Hotel 2(ep 2)

60 6 0
                                    

Hubungan Tiffany dan namja itu mesra. Membuatkan senyum Sehun mati. Entah kenapa hatinya sakit apabila melihat kemesraan Tiffany bersama namja yang tidak dia kenali itu.

Ingin sahaja dia menumbuk namja itu. Tapi apa motif dia untuk menumbuk namja itu? Dia tiada hubungan apa apa bersama Tiffany.

D.O. perasan muka Sehun seperti tidak ceria. Dia lantas bertanya kepada Sehun. Takut takut Sehun ada masalah. Mana tahu dia boleh tolong.

D.O. : Sehun. Waeyo? Kau ada problem ke? Bagitaulah aku. Kot kot aku boleh tolong.

Sehun : I'm okay. Don't worry about me. Cuma penat sikit je.

D.O. : Baguslah kalau macam tu. Kalau kau ada masalah, share sharelah dengan aku. Okay?

Sehun : Ne, D.O..

SKIP

Selesai membuat show, mereka pun pulang ke hotel. Lay membersihkan diri. Ahli yang lain ada yang tidur, ada yang main games, ada juga yang makan snek.

Lay mandi sambil mulutnya menyanyi lagu 'Lucky'. Ketukan di pintu mengejutkannya. Dia menoleh memandang pintu.

Chen : Lay. Cepatlah sikit. Kau mandi ke baiki tandas!

Lay : Sabarlah. Sape suruh tak nak masuk dulu tadi. Aku dah tanya tadi, kan?

Chen : Hmm, yelah. Cepat sikit, tau.

Lay menyambung mandinya selepas diganggu oleh Chen. Ketukan di pintu berbunyi lagi. Lay terkejut.

Lay : Chen. Kan aku cakap tunggu jap. Kau sabarlah kejap. Tak payahlah, kacau aku. Macam mana aku nak mandi.

Tiada suara kedengaran. Lay fikir Chen merajuk dengannya. Terus dia habiskan mandinya dan terus keluar.

Kasihan pula Lay pada Chen yang terpaksa menunggunya mandi. Dilihatnya tiada Chen di bilik itu. Dia fikir Chen pergi ke resort.

Betul tekaannya yang Chen ada di resort. Segera dia menyapa Chen. Tao dan Kai ada bersama.

Lay : Aku ingat tadi kau tunggu aku dalam bilik. Rupanya kau kat sini. Tadi kata nak mandi. (Kata Lay pada Chen,)

Chen : Bila masa pulak aku kata nak mandi? Memanglah mula mula tu aku nak mandi, tapi malaslah.

Lay : Eh, tadi bukan ke kau marah marah aku sebab aku mandi lama?

Chen : Apa yang kau merepek ni? Aku pergi pun bilik kau. Setahu aku, aku pergi bilik Tao je tadi.

Tao : Haahlah, hyung.

Lay : Jap. Kalau kau ada kat sini, aku cakap dengan sape tadi?

Mereka semua saling berpandangan antara satu sama lain.

SKIP

Kai : Korang, aku rasakan ada lagilah roh dalam hotel ni.

Baekhyun : Kau jangan merepek, boleh tak? Takkanlah. Bukan ke kita dah settlekan semuanya.

Chanyeol : Buktinya?

Kai : Tanya Lay.

Lay : Betullah. Semalam aku kena kacau.

Exo tidak percaya dengan kata kata Lay. Hanya Kai, Tao dan Chen sahaja yang mempercayainya. Lay yakin yang hotel itu masih lagi ada roh yang tidak tenteram.

Lay : Kenapalah diorang tak percayakan aku? Aku cakap betul. Takkan aku nak tipu pulak.

Chen : Takpe takpe. Aku percaya apa kau cakap. Biarlah diorang tu. Biar diorang pulak kena kacau.

Tao : Ne. Betul tu.

SKIP

Sudah dua hari Exo berada di Jepun. Namun Sehun masih belum berjumpa dengan Tiffany. Dia tidak tahu, dimana Tiffany tinggal.

Dia teringat Tiffany bersama seorang namja. Dia masih berfikir siapakah namja itu? Apa hubungan namja itu dengan Tiffany?

Suho muncul.
Suho : Hun. Kenapa ni? Teringat Tiffany ke noona kau?

Sehun : Hari tu, Hun nampak Tiffany. Tapi dia dengan seorang namja. Diorang mesra sangat.

Suho : Hyung tahu. Hyung pun ada nampak dia jugak masa kita perform hari tu. Hyung rasa tu mesti oppa dia.

Sehun : Hun rasa tu bukan oppa dia. Sebab kalau oppa, takkan mesra macam tu. Mungkin tu boyfriend dia.

Suho : Hyung tahu yang kamu sukakan Tiffany.

Sedang leka berborak, mereka terdengar bunyi geseran. Begitu juga dengan ahli Exo yang lain.

Chanyeol : Korang dengar tak apa yang aku dengar?

Xiumin : Dengar.

Lay : Dah percaya dah sekarang. Omma aku selalu cakap kalau ada bunyi gesel gesel ni, ada something.

Baekhyun : Something?

Lay : Yup. Like, ghost.

Chanyeol : Kau ni biar betul? Bukan ke hotel ni dah aman?

Lay : Betullah. Takkan aku nak tipu korang pulak. Agak agaklah.

Lampu terpadam. Exo menjerit kerana terkejut. Xiumin terpandang satu lembaga berbaju putih yang berada betul betul di hadapannya.

Xiumin terdiam. Dia menepuk nepuk lengan Chen yang duduk di sebelahnya.

Chen : Kau kenapa panggil panggil aku ni? Udahlah gelap gelita.

Xiumin : Tu. Tu. Tengok tu.

Chen : Apa dia? Takde a... (nampak lembaga berbaju putih),

Kai : Chen. Kenapa kau diam pulak ni?

Chen : Tu Tu.

Exo ternampak lembaga itu. Mereka mula berlari. Malangnya pintu berkunci.

Bersambung

HoTeLWhere stories live. Discover now