P.O.V Audrey
Na het afwassen gaan we naar de woonkamer, we gaan op de bank zitten, en laten een lange zucht. 'Ik wist niet dat afwassen zo vermoeiend was.' Zegt Jake. Mijn oma komt de woonkamer binnen en gaat erbij zitten. 'Wat gaan jullie nu doen?' 'Eeuhm, we zouden een film gaan kijken.' Zeg ik. 'Ooh, dan denk ik dat ik maar naar boven ga, dan kunnen jullie hier rustig kijken.' Zegt mijn oma, terwijl ze haar wenkbrauwen wiebelt. Ik hoor Jake naast mij zachtjes grinniken. 'Jou oma is echt leuk, logeer je nu bij haar?' Vraagt Jake. Moet hij dit nu echt vragen, net wanneer ik een gezellige avond wil. 'Eeuhm nee, ik woon bij haar, mijn ouders zijn verongelukt toen ik zes was.' Zeg met tranen in mijn ogen. 'Ooh, het spijt me Audrey.' Zegt hij met spijt in zijn stem, hij komt naar me toe en trekt me in een knuffel. Hij ruikt lekker naar zijn eigen aftershave. Nadat ik me langzaam uit de terugtrek, loop ik naar de tv. 'Welke film zullen we kijken?' 'Welke heb je?' Vraagt Jake. 'In deze doos zitten al onze films, we hebben niet zoveel films als bij jou thuis.' 'Deze lijkt me wel leuk.' Hij pakt de film Crazy Stupid Love. Ik stop de dvd in de dvd-speler, en ga dan naast Jake zitten. Jake slaat beschermend een arm om mijn schouder heen, en ik ga dichter tegen hem aan zitten.
(afbeelding van de film Crazy Stupid Love)
Als we op de helft van de film zitten, zet ik de film op pauze. Ik sta op en vraag 'Wil je wat te eten popcorn of zoiets?' 'Ja lekker, ik loop wel even mee naar de keuken.' We lopen de keuken in en ik een pak een kom voor de popcorn, ik wil ook de popcorn pakken maar die ligt wel in het bovenste kastje. Ik probeer hem te pakken maar ik kan er niet bij, dan voel ik dat iemand achter me komt staan. Ik zie dat diegene de popcorn pakt, en dan voel ik iemand ademen bij mijn oor. 'Kon je er niet bij kleintje.' Zegt Jake grinnikend. Hij houd de zak boven mijn hoofd, net op een hoogte waarbij ik niet bij kan. 'Ik zou als ik jou was hem maar heel snel geven.' 'En waarom dan wel?' 'Omdat je anders pijn gaat krijgen' Zeg ik met een serieuze blik, maar ik moet wel moeite doen om niet in de lach te schieten. 'Ik vind het schattig als je serieus probeert te doen.' Zegt Jake grinnikend. Ik voel dat ik moet blozen en kijk snel naar mijn sokken, die opeens heel interessant zijn. 'Geef de popcorn nou maar.' Zeg ik. 'Pak maar, als je erbij kunt tenminste.' Zegt Jake lachend. Ik geef Jake een hele harde stom in zijn maag, maar hij verroert zich geen haartje. 'Kan je echt niet harder slaan?' Zegt Jake grinnikend. 'Nou, niet echt nee.' Zeg ik schamend. 'Aawh, dat ga ik je dan wel leren.' Zegt Jake, terwijl hij een knipoog geeft. 'Is goed.' We lopen weer terug naar de bank en ik ga naast Jake zitten, met een grote kom popcorn. 'Jake kan jij dit?' Ik gooi stukje popcorn omhoog, en vang het stukje weer op met mijn mond. 'Natuurlijk kan ik dat.' 'Ik wil het eerst zien uitslover.' Ik gooi naar Jake een stukje popcorn, en hij vangt het op met zijn mond. 'Ik zei toch dat ik het kon.' 'Dat kan ook puur geluk zijn.' 'Gooi er dan nog één.' Ik gooi nog een stukje naar zijn mond, en alweer vangt hij het met zijn mond. 'Laten we maar weer de film verder kijken.' Zeg ik, ik pak ondertussen een deken en ga tegen Jake aanliggen. 'Lig je lekker.' Zegt Jake met een grijns. 'Misschien' Zeg ik mysterieus.
P.O.V Jake
Als de film is afgelopen, zie ik dat Audrey naast me in slaap is gevallen. Zal ik haar wakker maken? Nee ik laat haar maar slapen, ik probeer zo voorzichtig mogelijk op te staan. Ik breng de overige popcorn terug naar de keuken, en ruim de deken op. Ik zet de TV uit, en stop de dvd weer in het hoesje. Dan loop ik naar Audrey, ik leg mijn ene arm onder haar rug, en mijn andere onder haar knieholtes. Ik til haar voorzichtig op, en loop met haar in mijn armen naar boven. Ik loop naar haar kamer, en leg haar voorzichtig op der bed. Ik leg een deken over haar heen, en geef dan een zacht kusje op haar voorhoofd. Ik hoor haar nog wat mompelen, maar ik kon het niet verstaan. Ik loop naar beneden, en doe daar alle lichten uit. Als alles weer is opgeruimd, loop ik naar de deur en stap het huis uit, ik loop naar mijn motor, en rij weg.
-------------------------------------
A.N Laat een reactie achter, en geef een reactie XXX Saartje0302
JE LEEST
The Badboy
RomanceAudery (18 jaar) is een goede leerling op school, haalt goeie cijfers, is lief tegen leerlingen en is ook nog knap. Ze heeft twee hele beste vriendinnen namelijk Andrea en Lucy. Maar ze is tegelijkertijd ook best verdrietig, want toen ze zes jaar wa...