"Fareez, Widad, masuk mandi sayang. Haih, kalau dah main tak ingat duniakan?! Mari wan mandikan." Umi jerit dari pintu pagar. Aku yang duduj dibuaian hanya tergelak.Anak kembarku, Megat Ahmad Fareez Umair dan adiknya Puteri Nur Widad Umaira lagak bermain skuter mini masing-masing.
Sedar tak sedar dah lama rupanya aku berkahwin dengan Izzat. Umur anakku pula masing-masing dah 3 tahun. Hurm..lamalah kiranyakan?
" Umi, Idad nak main lagi. Wan, jap agi ye mandi. Jappp...je."Pujuk dikecil. Comelnya!
" Yelah. Nanti suruh umi mandikan. Wan nak masak makan malam dengan nenek." Umiku masuk semula kedalam rumah.
Aku yang sedang bersembang si whatsup terberhenti. Aku pusing kepala kekiri. Bila pulak Izzat ada sebelah aku ni?
" Kenapa?" Tanya dia pelik. Aku tersengih dan menggelengkan kepala.
Kepala aku lentukkan dibahunya. Aih..nampak dekat situ yang aku pendek. Ye..aku memang pendek. Selalu kena ejek dengan Izzat. Hurmm..
" Ni kenapa ni tiba-tiba manja-manja dengan kita?" Soal dia. Haih..nak manja pon salah.
"Rindu abanglah. Abang asyik busy kerja je. Lupa dekat Aira dengan twin." Aku mengadu.
Memang benar. Seminggu ni dia keluar negara atas urusan kerja. Sebelum pergi pun dia asyik sebuk dengan kerja. Aku dengan anak-anak dia boleh buat dont know je.kecik hati kita wakkk..
" Nak cari duit sayang. Sorrylah seminggu dua ni abang tak bagi attantion to you and twin. "Pujuk dia. Eleh..ingat kita ni senang cair ke?
" Its okey." Aku sembubyikan ketidak puasan hati. Aik Aira, sejak bila jadi sensetiv ni?
" Sayang.." Dia mengambil handphone dari tanganku.
"Ni kenapa kuat merajuk sangat ni? Hurm? Abang minta maaflah. Yes i admit abang yang abang terlalu busy and terlupa sikit dekat sayang. Tapi abangkan dah minta maaf. Sorry ye?" Dia buat muka annoying. Tapi.....comel!
" Hurm..yelah." Aku kembali tersenyum. Indahnya!
" Sayang ni sensetif sagangat kenapa? Nak tambah ye?" Soal dia seakan tahu.
"Tambah apa pulak abang ni?" Aku buat-buat tak tahu.
" Sayang.."
Aku bagi senyuman yang penuh makna pada dia. Dia yang tahu makna itu peluk terus badanku. Wargh...bahagianya!
" Kenapa umi dengan papa ni peluk-peluk" Entah dari mana datang mereka ni, tiba-tiba je menyapa.
" Reez dengan Widad nak adik?" Soal Izzat. Aku hanya tersenyum.
"Adik? Nak. Nanti Idad boleh jadi kakak. Yeyyy.." Dia meloncat kegirangan. Amboi..
" See sayang. Happy betul mereka."
YOU ARE READING
NOT LIKE BUT LOVE
RandomDia sepupu aku..dia jugak yang aku cinta.. tapi kenapa semua ni berlaku? Aku tak suka perasaan ini ada dengan dia.. aku tak suka! Izzat Amer, jejaka biasa yang sederhana gajinya.tidaklah berpangkat. Tetapi yang lemahnya..dia handsome! Cair Aira dibu...