.

"Mana? Biar hyung tengok," Suho cepat cepat pergi melihat benda keras itu.

Benda keras itu adalah sebuah kotak yang sederhana besar. Ia berkunci.

"Chen, Xiumin, korang pergi cari hammer ke apa ke yang boleh bukak kotak ni." Arah Sehun.

S
K
I
P

Kris, Baekhyun dan Exo yang lain mengejutkan Chanyeol yang tidak sedarkan diri.

Tiba tiba, Chanyeol terus duduk. Kris, Baekhyun dan Exo mundur ke belakang.

"Chanyeol, gwenchanayo?" Tanya Kris dan Lay.

"Sape Chanyeol?" Kata Chanyeol dalam bahasa Jepun.

"Apa kau cakap ni? Kitaorang tak fahamlah." Kata Baekhyun.

"If you close with Sakura, you'll will die one by one." Kata Chanyeol.

"Apa kau merepek ni, Chanyeol," Kata Luhan.

"Hyung. Aku rasakan ni bukan Chanyeollah." Kata Tao.

"Jinjja? Kau ni biar betul," Tanya Baekhyun.

"Yelah. Korang tak pelik ke? Dia lain." Balas Tao.

"Haahlah. Tapi tak mungkinlah. Sebab hantu tu suruh kita tolong dia, tapi dia pulak kacau kita." Kata Luhan.

"Entah entah..."

S
K
I
P

Chen dan Xiumin datang sambil membawa hammer. Mereka memberikannya pada Suho.

Suho membuka kotak itu.

Alangkah terkejutnya mereka apabila melihat isi kotak itu.

Kotak itu berisi satu plastik dan dalam plastik itu ada mayat Sakura. D.O. yang penakut, terus berlindung di belakang Kai.

Suho menelefon Kris untuk memberitahu hal ini. Malangnya, tiada talian telefon.

"Korang bawak kotak ni. Biar aku cari Kris." Kata Suho.

"Biar aku ikut hyung." Kata Sehun. Sukarela.

"Entah entah dua orang yang mati dalam hotel ni." Kata Tao.

"Emm, mungkin jugak." Luhan bersuara. Memandang sekeliling.

"Kris. Jomlah kita bla. Aku takut, ar." Kata Baekhyun diikuti Tao.

S
K
I
P

Suho dan Sehun mencari Kris dan Exo. Dalam perjalanan, Suho dan berbual kosong.

"Sehun. Hyung tengok yang kamu macam sukakan Tiffany. Betul, kan?" Tanya Suho tiba tiba.

"Entahlah, hyung. Aku pun tak tahu dengan kata hati ni." balas Sehun.

"Tapikan. Hyung dah lama tak nampak dia. Dia dah check out ke?" Tanya Suho lagi.

"Haahlah, hyung. Dah lama Sehun tak nampak dia. Mungkin kot." Balas Sehun.

Tiba tiba, dari jauh Suho dan Sehun nampak seseorang. Tetapi tidak jelas.

Mereka menunggu sehinggalah mereka nampak dengan jelas. Iaitu Chanyeol.

"Ha. Chanyeol. Itu pun kau. Puas kitaorang cari kau. Kat sini kau rupanya." Kata Suho. Menghampiri Chanyeol. Begitu juga Sehun.

"Kau nampak Kris dengan yang lain tak?" Tanya Sehun. Seperti mensyaki sesuatu.

Chanyeol hanya menggelengkan kepalanya. Suho, Sehun dan Chanyeol masih mencari Kris dan Exo.

S
K
I
P

Baru sahaja Kris dan Exo ingin melangkah keluar. Tiba tiba, pintu di sebuah bilik terbuka dan tertutup sendiri.

Tao terus memeluk Kris dan menangis. Kris memujuk. Mereka berlari lari untuk pergi ke tempat Suho.

Namun ada satu tragedi yang berlaku.

Sewaktu berlari, Kris dan Exo berjumpa dengan Chanyeol yang terbaring di koridor. Dia tidak sedarkan diri.

Tangannya luka dan berdarah. Baekhyun mengoyakkan sedikit bajunya dan mengikat ia di tangan Chanyeol.

Luhan dan Tao menepuk perlahan di pipi Chanyeol untuk mengejutnya.

"Hyung. Aku rasa ni Chanyeol yang betul." Kata Baekhyun.

"Kau pasti ke?" Tanya Kris.

"Yelah. Takkan hantu cedera pulak." Balas Baekhyun.

Jika Chanyeol bersama Kris dan Exo, siapa bersama dengan Suho dan Sehun?

S
K
I
P

Sehun merasakan berat sekali. Terasa juga kepalanya basah.

Dia membuka mata perlahan lahan. Begitu payah. Tangan, kakinya berikat manakala mulutnya bergam.

Kepalanya berdarah. Dia cuba mengingat apa yang terjadi sebelum dia berada di tempat ini.

FLASH BACK

Suho dan Sehun tidak tahu yang Chanyeol yang bersama mereka bukan Chanyeol yang sebenar.

Sewaktu berjalan, Suho menjumpai sesuatu. Dia, Sehun dan Chanyeol menjumpai sebuah kotak kecil.

Dan pada waktu itu juga, Chanyeol mengetuk kepala Suho dan Sehun.

S
K
I
P

Chen dan Exo masih menunggu Suho dan Kris. Mereka mula bimbang. Chen keluar dari bilik.

S
K
I
P

Baekhyun dan Tao memapah Chanyeol. Mereka ternampak Chen. Chen pula nampak mereka. Dia memanggil Exo supaya keluar dari bilik.

S
K
I
P

Sehun mencari Suho tetapi tidak menjumpai. Dia cuba membuka ikatan di tangannya tetapi tidak berjaya.

Tiba tiba pintu terbuka dan seseorang masuk ke bilik itu.

Bersambung...suka x
Hahaha hrp suka lh
Double update saya bgi

HoTeLWhere stories live. Discover now