Baekhyun meraba raba katil. Tempat Chanyeol baring. Baru sebentar tadi dia nampak Chanyeol tengah tidur nyenyak. Apabila dia keluar dari bilik mandi, Chanyeol sudah hilang.
Baekhyun : Eh, mana Chanyeol ni? (Takut)
Telefon Chanyeol ada. Begitu juga dengan kasutnya. Baekhyun pelik. Kemana Chanyeol pergi pagi pagi buta ni?
Dia teragak agak mahu mengejut Lay. Dia ingin mencari Chanyeol di luar. Kot kot dia ada di luar.
SKIP
Chanyeol tiada di luar. Baekhyun hampa. Dia takut ada perkara buruk yang berlaku pada Chanyeol.
Jam sudah menunjukkan pukul 7 pagi. Chanyeol masih belum balik. Baekhyun risau. Dia takut jika ahlinya bertanya.
Sewaktu dia keluar dari bilik, ada seseorang menutup mulutnya dengan kain. Baekhyun pengsan. Orang itu membawa Baekhyun ke satu stor.
SKIP
Tao : Manalah Baekkie, Lay dengan Chanyeol ni?
Lay datang.
Kris : Ha, bangun pun. Aku ingat dah tak nak bangun dah.
Chen : Baekhyun dengan Chanyeol mana?
Lay : La. Aku ingatkan diorang dah turun. Dalam bilik tadi, diorang takde pun.
Kai : Kau biar betul?
Lay : Betullah. Takkan aku nak tipu pulak.
Suho : Mungkin diorang pergi kedai ke? Dahlah tak payahlah risau.
Lay semakin risau. Takkanlah Baekhyun dengan Chanyeol pergi kedai lama macam ni? (fikirnya). Dia pun pergi ke bilik leader Suho untuk memberitahu perkara itu.
Lay : Suho. Chanyeol dengan Baekhyun tak balik lagi lah. Takkan diorang pergi kedai lama macam ni?
Suho : Kau dah cuba call diorang ke?
Lay : Phone diorang dalam bilik.
Sehun : Apa hal ni? (Tiba tiba muncul.)
Lay : Kau ni, Hun. Longgar jantung aku.
Sehun : Hehehe. Jantung pun boleh longgar ke?
Lay : Kau main main, kan? (geram) Orang cakap betul betul, dia main main pulak.
Suho : Chanyeol dengan Baekhyun tak balik dari tadi. Itu yang Lay datang sini.
Sehun : Oh. Ingat apalah tadi. Hyung. Hun nak keluar jap. Nak beli bubble tea.
Suho : Kau pergi sorang je ke?
Sehun : Hun pergi dengan Luhan hyung.
Suho : Ok. Jangan balik lewat lewat. Nanti ada show lagi.
Sehun : Arasseo, hyung.
SKIP
Baekhyun memegang kepalanya. Terasa sakit sekali. Perlahan lahan dia membuka mata. Terasa berat untuk membuka mata.
Dia bangun mengejut setelah melihat bilik itu. 'Ni bukan bilik aku ni,' Bermonolognya di dalam hati. Dia terus berdiri.
Dia ternampak Chanyeol terbaring di situ. Segera dia berlari ke arah Chanyeol.
Baekhyun : Chanyeol. Chanyeol. Bangun.
Dia menggoncang goncang badan Chanyeol. Dia terasa cairan pada baju Chanyeol. Darah.
Dia mendukung Chanyeol. Tiba tiba,
SKIP
Kai : Ada apa kau nak jumpa kitaorang ni?
Lay : Chanyeol dengan Baekhyun tak balik dari tadi.
Xiumin : Bwo? Kau biar betul? Dahlah ada show lagi. Diorang tak balik balik lagi.
D.O. : Apa kata kita cari Chanyeol dengan Baekhyun.
Tao : Duli kan pernah jadi macam ni jugak. Korang tak rasa apa apa ke?
Sehun : Hun rasa ada sesuatulah kat hotel ni. Macam dulu.
Bersambung
Sorry lama x update..... hope enjoy baca my story!!! ^-^
YOU ARE READING
HoTeL
Fanfictioncerita nih kisah seram hero-sehun(exo) heroin-tiffany(snsd) klau nak tahu selanjutnya bacalah ff nihh ok