Luide muziek. Trillende vloer. Lichtstralen tussen de spleet van de deur. Geen Yoga les. Wat is dit? De deur voor mijn neus wordt open getrokken en een harde Bass drumt door mijn oren. Yoga les met hardstyle? Ik wordt de drukke zaal in geduwd. Meteen laten ze me los en verspreiden zich bij andere mensen. Iedereen is druk aan het dansen. Dit is een feestje, maar zeker niet legaal. Te veel mensen hier zijn dronken of zitten aan drugs. Ik kies snel een rustig plekje bij de bar. Ik ga eens kijken wie er zijn. Meteen steekt mijn hoofd wat over de menigte uit. Ik zie wat mensen van school. Die populaire dudes en kippen. Ja ik noem meiden soms kippen. Chickies zijn letterlijk vertaald kippen, dus logisch dan toch? Een jongen achter de bar vraagt of ik wat wil drinken. Ik bestel snel een cola, en de jongen knipoogt en gaat aan de slag. Hij maakt eenheid show van het drankje. Geezzz, maak gewoon een cola voor me please. Hij loopt naar achter en ik ijk verder de ruimte in. Binnen een paar seconde is hij terug en is het drankje klaar en schuift die voor me neus. Ik neem er een slok van. Welke cola is dit? Hij is anders? Nieuwe smaak? Ach ja. Ik draai mijn kruk voor de helft en kijk weer verder. No please. Ik kijk snel weg. Waar is de uitgang? Als dát er ook is, ben ik weg. Gauw kijk ik terug voor mijn eigen bevestiging. Ja het is dat tutje. Damn. Ik bekijk de uitgangen. Wacht, waar zaten die? Ik draai mijn bar kruk 360 graden.
"-Lola wat doe jij hier?" Mijn lichaam maakt een discodip dansmove ofzo waardoor ik van mijn kruk val. Waarom deze avond? Ik val op mijn elleboog, shit, nog een blessure. Miles is geschrokken, net als ik.
"-Miles kun je godverdomme mij een keer niet laten schrikken! Je bent echt een stalker, waar ik ook heen ga, jij bent er ook altijd! Wat wil je van me?" Schreeuw ik boven de muziek uit. Miles zucht en rolt met zijn ogen. Hij steekt zijn hand uit en trekt me omhoog van de grond. Er valt een korte stilte
"Dat kan ik beter aan jou vragen" Zegt hij kalm maar vreselijk geïrriteerd.
"Wat bedoel je?" Vraag ik verbaast.
"Waarom zoek je mij telkens op?" He is just kidding me, right?
"Ik wat?" Ik verhef mijn stem nog wat meer.
"Ja! Wat doe je hier? Dit is geen plek voor jou! Je hoort hier niet."
"1. Waarom zou ik niet naar een feest mogen. 2. Ik ben hier heen gelokt. 3. Ik heb zin een ijsje." Leg ik duidelijk uit. Hij schud zijn hoofd.
"Je moet hier nu weg." Concludeert hij en hij grijpt me arm vast. Ik trek mijn arm terug.
"Mooi niet. Ik ga dansen. Daaaaaag!" Ik zwaai snel en verdwijn in de mensen massa. Ik zie Miles nog boos omdraaien. Okay dit was geen slimme zet. Ik ben zo lonly als wat, met wie zou ik moeten dansen? Dat wordt gauw verbroken als ik een hand op mijn schouder voel en meteen wordt omgedraaid.
"Jij en ik gaan dansen." Beslist een of andere gespierde aardappelhoofd. Ik zal niet zeggen dat hij lelijk is. Vast elk meisje zal vallen voor zijn uiterlijk. Maar hij is duidelijk niet zich zelf. Hij is dronken en heeft te veel xtc pilletjes op. Het lijkt net een stressvolle kangoeroe. Hij blijft stuiteren en aandringen. Ik sla zijn hand van mijn schouder. Hij lijkt niks te voelen. Hij pakt me bij mijn andere arm, die sla ik ook weg. Maar hij blijft me vasthouden.
"Jij rot op en ik ga dansen." Beslis ik nu terug. Hij grijnst pedo-achtig. Hij grijpt nu beide armen en trekt me dichter naar hem toe. Ik probeer tegen te werken, maar tegen sommige mannenspieren kun je als vettig meisje niet tegen houden. Dit is een goed voorbeeld. Ik probeer me los te rukken maar hij heeft me stevig vast.
"Laat me los! Laat los blauwe tomaten oorsmeer!" Maar stomdronken gaat hij door en swingt wat. Ik walg ervan. Ik probeer nog 1 keer flink los te trekken net als hij even niet oplet. Ik kijk naar zijn gezicht. Hij kijkt geamuseerd, ik boos. Goede combinatie. Nog geen 2 seconde later vliegt er een vuist achter zijn hoofd en de jongen laat me los en valt neer. Een gil ontsnapt. Achter hem staat Miles. Ik sta nog steeds gespannen stil. Miles stapt naar me toe.
JE LEEST
The Kickbox Girl {°•#Wattys2016•°}
RomanceLola is 15 jaar. Ze kickbokst al 5 jaar en ze wil wedstrijden buiten Nederland gaan spelen. Niet veel mensen weten van haar sport. Ze heeft een normaal leven op school. Iedereen heeft zijn eigen rol daar. Lola zit er met haar vriendengroep tussen...