Tiffany sedar dari pengsan. Suho dan Sehun bertanya kepada Tiffany bagaimana dia boleh berada di bilik itu.
"Macam mana awak boleh ada dalam bilik tu?" Tanya Sehun.
"Saya pun tak tahu macam mana saya boleh ada dalam bilik tu. Yang saya ingat, masa tu saya kat lobi. Lepastu saya pergi tandas. Masa dalam tandas, saya nampak satu muka. Seram sangat. Lepastu saya tak ingat apa jadi lepastu." balas Tiffany.
"Oh. Dah lama ke awak kena kacau?" Tanya Suho.
"Baru dua kali. Kenapa?" Tanya Tiffany. Memandang Suho.
"Takde apa apalah." Balas Suho sambil memandang Sehun.
Luhan masih terkejut. Dia memandang muka Xiumin dengan muka yang pelik dan sedikit terkejut.
"Kenapa Luhan?" Tanya Xiumin. Terkejut melihat muka Luhan.
"Entah entah, betul apa yang Chanyeol cakap tu. Yang dia nampak hantu." balas Luhan.
"Kau jangan merepek boleh tak? Manalah ada benda benda macam tu. Mengarut!" Xiumin tidak percaya apa yang dikatakan Luhan.
Sehun masih berfikir apa yang dikatakan oleh Tiffany. Suho dan Luhan tiada di bilik.
Tiba tiba Sehun terdengar ada bunyi jatuh. Dia tersentak. Kejadian itu sama seperti di bilik misteri itu.
Dia perlahan lahan turun dari katil. Dilihatnya perfume milik Luhan di lantai.
Dia menelan liur. 'Macam mana benda ni boleh jatuh?' fikir Sehun.
Setelah meletakkan kembali perfume itu, dia bergegas keluar dari bilik itu. Ketakutan mula menghantui.
Dia berjalan tergesa gesa. Dia ternampak satu taman di situ namun sunyi.
Dia berjalan di taman itu. Dia lihat satu buaian berhayung dengan sendirinya tanpa ada sesiapa duduk di buaian itu.
Sehun memegang tengkuknya. Dia memandang belakang.
Apabila dia memandang hadapan kembali, satu yeoja sedang duduk di buaian itu. Dia perlahan lahan memandang Sehun.
"Tolong saya!" Itulah yang diucapkan oleh yeoja itu sebelum hilang dari pandangan.
Sehun terpaku. Tiba tiba bahunya ditepuk seseorang dari belakang. Sehun terkejut.
"Kau buat apa kat sini?" Tanya Chanyeol yang kebetulan lalu di tempat itu.
"Hmm, takde buat apalah. Cuma jalan jalan je," balas Sehun.
"Kau kenapa? Macam nampak hantu je!"tanya Chanyeol.
"Eh, mana ada. Aku cuma terkejut je kau sergah macam tu!" balas Sehun.
S
K
I
PXiumin baru lepas makan di kafe. Dia terus balik ke biliknya. Sedang duduk di bilik, tiba tiba lampu terpadam dengan sendirinya.
Dia terus mengambil lampu suluh di dalam begnya. Lampu terpasang.
Dia terdengar air terpasang di bilik air. Terkejut.
Dia pergi ke bilik air perlahan lahan. Dia menutup kembali air itu.
Tiba tiba.....
Tiba tiba, dia terpandang tab mandi. Ada sekujur tubuh yang terbaring di dalam tab mandi dengan rambut yang panjang. Berbaju putih.
Dia menyuluh lampu pada seseorang itu perlahan lahan. Dia menepuk bahu orang itu.
Serta merta orang itu berpaling memandang Xiumin. Xiumin menjerit dan berlari keluar dari bilik.
................................
'Siapa yeoja tu? Kenapa dia mintak tolong aku?' Bermonolog Sehun di dalam hati.
Sehun teringat akan satu gambar yang dia lihat di bilik misteri itu tempoh hari. Muka di dalam gambar itu, sama macam muka yeoja di taman itu.
S
K
I
P"Luhan. Aku nampak benda tu!" Termegah megah Xiumin berlari.
"Nampak apa?" Tanya Luhan. Tao hanya memandang Xiumin.
"Yang kau cerita hari tu. Nampak hantu," cerita Xiumin.
"Iyelah. Aku pun kena jugak." Kata Tao tiba tiba.
"Aku rasa lebih baik kita cerita kat Suho dan Kris pasal ni." Cadang Luhan.
"Tapi. Nanti diorang percaya ke?" Tanya Tao.
"Aku rasa diorang mesti percaya punya," Balas Xiumin.
Bersambung.
YOU ARE READING
HoTeL
Fanfictioncerita nih kisah seram hero-sehun(exo) heroin-tiffany(snsd) klau nak tahu selanjutnya bacalah ff nihh ok