Saya buat hotel 2 kat sini ye ^-^
Hotel itu kembali dibuka semula. Walaupun ia telah kembali dibuka, namun masih hotel itu kurang dikunjungi pelanggan. Mereka tidak tahan duduk di hotel itu. Katanya diganggu. Tak mungkinlah!
Kan Exo dah selesaikannya. Takkan hantu tu masih berdendam lagi? Apa motif hantu tu atau pemilik sebenar hotel itu? Exo belum lagi siasat mengenainya. Yang mereka tahu hotel itu telah aman.
SKIP
Exo : Ada apa manager nak jumpa kitaorang ni? ( hanya Suho dan Kris yang duduk).
Manager : Macam ni. Saya panggil kamu semua ke sini sebab saya nak bagitau yang minggu depan kamu ada concert di Jepun. Jadi, kamu bersiap sedialah,ye.
Kris : Group Exo je ke? ( Kris bertanya)
Manager : Yup. Kamu akan buat performance selama lima hari di Jepun. Lepastu, bolehlah korang nak bercuti ke kat sana.
Kai : Kitaorang kena perform lagu apa? Ikut manager ke?
Manager : Saya tak kesah. Lagipun ni kan konsert korang. Jadi koranglah pilih nak nyanyi lagu apa.
Xiumin : Okay.
Manager : Sebelum saya terlupa, kamu bertolak dua hari sebelum perform. Okay? Kalau dah takde apa apa. Korang bolehlah terus berlatih.
Luhan : Okay. Kamsahamnida.
SKIP
Exo pun memulakan latihan untuk performance mereka tidak lama lagi. Semasa berehat, mereka sempat berbual kosong.
Chanyeol : Korang. Apa kata kat Jepun nanti, kita duduk kat hotel tu lagi? (Meneguk air)
Baekhyun : Kau jangan main gila. Tak nak aku duduk kat hotel tu lagi. Sengsara kau tahu. Macam neraka dah hotel tu.
Chanyeol : Hotel tu kan sekarang dah aman. Kita kan dah tanam mayat Sakura elok elok. Dia pun cakap lepas ni dia takkan ganggu sesiapa lagi.
Lay : Aku setuju. Lagipun itu jelah hotel yang paling dekat dengan tempat perform kita.
Chanyeol : Kan. Nak pergi jauh jauh buat apa? Membazir je!
Baekhyun : Hmmm, yelah. Aku ikut jelah. Kita kena tanya jugak Kris dengan Suho. Diorang setuju ke tak.
Selang beberapa minit, Suho dan Kris datang sambil membawa pelbagai snek dan minuman.
Baekhyun : Kris. Suho. Kitaorang cadang nak duduk kat hotel tu masa perform nanti. Korang setuju tak? *Masuk snek dalam mulut,*
Suho : Hotel mana? (Blur)
Luhan : Alah. Hotel yang kita duduk hari tu.
Suho : Oh. Hotel tu. Aku tak kisah pun. Kau?(Tengok Kris)
Kris : Aku pun tak kisah.*Cool*
Sehun hanya diam. Dia berharap dapat bertemu Tiffany sekali lagi di Jepun. Entah kenapa hatinya berasa tenang apabila melihat wajah Tiffany. Walau tidak berjumpa di Jepun, dia berharap dapat bertemu Tiffany di Korea.
Suho perasan reaksi muka Sehun. Dia menghampiri Sehun dan bertanya.
Suho : Kenapa ni, Sehun? Teringat noona kau ke?
Sehun : Takdelah. Cuma aku teringat kat Tiffany. Entah kenapa hati ni berasa lain bila bersama dia.
Suho : Itu bermaksud adik hyung ni dah jatuh cinta.
Sehun : Hun harap dapat jumpa dia lagi.
...........................................
Hari ini hari Exo akan ke Jepun. Selesai memasukkan segala barang barang ke dalam van, van mula memanaskan enjin sebelum bertolak.Semasa di airport, Sehun seperti ternampak Tiffany. Kata hatinya mengatakan itu Tiffany. Matanya tidak lekang memandang Tiffany.
Pada masa itu juga, Tiffany mengalih mukanya ke arah Sehun. Tetapi dia tidak nampak Sehun sebaliknya Sehun melihatnya. Hati Sehun bertambah gembira apabila tekaannya betul.
Dia pun pergi ke arah Tiffany. Exo hanya melihat dan tersenyum. Kai hampa.
Sehun : Annyeonghaseyo, Fany. *Duduk di sebelah Tiffany*Tiffany : Annyeonghaseyo. Eh, Sehun. Buat apa kat sini? Nak bercuti ke mana?
Sehun : Bukan nak bercutilah. Kitaorang apa perform kat Jepun.
Tiffany : Kitaorang?
Sehun : Oh. Saya dengan chinggu chinggu saya. Tu.(Jarinya menuding ke arah Exo).
Tiffany : Oh. Saya pun nak pergi Jepun jugak. Nak melawat atok dengan nenek saya. Lagipun saya rapat dengan diorang.
Sehun : Oh. Jomlah duduk dengan kitaorang dalam kapal terbang nanti. * Senyum*
SKIP
Tibanya Exo di Jepun. Sehun berpisah lagi dengan Tiffany. Exo mencheck-in hotel. Mereka berehat sebentar sebelum keluar kembali untuk mengisi perut dan melihat tempat perform mereka.
Sejak dari Korea hingga ke Jepun, Sehun banyak berdiam diri. Ini merisaukan semua ahli Exo. Mereka fikir Sehun sakit. Mereka juga beranggapan bahawa Sehun menyembunyikan sesuatu dari Exo.
D.O. : Sehun. Kau kenapa? Diam je. Kau sakit ke?
Sehun : Takde apa apalah. Mana ada aku sakit. Aku sihat je. Cuma aku teringatkan omma dengan appa aku je.
Kai : Kau sabarlah, Sehun. Aku harap omma dengan appa kau dah tenang dah sekarang. Lagipun kau kan ada kitaorang. Kitaorang pun macam keluarga kau jugak. *Peluk Sehun*
Sehun terharu dengan layanan hyung hyungnya. Tanpa disedari, air matanya mengalir. Hyung hyungnya memeluk Sehun erat erat.
Sehun : Gomawo. Hyung. Sebab jaga Sehun macam adik korang sendiri.
SKIP
Hari perform telah tiba. Exo berasa teruja bercampur gementar. Inilah kali pertama mereka membuat performance di Jepun setelah hampir tiga tahun mereka bersama. Susah senang mereka hadapi bersama.
Suho : Kita kena lakukan yang terbaik untuk fans fans kita kat Jepun.
Luhan : Betul tu. Diorangkan dah but semua tu untuk kita. So, we must to repay what our fans do.
Chen : Yup.
Exo : Exo. We are one. Exo Fighting.
Exo pun masuk ke pentas. Fans exo mula bersorak. Mereka memperkenalkan diri seorang demi seorang sebelum memulakan perform.
Mata Sehun tertancap pada seorang gadis yang berada di barisan paling hadapan. Sehun tidak dapat melihat wajah yeoja itu dengan jelas kerana yeoja itu memakai kaca mata.
Exo memulakan nyanyian mereka yang pertama iaitu lagu Growl. Yeoja itu membuka kaca matanya.
Sehun terkejut dengan apa yang dilihat di hadapannya. Orang pernah kata, kalau seseorang namja itu sudah tiga kali bertemu dengan seorang yeoja. Ini bermaksud jodoh.
Sehun percaya pada cinta pandang pertama. Dia akui bahawa saat pertama kali dia melihat wajah Tiffany, dia mula jatuh cinta kepadanya.
Dia mula mengukirkan senyuman. Semasa perform, matanya tidak lekang memandang Tiffany. Senyumnya mati apabila melihat muncul seorang namja yang sedang berbual bual dengan Tiffany. Rapat.
Bersambung
YOU ARE READING
HoTeL
Fanfictioncerita nih kisah seram hero-sehun(exo) heroin-tiffany(snsd) klau nak tahu selanjutnya bacalah ff nihh ok