Kris dan Exo mencari Suho dan Sehun. Mayat Sakura mereka bawa bersama. Mereka tidak berpecah kepada beberapa kumpulan kerana takut ada lagi member yang hilang.
Kris berasa tidak sedap hati. Dia mensyaki yang Suho dan Sehun dalam bahaya. Dia resah dan gelisah.
............................
"Lepaskanlah aku! Apa salah aku!" Rayu Sehun pada Suho. Mukanya pucat dan ketakutan.
"Tidak! Selagi kau dan kawan kau mati!" Balas Suho. Suaranya menakutkan. Sedikit garau.
"Apa salah aku?" Tanya Sehun. Menangis.
"Sebab kau dah menjejakkan kaki kat hotel ni." Balas Suho. Melepaskan pisau di leher Sehun.
"Tolonglah lepaskan aku. Aku tak bersalah." Kata Sehun. Merayu.
S
K
I
PKris dan Exo masih mencari Suho dan Sehun. Tiba tiba, Kai terpijak sesuatu. Dia mematikan langkah. Begitu juga Exo.
"Kenapa, Kai?" Tanya Lay. Pelik dengan Kai yang tiba tiba berhenti.
Kai mengambil sesuatu yang dipijak. " Ni bukan ke phone Sehun.?" Kai yang sebelum ni diam. Kini bersuara.
"Haahlah." Kata Luhan. Itulah phone yang diberikan olehnya kepada Sehun.
"Aku rasa diorang ada dekat dekat sini." Kata Xiumin.
"Korang tengok ni." Panggil D.O. Dia nampak cairan darah di koridor.
"Ada darahlah." Kata Tao. Rasa takutnya kian hilang.
Mereka pun ikut arah darah itu. Sehinggalah mereka tiba di satu bilik.
Kris memulas tombol pintu. Berkunci. Sehun terkejut mendengar pintu diketuk. Dia yakin itu mesti Exo. Dia ingin menjerit tetapi Suho terlebih dahulu menutup menggam mulutnya.
Exo pun masuk ke bilik. Melihat Sehun yang lemah dengan tangan dan kakinya yang berikar. Suho sudah pergi dari situ.
Exo menolong Sehun. Kris bertanya kepada Sehun.
"Mana Suho? Bukan ke dia dengan kau?" Tanya Kris. Menunggu jawapan yang keluar dari mulut Sehun.
"Suho dah kena rasuk. Dia dah lari dah sekarang." Balas Sehun sebelum rebah
Exo selesai menanam mayat Sakura. Mereka sempat bertemu Sakura untuk kali terakhir.
"Saya nak ucapkan terima kasih kepada kamu semua kerana dah tanam mayat saya dengan sempurna." Kata Sakura.
"Sama sama. By the way, awak tahu tak mana kawan kami sorang lagi?" Tanya Chanyeol. Membetulkan topinya.
" Kawan awak? Ha, baru saya teringat. Tadi saya nampak kawan awak dengan lobi." Balas Sakura. Agak lambat.
"Ok. Thanks, Bye. Sakura," Kata Exo. Melambai kepada Sakura.
................................
Terasa berat kepala ini untuk diangkat. Semakin lama semakin sakit. Membuatkan Suho masih baring di lantai.
Pandangannya kabur dan tenggelam. Dia tidak pengsan tetapi hanya memejamkan matanya. Sesekali dia memegang kepalanya.
Sayup sayup kedengaran suara Exo sewaktu mereka menemui Suho yang terbaring di lantai. Suho ingin membuka mata tetapi mata ini terasa berat untuk dibuka.
"Suho hyung. Suho hyung. Suho hyung." Kejut Exo. Baekhyun menggoncang badan Suho secara perlahan.
S
K
I
PMalam berganti siang. Exo bersiap siap untuk pulang kembali ke Korea setelah hampir dua minggu berada di Jepun.Tugas mereka sudah selesai.
Mereka hanya menunggu pemandu datang untuk mengambil mereka.
Mereka mengucapkan selamat tinggal kepada hotel yang tidak berpenghuni itu lagi. Hotel itu ditutup buat sementara waktu bagi proses penyelenggaraan.
Namun masih ada persoalan yang belum terjawab. Masih ada lagi roh yang berkeliaran di dalam hotel itu. Apakah rahsia ini akan terungkap? Adakah Exo akan kembali untuk menyelesaikannya?
Tamat
Nak tahu selanjutnya.....
YOU ARE READING
HoTeL
Fanfictioncerita nih kisah seram hero-sehun(exo) heroin-tiffany(snsd) klau nak tahu selanjutnya bacalah ff nihh ok