Hoofdstuk 1

13.7K 300 57
                                    

P.O.V Audrey

De zomervakantie is alweer afgelopen, en het is weer tijd om naar school te gaan. Ik heb samen met Andrea en Lucy afgesproken bij een speeltuintje om samen naar school te fietsen. Het is nu 7:30, en ik moet over een half uur bij het speeltuintje zijn. Ik ga even tien minuutjes onder de douche, en daarna kleed ik mee aan (zie afbeelding). Als ik naar beneden ga geef ik me oma een kus op haar wang en eet snel me boterham op.

'heb je zin in school?' vraagt me oma. 'niet echt, maar ik ben wel blij dat ik Andrea en Lucy weer vaak zie.' Als ik op mijn mobiel kijk zie ik dat het al vier voor acht is, ik haast me naar de deur en zeg nog doei tegen me oma. 

Als ik aan kom bij het speeltuintje zie ik Andrea en Lucy al staan. Ik stap even van mijn fiets af en geef ze een knuffel. 'Hoe gaat het met jullie?' vraag ik. 'Heel goed hoor, zoals jullie al wisten ging ik naar Spanje en daar heb ik het heel leuk gehad.' Zegt Lucy. 'Ik ben naar Portugal geweest zoals jullie dat al wisten, was ook leuk maar ik heb jullie wel heel erg gemist hoor.' Zegt Andrea. 'Wij jou ook' zeggen Lucy en ik in koor. Ik stap weer op mijn fiets en fiets samen met Lucy en Andrea naar school.

Als we op school zijn aangekomen zetten we onze fietsen in het rek en kijken ik even om me heen. Je hebt allemaal soorten groepjes bij ons op school namelijk de nerds, gothic's, emo's (ik weet niet welk verschil daar tussen zit), muzikanten, de sporters en de populaire. Bij de populaire zitten vooral veel sporters en de opmaak poppen (meiden met kilo's make-up). Ik zit niet echt bij een groepje, ik en mijn vriendinnen horen gewoon bij de normale. 

Als we de school binnen komen lopen we gelijk naar onze kluisjes, ik zit 7 kluisjes verderop van mijn vriendinnen. Ik loop maar door naar mijn kluisje en leg de spullen die ik niet nodig heb erin. Als ik klaar ben loop ik weer terug naar Andrea en Lucy, samen lopen we veder naar de klas.

Als we in de klas ben, gaat de bel net. Ik wil mijn boek voor Engels op tafel leggen maar zie nu pas dat het mijn Frans boek is. Shit, dit heb ik weer hoor. Gelijk op de eerste schooldag, een goed begin van het jaar. Ik loop snel naar mijn Engels docent om te vragen of ik mijn boek mag pakken.

Als ik na een discussie met de docent toch mijn boeken mag pakken ren ik snel naar mijn kluisje. Als ik daar aankom pak ik snel mijn Engels boek, ik snelwandel terug naar het lokaal. Yes, nu alleen nog rechtsaf en dan ben ik bij mijn loka..... 'Au kan je niet uitkijken waar je loopt!!!' schreeuw ik. Ik kijk omhoog en zie de stomste persoon van de school namelijk...



The BadboyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu