Hotel 2(ep5)

52 8 0
                                    


Baekhyun mendukung Chanyeol. Tiba tiba ada satu lembaga berdiri betul betul di hadapan matanya. Dia menjerit.

Jeritan Baekhyun didengari oleh Exo terutamanya Sehun.

Kris : Itu macam suara Baekkie je.

Sehun : Memang suara dia. (Terus keluar)

Xiumin : Eh, Sehun. Kau nak pergi mana tu?

Exo berlari mendapatkan Sehun yang tidak jauh di depan. Langkah kaki mereka berlari apabila Sehun juga mematikan langkah.

SKIP

Lembaga yang menakutkan itu memegang sebilah pisau di tangan kanannya. Baekhyun tetap mendukung Chanyeol walaupun dia baru terjatuh kerana terkejut.

Lembaga itu menghampiri Baekhyun. Baekhyun berundur ke belakang. Semakin Baekhyun berundur, semakin lembaga itu menghampirinya.

Baekhyun : Kau nak apa, hah? Jangan kacau akulah!

XX : Aku nak kau mati macam kawan kau ni (tengok Chanyeol)

Baekhyun : Kau sape? Aku tak kenal kau. Apa salah aku?

Secara tiba tiba lembaga itu ghaib. Baekhyun terus membawa Chanyeol keluar dari bilik itu.

Sehun berhenti di satu bilik. Dia membuka pintu dan terkejut ada Baekhyun di hadapannya yang sedang mendukung Chanyeol.

Chanyeol di rawat di hospital. Exo terpaksa perform tanpa Chanyeol.

Di hospital, mata Sehun tertumpu pada seorang yeoja yang sedang menangis.

Sehun tidak nampak wajah yeoja itu kerana yeoja itu menundukkan kepalanya. Dia pun menghampiri yeoja itu.

Sehun : Miss, are you alright?

Yeoja itu terus mengelap air matanya ketika disapa Sehun. Menoleh memandang Sehun.

Sehun : Tiffany? Apa awak buat kat sini?

Tiffany : Oppa saya. Dia... (tidak dapat menghabiskan kata katanya).

Sehun meletakkan tangannya di bahu Tiffany. Menyandarkan Tiffany di lengannya.

Sehun : Waeyo?

Tiffany : Dia excited. Sekarang dia koma.

'Jadi, yang aku nampak hari tu abang dia.' Sehun bermonolog di dalam hati.

Sehun : Awak sabarlah. Everything is okay.

SKIP

Chen : Baekkie. Aku nak tanya ni. Macam mana kau dengan Chanyeol boleh ada dalam bilik tu?

Baekhyun : Aku pun tak tau. Yang aku ingat, ada orang ketuk kepala aku. Lepas tu, aku sedar sedar je, aku ada dalam bilik tu. Chanyeol pun ada. Berlumuran darah.

Lay : Yang jerit jerit tu? Kenapa pulak?

Baekhyun : Oh. Yang tu. Aku nampak lembaga. Mengerikan.

Exo : Jinjja?

Lay : Kan aku dah cakap. Hantu tu datang balik. Korang tak percaya cakap aku. Aku kan pernah cerita dulu.

Tao : Hyung. Kita keluarlah dari hotel itu. Kita duduklah kat hotel lain.

Xiumin : Alah. Ada beberapa hari je lagi. Dah cukup seminggu, kita keluarlah dari hotel tu.

D.O. : Makin kita duduk kat situ, makin seram aku dibuatnya.

-----------------------------------------------
Exo sedang sarapan di History Resort sambil berbual bual kosong. Ada beberapa hari lagi sebelum mereka kembali ke Korea.

Lay : Suho, habis je show nanti, cepat cepatlah kita bla dari hotel tu. Lepas ni sape pulak kena kacau.

Baekhyun : Udahlah aku tidur je Lay je hari ni. Chanyeol takde. Hmm...

Kai : Hyung. Sehun mana? Tak nampak batang hidung dari tadi.

Suho : Dia kata nak pergi lobi. Ambik baju yang dia hantar hari tu.

Kai : Oh... (menyumbat makanan dalam mulut)

SKIP

Sehun dalam perjalan menuju ke cafe. Dia tahu pasti Exo menunggunya. Tiba tiba dia ternampak Tiffany.

Dia memanggil Tiffany tetapi Tiffany seperti tidak mendengarnya. Dia pun mengekori Tiffany hinggalah Sehun tiba di satu bilik.

Tiffany tiba tiba hilang. Sehun mengeluh. Berniat untuk meneruskan kembali perjalanannya. Namun, matanya tertumpu pada sebuah bilik yang berada di hadapannya.

Sehun : Bilik ni macam aku kenal.

Tangan kanannya perlahan lahan memulas tombol pintu itu. Tidak berkunci. Dia menoleh seketika untuk memastikan tiada sesiapa di situ.

Kakinya mula melangkah memasuki bilik itu. Agak gelap. Tangannya meraba raba mencari plug lampu.

Lampu menerangi bilik itu. Sehun berjalan jalan di dalam bilik itu. Pelbagai gambar Sakura. Ada juga gambar Sakura bersama seorang namja.

Dia melihat gambar itu. 'Sape namja ni?' bisik hati kecilnya.

'Apa kaitan dia dengan Sakura? Adakah dia yang bunuh Sakura?' Pelbagai persoalan yang bermain di fikiran Sehun.

Dia membuka laci. Ada sebuah buku dan sebuah hard disk. Dia pun membuka buku itu dan membacanya.

10 Feb.

Hari aku disatukan dengan cinta hati yang amat aku sayangi. Aku amat bahagia ketika itu. Segala masalah dilupakan. Keluargaku gembira begitu juga dirinya.

29. April

Aku sering muntah muntah dan tidak sedap badan. Suamiku membawaku berjumpa doktor.

Aku dikejutkan dengan berita gembira. Aku hamil 2 minggu. Suamiku juga turut gembira.

Belum sempat Sehun menghabiskan bacaannya, dia terdengar ada benda jatuh.

Bersambung

HoTeLWhere stories live. Discover now