Part 11

110 25 0
                                    


"Suho hyung. Sebenarnya aku ada benda nak cakap dengan hyung ni." Kata Sehun.

"Apa dia?" Tanya Suho.

"Macam ni. Hari tu, aku ada pergi satu taman ni. Dekat dengan lobi. Lepastu, aku nampak seorang yeoja ni. Muka dia sama dengan muka yeoja yang kita nampak kat bilik misteri hari tu." Balas Sehun panjang lebar.

"Yeoja tu cakap kat aku suruh tolong dia." Sambung Sehun lagi.

"Hyung rasa kita mesti tolong yeoja tu." Kata Suho.

S
K
I
P

Waktu makan malam, Exo berkumpul dan duduk di satu meja. Suara riuh rendah kedengaran.

"Suho, Kris. Aku nak bagitau something ni. Tapi aku takutlah." Kata Luhan dan Xiumin.

"Apa dia? Cakap jelah." Tanya Kris. Cool.

"Macam ni. Aku dengan Luhan kena kacaulah." Balas Xiumin.

"Jinjja? Kau biar betul?" Tanya Chen tiba tiba.

"Betullah. Dahlah aku malaslah nak cerita. Korang bukannya percaya pun." Luhan merajuk.

"Aku percaya apa kau cerita tu." Kata Sehun.

"Aku pun ada kena kacau jugak." Baekhyun tiba tiba mencelah.

"Aku pun," kata Kai.

"Kris, Suho. Aku rasa baik kita keluar dari hotel ni secepat mungkin." Cadang Tao.

"Haahlah. Aku dah tak sanggup nak duduk sini lagi." Tutur Luhan.

Kris dan Suho baru sahaja ingin bersuara.

Tiba tiba, lampu terpadam.

Tao yang sememangnya takut sudah memeluk Kris. Ahli yg lain hanya menjerit dan duduk berdekatan Kris dan Suho.

"Sape nak teman hyung ambik torchlight?" Tanya Suho. Exo diam.

"Bukan kitaorang tak nak tapi kitaorang takutlah." Balas D.O.

"Takpe. Hyung kan ada!" Kata Suho.

D.O. dan Lay besetuju untuk menemani Suho ke biliknya untuk mengambil torchlight.

Sementara itu, Kris dan Exo yang lain masih mencari pintu keluar. Sedang asyik mencari, tiba tiba, Luhan menjerit.

"Luhan. Kau kenapa?" Tanya Kris. Prihatin.

"Tu. Tengok tu." Luhan menuding jari pada luar tingkap.

Exo menoleh memandang tingkap. Kelihatan satu lembaga sedang berdiri di laman sambil menyanyi.

Lembaga itu menoleh ke arah mereka perlahan lahan. Tao dan Chanyeol pengsan. Yang lain menjerit dan memapah Tao dan Chanyeol keluar dari bilik itu.

S
K
I
P

Di bilik Suho.

Suho seorang sahaja yang masuk ke biliknya. Lay dan D.O. tunggu di luar bilik. Dalam keadaan gelap gelita, dia mencari begnya.

Setelah mengambil torchlight, dia membuka lampu itu.

Dalam perjalanan, Suho, D.O. dan Lay berjumpa dengan Tiffany. Namun mereka pelik melihat Tiffany yang serius dan tidak senyum.

Suho, D.O., Lay dan Tiffany pergi bertemu Exo.

"Kris. Ni aku ni."Suho mengetuk pintu.

"Sabarlah. Aku tak nampak ni. Gelap," Kata Kris.

Pintu terbuka. Setelah melihat Suho, Lay dan D.O., matanya tertumpu pada seseorang yang berdiri di sebelah Lay.

Setelah Kris membuka, matanya tertumpu pada seseorang yang berdiri di sebelah Lay.

Dia menoleh ke belakang. Dilihatnya Tiffany berada di dalam bilik itu.

"Eh, jap. Ni sape?" Tanya Kris pada Suho.

"Takkan kau tak kenal. Ni kan Tiffany." Balas Suho.

"Aku taulah dia Tiffany. Tapi Tiffany ada kat dalam dgn kitaorang." Kata Kris.

"Kalau yang tu Tiffany, yang sebelah aku ni sape?" Lay terkejut.

Lay menoleh ke sebelahnya. Begitu juga dengan Suho, Kris dan D.O..

Lembaga itu turut memandang mereka.

"Awak... awak boleh tolong saya tak?" Itulah ungkapan yang diucapkan oleh lembaga itu.

Mereka terus masuk ke dalam bilik dan cepat cepat menutup pintu.

"Eh, korang kenapa ni? Mqcam baru lepas nampak hantu je!" Xiumin tiba tiba muncul. Membuatkan mereka menjerit kali kedua.

"Memang pun. Kat luar." balas D.O. yang sememangnya penakut.

S
K
I
P

Sehun mencari maklumat di internet mengenai hotel itu.

Dulu, hotel itu sangat famous di Jepun. Pengunjung yang datang ke sini sering menyewa di hotel itu.

Sehinggalah ada satu kejadian yang membuatkan hotel itu tidak seceria dulu. Kini, sunyi, kurang pengunjung.

Orang yang pernah tinggal di hotel itu menganggap bahawa hotel itu seperti bernyawa dan penuh tragedi.

Bersambung
sape nak part yang seterusnya tolonglah vote...author x paksa..sape yang nak vote....votelah
Ok thanks yang baca citer author ^_^


HoTeLWhere stories live. Discover now